Nieuw schoeisel voor een meeuw

Ik draag hem op een Panama Blue strap. Vind ik zelf een van de mooiste combinaties.
740010a47d1f0e722b362a91704709ec84806907_1_499x500

2 likes

Deze paste wel lekker. Ik had een bruine op het oog maar die lukte niet. En nog een bruine met quick release, maar dan wordt het nog lastiger.

Ik geloof dat ik dezelfde heb.

2 likes

Struisvogeltje .

1 like

Soms handig maar ik ben er doorgaans geen fan van. Geef mij maar gewone die je kunt verwijderen en buigen als dit nodig is

:scream:
De pinnetjes buigen? Dat durf ik niet.

Met een, hoe heet dat ook weer? Springbar bending tool is het een fluitje van een cent

Dat bestaat? :flushed:
Maar is het niet link om springbars te buigen? En waarom zou je dat doen?

Ja

Nee, de kromming is dusdanig licht dat het de werking niet beinvloed

Omdat je met name leren banden soms te dicht op de kast zit en er tegenaan schuurt en dus slijt. Met een gebogen springbar creeer je vaak net iets meer ruimte.

Ook bij horloges zonder lugs heb je vaak weinig ruimte en kan een gebogen springbar net dat beetje helpen. Ik gebruik ze daarom regelmatig.

Edit: spring bar curving tool. Zo worden ze genoemd

1 like

Ja, klopt. Dit viel mij ook op dat IWC bepaalde modellen op leren band standaard uitlevert met gebogen springbars en vaak dus ook met speciale banden hiervoor. Zie dit artikel van strapcode:

On topic: Dit is totaal niet nodig voor de Seagull 1963 want daar zit een zee van ruimte tussen kast en band, ideaal dus voor een Zulu, MN, nato etc.

1 like

Nee zeker niet

We proberen weer eens wat …
(Er werd donkerblauw gesuggereerd)

1 like

Hier ook op donkerblauw

1 like

Op bijgevijld (of is het afgevijld) fijn mesh. Draagt heerlijk!

2 likes

Zilvermesh heb ik niet in die maat. Zwart wel. Maar dat kleurt weer wat raar.
Maar NET weer een prettig bandje binnengekregen, dus weer aan het “werk”

Ik denk dat we (vooralsnog) een blijvertje hebben

2 likes

Wat voor bandje op de laatste 2 foto’s ?

#2 van deze advertentie

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-barton-elite-silicone-zwart-geel-24mm/289590