Nieuwe aanwinst Grand Seiko Historical

1 woord: prachtig!

Ik ben NOOIT jaloers!!!..nu wel. :slight_smile:

Ongelooflijk mooi!!!

Schitterend! Wat een klasse.
Ik zou zelf dat geld nooit uitgeven aan een Seiko, maar ik ben dan ook een snob. Heel veel plezier ermee.

Paul, je hebt een geweldige smaak! Wat een ontzettend mooi horloge.

Gezien de opdruk zou een bruin met zwart leren band (of andersom) wel eens mooi kunnen staan.

Succes met het bandje!

Eric

Prachtig, gefeliciteerd!
Maar stiekum, o nee, helemaal niet stiekum, vind ik de Exp I veel mooier…

Mooie klok :~ proficiat.

Zwart / cognac lederen Nato / Zulu is misschien een idee, dan ben je gelijk de inkijk bij de lug hoekjes kwijt die je bij standaard leer nog wel hebt.

grtz. Gerard

Prachtige Klok !!!
Die worden geheel met de hand gemonteerd en er werkt maar één horlogemaker aan.

Zo mooi…
Zo vreselijk mooi…

Dick

“Zoals bij elk horloge dat ik in bezit heb moet ik altijd de optie hebben om met banden te kunnen wisselen. Nu op zoek naar een mooie leren band. Iemand suggesties qua kleur en materiaal?”

Leer? Wel een mooi horloge zeg! Waarschijnlijk, mooier dan de Rolex, beter dan de Rolex, betrouwbaarder dan de Rolex, geavanceerdere techniek dan de Rolex met als conclusie een betere rpijs, kwaliteit verhouding.

En toch…

Laat ik het het “KIA” effect noemen. Seiko staat bekend als een degelijke betaalbare horloge, niet als een premium “merk” Rolex daar en tegen.

Jullie snappe me wel he?

In jouw vergelijking zou ik KIA dan wel even voor de goede orde inwisselen voor Lexus.

Om het plaatje dan compleet te maken is Rolex dan even Mercedes, niet alleen vanwege de uurwijzer, gewoon ook qua uitstraling en zo (statussymbool, chique, gepolijst).

Tja en dan het vergelijk. Een Lexus van 80.000 euro doet op 95% van de testcriteria waarschijnlijk echt niet onder voor een Mercedes van 120.000 euro. Maar dan is er nog merkgevoel, statusgevoeligheid, de blik van je buurman, een ‘veilige keuze’ en nog tientallen redenen om toch een Mercedes op de oprit te zetten.

Ik vind het wel mooi en bijzonder dat Vierport durft te kiezen (en de portemonnee flink durft te trekken) voor een wat minder voor de hand liggend merk in dit segment.

Overigens vind ik Breitling weer een beetje BMW qua uitstraling (wat stoerder, sportiever) en Omega een beetje Audi (ingetogen, chique zonder het van de daken te schreeuwen) maar dat even terzijde.

Het komt er op aan je eigen idee te vormen en volgen!
Wil je een horloge (of wat dan ook) omdat jij het knap, mooi en begerenswaardig vindt of omdat een ander dit vindt?

Aangezien er in deze prijsklasse blijkbaar meer personen kijken in de richting van Rolex, kan je nu dus een gelijkaardig (of beter) horloge kopen voor een lagere prijs dan dat Rolex er zou kunnen voor vragen!

Voor de zelfde kwaliteit ben je minder geld kwijt bij de aanschaf van dit prachtig horloge. Dit is wat ik er van vind, maar iedereen mag er een andere mening op na houden natuurlijk.

erg mooi hoor !!
strak

In een woord geweldig(tu)(tu)(tu)(tu)

gr Pieter

Echt mooi ding. Gefeliciteerd !

Candide Schreef:

In jouw vergelijking zou ik KIA dan wel even voor
de goede orde inwisselen voor Lexus.

Niet helemaal. Lexus is het luxe merk van Toyota dat in het leven is geroepen om het “KIA effect” in Amerika tegen te gaan. In de jaren 70 waren Toyota en Nissan bekend om hun kleine en goedkope (en degelijke) auto’s. In Amerika verkochten ze door dat imago heel weinig auto’s. Daarom is besloten om Lexus en Infinity in het leven te roepen om de luxere en grotere auto’s van respectievelijk Toyota en Nissan te kunnen verkopen in de “groter = beter” markt van Amerika.

Ik vind de vergelijking van Seiko met Nissan wel mooi. Ze maken goedkope en betrouwbare auto’s als de Micra (Seiko 5), maar ook supercars als de GT-R (Grand Seiko).

(tu)

Hij is absoluut fantastisch. Staat naar mijn mening op zo goed als alle fronten boven Rolex, behalve de waardevastheid en merkgeilheid.

Ik moet bekennen, dat hoewel ik de designelementen vd gsh erg mooi vind, kan ik eigenlijk de simpele vormen vd rolex exp meer waarderen vh dagelijks dragen.

Staal staat voorzeker het mooist. Toch een paar banden om wat te proberen. Aangezien de lugs de niet veel voorkomende maat zijn van 19mm zijn heb ik niet gelijk een dure echte croco gekocht.
Ik denk dat de zwarte croco het mooist is?

Zwart Shell Cordovan

vierport uploaded this image to

Zwart Croco

vierport uploaded this image to

Bruin Croco

vierport uploaded this image to