Nieuwe aanwinst Damasko DA34

Heul erg mooi! Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst. :slight_smile:

Thanx allen :slight_smile:

@Tom: wat is er aan de hand? lijkt me een zeldzaam maandagochtendmodelletje?

Op wus kwam ik dit schema tegen:

W_G Schreef:

Gefeliciteerd!
Waar Rolex tot luxe artikel is verworden,
is dit nog echt een toolwatch.

100% eens.
Deze blaast m’n Explorer aan alle kanten voorbij. Behalve wbt. naam en gevoel, dat is bij Rolex gewoon iets magisch. Verder is de kwaliteit, technologie en perfectie minimaal gelijk, zo niet beter.
Overigens is het design net zoals bij Rolex geen bullshit, slechts totale functionaliteit.

Soooooo wat is dit mooi zeg. Hier krijg ik een hebbe hebbe hebbe gevoel van.

Zie nu pas dat die sluiting ook mini torx schroeven hebben. Wat een details (tu)

De Damasko bevalt nog steed erg goed.

Twee dingen:
De vlindersluiting zit wel erg strak vast en je moet even hard trekken om hem open te krijgen. Dit is natuurlijk wel goed maar iets makkelijker had wel gemogen. De band is overigens fantastisch. Super strak, degelijk, comfortabel en een ruig design met al de torx schroeven.

En ten tweede: het uurwerk loopt bizar goed. Na bijna een week dragen een max. afwijking van +1 en -1sec. Met een uitschieter naar -3 sec. Ik heb hem 's nachts een paar keer anders gelegd. Crown up, dial up, crown down etc. Ik heb het idee dat ie met crown up het beste loopt dus dat ga ik nu wat langer testen.

@lance-Explorer

Misschien doe je het wel maar zo’n strakke vlindersluiting
druk ik altijd los met m’n duim ( ff een handigheidje )
trekken lijkt me te belastend voor de rest van de band

grtz Gerard

Carpe tempus Schreef:

@lance-Explorer

Misschien doe je het wel maar zo’n strakke
vlindersluiting
druk ik altijd los met m’n duim ( ff een
handigheidje )
trekken lijkt me te belastend voor de rest van de
band

grtz Gerard

Ik duw ook altijd ipv trekken, met dezelfde reden als jou

roelkalkboel Schreef:

Carpe tempus Schreef:

@lance-Explorer

Misschien doe je het wel maar zo’n strakke
vlindersluiting
druk ik altijd los met m’n duim ( ff een
handigheidje )
trekken lijkt me te belastend voor de rest van
de
band

grtz Gerard

Ik duw ook altijd ipv trekken, met dezelfde reden
als jou

Goed idee. Thanks!

Heel mooi, vooral die band is prachtig. Maar geen vergelijking met een Rolex hoor, dat is iets te enthousiast want een Rolex roest niet. :wink:

Een Damasko met roest heb ik wel eerder gezien. Dat had te maken met de ijzeren binnenafwerking van de kasten, werd wel goed opgelost door Damasko.

WĂ t 'n bruut apparaat, mooi! :}

Even een kleine up
Prachtig horloge!

Ben momenteel ook ‘in de markt’ en kijk nadrukkelijk naar een dergelijke Damasko mĂ©t stalen band. Hoe bevalt hij de afgelopen 4,5 maand, nog van de pols afgekomen of inmiddels vergroeid aan de pols :wink: ?

Heb ondertussen ook contact gehad met Damasko, fijne vriendelijke service. Neem aan dat jij dat ook ervaren hebt?

Dank voor de foto’s!

De vergelijking met een Rolex snap ik dan ff niet, maar dit is wel een mooi horloge.

Veel en veel te duur geworden

frenk Schreef:

In een paar jaar veel duurder geworden ja, maar m.i. nog steeds niet te duur. Vroeger was Damasko te goedkoop, zelfs nu is het nog veel horloge voor het geld, net als bij de Sinn Instrumentelle Uhren. Ik heb sinds kort een Sinn 856 UTC en voor 1600 euro heb je kwaliteit en features waar andere merken in die prijsklasse alleen van durven dromen.

Monaco Schreef:

frenk Schreef:

In een paar jaar veel duurder geworden ja, maar
m.i. nog steeds niet te duur. Vroeger was Damasko
te goedkoop, zelfs nu is het nog veel horloge voor
het geld, net als bij de Sinn Instrumentelle
Uhren. Ik heb sinds kort een Sinn 856 UTC en voor
1600 euro heb je kwaliteit en features waar andere
merken in die prijsklasse alleen van durven
dromen.

Damasko & Sinn waren ‘vroeger’ te goedkoop, dus is het niet vreemd dat ze duurder zijn geworden. Het is ook nu IMO prima value for money.