Ja! Ik vind het een mooi ding Wil! Proficiat!
Nee, al had je t onbewerkte plaatje erop gezet, dan nog had ik t niet herkend 
Zag op de laatste wel al seiko en zelfs dat t wednesday 2th was, maar t model is me niet bijgebleven.
Wel n karaktervol horloge. Veel voorpret!
P.s. ik lange tijd t gevoel dat ik naar een geskeletteerd achterkantje/uurwerk keek.
Hoe maak je in vredes naam dit soort foto s Wil?
Hendrik
hendrik Schreef:
Hoe maak je in vredes naam dit soort foto s Wil?
Hendrik
Deze heb ik zelf gejat, met Google Afbeeldingen.
Ik heb hem nog niet binnen, maar dan nog kan ik dit soort fotografie niet repliceren.
Oh… die (tu)
Lijkt me ook niet onmogelijk om
die wijzers alsnog te ( laten ) lumen
mvg Gerard
Carpe tempus Schreef:
Oh… die (tu)
Lijkt me ook niet onmogelijk om
die wijzers alsnog te ( laten ) lumenmvg Gerard
Ik vind lumen soms een leuke extra, zoals op mijn Steinhart Ocean 2 blue en de Apollon Chronograph, maar praktisch gezien gebruik ik het vrijwel nooit. In het donker slaap ik, en wil ik niet weten hoelaat 't is, of ik kijk wel op de klokwekker. Ik ga dat dus niet missen.
Ik ben er niet zo’n fan van om vintage look
tot dit soort formaat op te pompen.
imho niet rock&roll.
drex Schreef:
Ik ben er niet zo’n fan van om vintage look
tot dit soort formaat op te pompen.
imho niet rock&roll.
…sex is anders ook nooit weg…
(maar dan niet met retro partners)
En met drugs er bij blijft slechts de G-SHOCK nog over:)(tu)
Gene Vincent
Ik vind m leuk!
Prachtige retro look, ietjes aan de grote kant maar de vorm is perfect.
Leuk die vintage look
Mooi geslaagd ontwerp (tu)
Ziet er elegant en ook gewichtig uit, is-ie zwaar ?
Harpoen Schreef:
Mooi geslaagd ontwerp (tu)
Ziet er elegant en ook gewichtig uit, is-ie zwaar
?
Gewicht is vrij normaal voor een horloge van deze omvang met 104 gram.
Netjes, ja. Geniet er van, Wil 
Dit horloge heeft zoals zoveel dag/datum horloges een dubbele dagschijf. Vaak zie je dan een 2-talige dagweergave, zoals Engels + Frans. Tissot heeft in een aantal PRS516-modellen eerst “MON” en als 2e optie “1-MON” etc.
Maar dit horloge heeft weer iets anders! Naast de Engelse aanduiding, is er een aanduiding met Romeinse cijfers, waarbij de donderdag “op z’n horloges” wordt geschreven als IIII. En de zondag heeft een rood blokje. Ik heb dit nooit eerder gezien.
Is dit iets wat horloges in de 70’s ook zo hadden, of heeft het daar niet mee te maken?
En tenslotte nog een leuke extra wat niets retro heeft: een doorzichtvenster waardoor je het kloppende hart kunt bewonderen. Ik kik daar wel op!
Wat me opvalt is dat het horloge erg soepeltjes is te verstellen en heel makkelijk opwindt. Echt klasse in deze prijscategorie.
…
…
.
Wil, dat heeft mijn Seiko 5 ook toevallig vandaag weer om gedaan en om de datum aan te passen zag ik die Romeinse cijfers ook voorbij komen:)
Hennie Schreef:
Wil, dat heeft mijn Seiko 5 ook toevallig vandaag
weer om gedaan en om de datum aan te passen zag ik
die Romeinse cijfers ook voorbij komen:)
Mijn 5-jes hadden volgens mij Engels/Frans en in enkel geval Engels/Japans dacht ik. Dus geen link naar retro dan?
Mooi ding (tu)