Nieuwe "Aanwinst" - CRRJU (trek in een patatje)

Ik zag hem op het scherm en had nog nooit zoiets gezien. Jullie kunnen me vast vertellen waar deze op geïnspireerd werd?
Om eerlijk te zijn zag ik het mezelf ook niet echt dagelijks dragen, maar de kast zelf paste eigenlijk wel bij mij.
Een armbandhorloge, noem je zoiets? Komt heel pronkerig op je over, erg moeilijk doen. Maar ja, je hebt dan geen ijskoud…blik tegen te pols.

Kost je €2,49 , zeg maar een patatje zonder.

Ja, ik had de specs gecheckt en die bleken nog te kloppen ook.
48mm diameter zonder kroon. 57 tip to tip. Nu had ik ooit als eens een onbedoeld grote automaat gekocht (zie onder), dus dacht ik het wel aan te kunnen. Even vergetende wat een rothekel ik aan die koelkast heb.

Oh, wat is die groot! Die berg je niet op, die hang je aan een haakje in de keuken!
Het kastje zelf mag er, zeker voor het wel wezen, maar waarom moest het zo lomp? 15% minder is méér!
Geinige (te iele) cosmetische schroefjes, iele kroon met loze beschermblokken er ver vanaf. Heel leuke kleur met wat volgens mij een sunburst is, en mijn favoriet aan een horloge: gepolijste bredere ring onder een hoek. Heftige romeinse uuraanduiding elke III en er wordt geen geheim van gemaakt dat je dit horloge niet hoeft te dragen om het te laten doorlopen.

Zo groot als het kastje is, lijkt de band niet gemaakt voor het dragen over bijvoorbeeld een trui. Mijn slanke pols moet hij flink voor aangesnoerd, maar de dikke trui eronder was met een teveel.
Voor wie is zoiets dan? Iemand die je niet uitdaagt voor armpjeworstelen, en dan nog eentje van het type houthakker misschien.
De proporties en schaal zijn dan knullig, hij schreeuwt nou niet “troep” als de condoomblikjes met opgeverfde sub dials van <€2 single-purpose devices. Heel wat waarde voor nog geen euroknaak extra, zeker voor een houthakker.
De juiste kerel komt er wel mee weg. Ik niet. Beetje een miskoop? Nou ja, een ervaring rijker, een dwaling wijzer.

Voor zo’n joekel is hij overigens best dun, nog geen 9,5mm, goed te zien na een bandwissel.

Maar eens vergelijken met mijn belachelijke MZI automaat en recente No-Name van vergelijkbaar formaat (ik noem hem de Klankkast).

Oh ja, het is dus een bandje van 30mm (24mm montage), 54mm breed nepleer bovenop de pols. En ondanks dat alles maar 52 gram, de verkoper wat piepje precies (niet de full Ali experience die je verwacht).

De swap met de No-Name en tegelijk een vergelijking met met de MZI. Ik probeerde de MZI minder onooglijk te maken met een vers (bijna) wit bandje. De simpele zwarte van De Klankkast maakt de CRRJU (rolt lekker van de tong, nietwaar) wat minder…nou ja, stom. Nog steeds te groot, maar het gaat wel, sóórt van.

Of de witte No-Name nu zo thuis is op de zwarte armband weet ik echter ook nog niet. Misschien toch te dik en simpel voor die ongein.

Goed van dichtbij kieken zodat het echt net een HEMA klok is.

Overigens gooide de Chinese verkoper binnendienst wel het tagword “unisex” in de advertentietitel. Nu ben ik redelijk ruimdenkend, ik weet alles over biodiversiteit, maar de vrouw die dit horloge goed past ren ik hard voor weg, zij kan onze houthakker wel wat tegengas geven lijkt me.

Al met al geen grote aanwinst, zij het gigantisch. Normaal zeg ik dat ik er meer lol van heb dan een patatje zonder, maar ik zou hem er na de initiële pret wel voor inruilen denk ik. Ik krijg trek!

Binnenkort verwacht dit Paleis van de Zondige Geneugten:


Bijna 3x de prijs van de CRRJU betaald en ik vond recenties van mensen die er na 2,5 jaar dagelijkse dienst gewoon wéér eentje kochten. Klinkt spannend. Nu al 1/3 duurder dan ik betaalde en kost in Europa €30 dus moet bij teleurstelling zonder echte gebreken goed te verpatsen zijn aan één van jullie stiekemerds :laughing:

en:


€8,62 betaald maar inmiddels als meer dan een tientje, wat een investering! Miyota 7T35 Quartz. Inmiddels twijfel ik al of ik hem mooi ga vinden. 136 gram, wordt zo mijn eerste >100, maar misschien doet hij het toch beter op een NATO?

11 likes

Die laatste twee zien er stukken beter uit dan de rest die je hebt laten zien, maar dat is ook logisch als je naar het prijsverschil kijkt :wink:

3 likes

Wat een schrijfwerk voor zo’n onooglijke prul.

23 likes

En tóch een reactie waardig op een vroege zondagmorgen. Kunnen we ons geen van beiden bedwingen blijkbaar. Ik om de informatie te delen, jij om erover te zeiken. Wedden dat als ik weer wat post dat je dan weer terug bent voor jouw kunstje?

6 likes

Goedemorgen.
Ben normaal niet zo van t zeuren hier en bewonder je enthousiasme, maar ga je nu werkelijk over elk Chinees prul-horloge dit soort epistels schrijven?
Steek die tijd liever in je business-plan om de wereld te redden.

Nog een paar smileys voor de luchtigheid:

:joy::stuck_out_tongue_winking_eye::thinking::sunglasses::hugs:

29 likes

Ik heb even een korte samenvatting gemaakt voor diegenen die niet zo van het lezen zijn.

21 likes

Als je teveel druk maakt over wat anderen van je denken, bereik je nooit waar je terecht moet komen. Reviews blijven volgen zolang ik daar zin in heb. Hobbies duren meestal wel even bij mij en ik ben met deze net begonnen.

Voor anderen bepalen wat hun tijd en moeite waard is op basis van heel beperkte data is hier heel populair. Veel forums bezocht, maar hier is dat uitzonderlijk sterk. Veel mensen die dezelfde persoon proberen te worden en willen dat anderen die langskomen óók die persoon worden. Niets zo frustrerend als iemands onvermurwbare individualisme. Sterkte daarmee.

En het is makkelijk om selectief te lezen, maar er zijn mensen die mijn bijdragen totnutoe waarderen, zelfs mijn repliek op de (blijkbaar) 100% voorspelbare reacties. Jemig, doe ik het nieteens alleen voor mijn eigen mysterieuze redenen,maar heeft een ander er ook nog wat aan!
De horloges worden mooier. Twee stapjes naar voren, één stapje terug.

Weet iemand, waar kan ik in NL een Seiko 5 SNK793 bewonderen? Heel YouTube heeft hem al en dat kon weleens het stuk zijn waarvoor ik deze weg begon…

6 likes

Leuk geschreven review! Bedankt hiervoor :+1:t2:
Sorry, kan niet zeggen “wat een mooie of gave horloges”.

1 like

We kunnen niet in andermans protemonnee kijken, misschien is een mooi horloge wel een droom van je en heb je nu niet meer te besteden dan dit.

Prima, maar voor alles bij elkaar had je wel een mooi degelijk kwalitatief goed horloge kunnen kopen.

Leuk dat je er zo mee bezig bent, maar ik snap de reacties van een aantal mensen hier ook wel.
We zijn vooral liefhebbers van mechanische horloges, een stukje techniek om de pols.
En dat niveau wordt hiermee wel aardig de grond in getrapt.

Maar goed, iedereen is vrij in wat hij/zij wil doen hier.

Dit denk ik niet perse. Veel mensen hier kunnen ook een mooie en goede Quartz waarderen :wink:

5 likes

Goed verhaal. Ik zou me vooral niet drukmaken, doe ik ook niet.

Ben blij dat je je richting echte horloges beweegt (seiko 5).

Beloof je wel dat je al die aliexpress prullen straks niet op het blauwe gedeelte dumpt maar netjes naar het chemisch afval? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Fijne dag

2 likes

Klopt helemaal, daarom zeg ik ook “vooral”.
En niet “alleen maar”. :yum:

1 like

Gave collectie! Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst. Ben zelf ook wel fan van deze bundstraps.

Als ik al dat moois uit China bezie, mogen van mij die importheffingen hier ook wel wat hoger.
:ok_hand:

6 likes

Doordat deze goedkope horloges meestal van gegoten ‘base metal’ gemaakt zijn ipv rvs zie je dit soort afwijkende kastvormen wel vaker. Ik vind het niet zo mooi, maar zo kun je wel een afwisselende collectie opbouwen met een klein budget.

Je krijg van mij een like voor de moeite, een leuk geschreven verhaal over een niet zo heel erg goed horloge ( geef je zelf toe ).
Maar @GiveMeYourDough wint het van je :rofl: en geeft tegelijk precies aan wat het probleem kan zijn met dit soort reviews.
Man wat n lijst :laughing:

1 like

Geweldig @Cloxxki ! Weer een heel mooie uiteenzetting over een klokje dat niks voorstelt.

Goed hoor en blijven volhouden.
Laat maar komen die reviews…

2 likes

Heb nog nooit zoveel sarcasme in 1 topic voorbij zien komen lol

1 like

Op een horlogeforum zitten natuurlijk liefhebbers van horloges. Dan is het natuurlijk spannend om te kjjken hoe ze reageren op die €2,-shit.

Beetje zoals wanneer je op een culinair forum M&M’s gaat zitten reviewen. En wat een hoop moeite steek je erin!

Ik vind t een vorm van “trolling”. Forumvervuiling. Ondertussen kan ik we met plezier een review of post lezen over betrekkelijk goedkope/voordelige “normale” horloges van de verschillende merken, het gaat me dus niet specifiek om high-end horloges.

Anyway, nog veel plezier met je gekeuvel.

26 likes

Dit :+1:

4 likes