Nieuwe aanwinst: Junghans Max Bill

Voor mij te clean, maar natuurlijk: veel draagplezier! Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

Groeten, Tom Vreeken.

Mark Schreef:

Een erg fraai ontworpen horloge(tu).

Wat is de diameter, Sieb?

Groet, Mark

40 mm

Imho een van de mooiste horlogeā€™s die er is! Ik heb nog niet zo lang geleden er bijna een gekocht maar daar kwam iets tussen. Werkelijk een prachtig horloge. Ik vind dat alles er aan klopt. Niets te veel, geen nonsense. Mocht je 'm kwijt willenā€¦ :smiley:

Is een mooie Sieb, staat je ook goed (tu)

Bewijs dat eenvoud als het ontwerp klopt heel fraai kan zijn. Echt heel fraai!!

Arjay

Henrik Schreef:

Imho een van de mooiste horlogeā€™s die er is! Ik
heb nog niet zo lang geleden er bijna een gekocht
maar daar kwam iets tussen. Werkelijk een prachtig
horloge. Ik vind dat alles er aan klopt. Niets te
veel, geen nonsense. Mocht je 'm kwijt willenā€¦
:smiley:

Ik heb (nog) geen horloges weg kunnen en willen doen, maar deze gaat zeker nooit. :stuck_out_tongue:

zeeeeer fraai horloge!! Gefeliciteerd met je keuze.

groet Arno.

Hallo Sieb,

Wat een prachtig horloge!!!.
Ik wist nog niet eens van het bestaan af, mag ik een onbescheiden vraag stellen?.
Wat heeft deze fantastisch mooie schurk gekost?.

een vriendelijke groet

Rob

wouwā€¦wat een mooi horlogeā€¦kijk naar mijn postā€¦misschien is dit ook wel wat voor mijā€¦kwanta die kosta?

zag hem voor ā‚¬ 1190,- staan

Succes! Mooi horloge! (tu)

Debit

een mooi horloge. bedankt dat je ook even de stijl vermeld. Bauhaus. heb een fictief pruisisch auto ontwerp gemaakt wat ik bouhous noem. grappig dat het om stijl gaat. Art deco.
heb vroeger eens een Junghans gehad. was het glas van beschadigd (had het horloge gevonden), hup naar een Horloge maker, en hup terug met nieuw glas. Alleen jammer dat een quartz uurwerk goedkoop uitziet en de waare aard van pruts laat zien. De wijzers gingen op ten duur een eigen tijd aanwijzen, dat werd enkeltje vuilnisbak.

@Tarquesh: Wellicht kun je eens uitleggen wat je met die opmerking bedoelt:

Alleen jammer dat een quartz uurwerk goedkoop uitziet en de waare aard van pruts laat zien.

Junghans heeft altijd goede horloges gemaakt zeker voor de berekende prijs.Mooi.Proficiat

Hallo,
ik heb onlangs een Junghans Max Bill chronoscope gekocht op internet .
Ik vind dat de rotor lawaai maakt en je voelt hem ook.
Bij het handmatig opwinden maakt hij ,als ik de kroon rechts opdraai een ander geluid dan als ik hem links om opdraai .
Is dit normaal ,kan iemand mij hier iets over vertellen

Heel mooi horloge, veel plezier ermee.

Ja Sieb, als je het horloge nog hebt na 9 jaar en als je nog op HF komt: Proficiat! :joy:

Groeten,

Tecco

2 likes

De rotor van een 7750 is altijd hoorbaar, en zeker ook voelbaar. Is niks aan te doen. Het is een zwaar ding, en dat moet ook - het uurwerk windt maar eenzijdig op; dus de rotor moet flinke zwiepen maken om een beetje efficient te zijn. Het is wel zo dat de lagering van een 7750-rotor vaak nog iets beter afgesteld kan worden dan-ie af fabriek geleverd is. Dat is echter een trucje dat zelfs lang niet alle horlogemakers kennen. Je hebt daar een zogenaamde Seitz stenenpers voor nodig. Donā€™t try this at homeā€¦

Natuurlijk maakt de kroon een ander geluid als je hem rechtsom opwindt dan linksom - linksom wind je hem niet op, maar hoor je het klikken van de Breguet-vertanding. Rechtsom hoor je het klikken van het palrad.

Voor 500 euro wil ik je wel van het horloge afhelpen, dan zorg ik voor de correcte verwerking en ben je van het gedonder af. :wink:

Serieus, niks om je zorgen over te maken. Wel een erg oud draadje dat je opgevist hebtā€¦

Proficiat! Staat ook op mā€™n wishlist :blush:

Oopsā€¦ :blush:
Enneh, staat nog steeds op mā€™n wishlist :blush::blush::blush:

1 like

Haha!

Deze is bijna vintage inmiddels! :wink:

1 like