Nieuw: Sternglas Marus

Vind deze Marus toch wel te pruimen hoor.

Best strak horloge zo met die band. Maar wat je zegt. Ik zou niet makkelijk zien hoe laat t is met 2 bijna identieke lange wijzers. Ik draag mn horloges ook in t donker/bed/sauna dus lume op wijzers die die bijna even lang/groot zijn is voor mij niet te doen. Zoals sommige wijzers met alleen n stipje of kort streepje aan lume.

Je zou kunnen zeggen: “buitenkant TOP, binnenkant FLOP”…

Jammer! Hier hebben ze echt een paar steekjes laten vallen!

1 like

Ik denk dat het ook kwestie van smaak is, maar ik vind de buitenkant ook niet top. Het ontwerp is best gaaf, maar de kast is met 42 x 53 een beetje te fors voor mij. Het is zo voor de niet-horlogegek best een aardig horloge:

Tof design, automaat en lekker groot…

Beter afleesbare wijzers, een l2l van max 48 mm en hoppa

Eerste oogopslag: niet onaardig, moet ik zeggen.

Tweede blik: dial is wel lekker clean, datum is best gelukt. Ik vind een zelfde achtergrond in de kleur van de dial vaak prettiger, dus :white_check_mark:

De drie wijzers heb ik wat meer moeite mee, die zorgen, wat mij betreft, voor onbalans :x:

De 42mm is voor mij goed, maar vrees dat de L2L het wat minder prettig dragend maakt.

De lunette vind ik best geslaagd en hoop dat het mat ceramic is, dan is het nog een beetje onderscheidend.

De stalen band…mweh, niet echt.

Alles bij elkaar voel ik geen prikkel.

Beter Marus dan Manus.

Ik wist niet dat jij ooit nog aan een Sternglas zou gaan. Gefeliciteerd! Zo op de foto’s ziet hij er aardig uit. :+1:t2:

Heb hem niet incoming hoor. Ik deelde alleen een foto…

Ow, sorry. Ik begreep je even verkeerd.