Nieuw speelgoed Omega 33.3

Oh shit… :smirk:

Mooie kast en uurwerk :+1: Maar die wijzerplaat is veel te ver heen. Er zijn maar weinig mensen die 5k gaan uitgeven voor zo’n bak schimmel. Ga je denk ik niet kwijtraken voor dat bedrag. :thinking:

1 like

Je hebt het horloge toch net binnen (“Nieuw speelgoed”)? Waarom wil je er dan nu alweer vanaf?

3 likes

Tof ding. Denk dat wij elkaar over dit horloge gesproken hebben op een eventje in Gent niet? :wink:

Schitterend!

Zo mooi, gelijk een bod gedaan op een met doos en papieren…

Dat is een verschrikkelijk slechte redial. :grimacing:

Volgens de beschrijving is alles origineel. Redials zijn niet echt mijn ding. Vraagje, hoe herken je een redial?

1 like

fraai horloge, alleen een beetje een vreemde context als je het mij vraagt…

lekker van genieten zoals 'ie is!

Ja dat had ik gezien; dat is nog het ergste. :face_with_raised_eyebrow:

Waar herken ik de redial aan:

• Onscherpe teksten; De A van Omega is bijna dichtgelopen, de O is aan de bovenkant 2x zo dik als aan de onderkant; ook de tachymeterschaal is nauwelijks leesbaar; de helft van de cijfers zijn “blobs”
  • Subdials te klein gedrukt; markers lopen normaal tot bijna aan de rand van de subdials.
  • Alles één kleur. Dergelijke Chrono’s hadden meestal meerdere kleuren op de wijzerplaat (niet altijd overigens)
  • Te dikkige matte lak; normaal zie je altijd een soort “sunburst” effect in de subdials; dat is hier helemaal weg.
4 likes

:joy::joy::joy::joy:
Ik zie zwart, ik zie roest…

2 likes

Exact. Afgekloven ding

1 like

Redial…

1 like

De advertentie zegt anders:

the watch is completely original, the dial is unrestored and only slightly patinated

Hoe kun je het tegendeel onweerlegbaar aantonen?

Het wordt hier boven toch uitgelegd waarom het een redial is?

2 likes

Tja. 33.3 was het topproduct van Omega. Dit ziet er niet uit als een topproduct toch?

Hier nog even een plaatje van de mijne. Look en feel toch wel IETSJE anders :wink:
333

6 likes

Cash 500 euro, vandaag ophalen!!!1!

Ik ben een alleenstaande moeder met 6 kinderen, 5 katten en een alpaca. Vandaar dat ik niet meer kan bieden. Ik wil het horloge kopen voor mijn man.

1 like

Voor mij wordt er uitgelegd dat het zo zou kunnen zijn. Onweerlegbaar is dat niet. Ik zie idd verschillen als ik de platen naast elkaar houd. Met name de 2 van de 12 heeft een andere onderkant. die zette me ook aan het twijfelen. De uitleg van @wbcoupe is helder. We hebben het over een horloge van 80 jaar oud, dat maakt het lastig voor me. Misschien wil ik het ook wel niet zien…

gr. Marcel

1 like

@Mark020, ik begrijp het en ben overtuigd. :slight_smile: