Nieuwe aanwinst met foto`s

Veel plezier van dit superhorloge. Groeten van z’n broertje:

Ik sluit me bij deze bij de bewonderaars aan. Erg mooi, gefeliciteerd!

Proficiat! Mooie foto’s van een mooie klok! Valt me trouwens op dat je er volgens mij een nieuwe doos hebt bijgekregen ipv een ouwe. Die dingen vallen beschamelijk genoeg na een paar jaar uit elkaar… De rode stukken raken los, ziet er erg armoedig uit :frowning: En dat terwijl ie nieuw nog zo super deluxe aanvoelde…
Tot nu toe, blijft m’n nieuwe rooie doos nog wel netjes. Ook m’n blauwe en zwarte Bond doosjes zijn gelukkig nog netjes. Zelfs m’n ouwe grijze, maar die ouwe rode… foei foei Omega.

Anyhow, terug naar je klokje, het is een geweldig ding en ik hoop dat je er nog vele jaren plezier van zult hebben. En neem af en toe even de tijd om van de mooie band met de discrete gepolijste stukken te genieten, de mooie lijnen op de lugs bewonderen, en even weg te dromen naar een leven van exotische oorden, spannende avonturen, beeldschone dames en witte Martini’s, shaken…

Hoi Marnix,

Ik denk dat de doos nooit is gebruikt. Op de witte omdoos staat ook nog dat hij voor de seamaster bond uitvoering is gebruikt.
De band is idd schitterend en draagt fijn. Maar ik wou zelf een keer de sluiting polijsten. Daar zitten in t zonlicht hele fijne krasjes op.
Heeft iemand daar nog tips voor?

Bedankt voor de leuke reacties van iedereen.

Zeer degelijk, mooi horloge. Een wereld mooier als genoemde Oris(sen)

Voor wat betreft de Oris…

Heb hem ooit in het vizier gehad;

Oris Big Crown Pointer Day 2009 Nieuw met 30% korting…

Zeer zwaar degelijk aanvoelend “ding”

Wat mij tegenstond/hield, was de “afgesneden” 3…

Komt natuurlijk door de verhouding kast/uurwerk , maar kom op he ! ?

Davy Schreef:

Op de witte
omdoos staat ook nog dat hij voor de seamaster
bond uitvoering is gebruikt.

Dat heb ik niet gezien… toch binnenkort even extra op letten. Was me namelijk niet opgevallen. Waar staat ie bij jou?

De band is idd schitterend en draagt fijn. Maar ik
wou zelf een keer de sluiting polijsten. Daar
zitten in t zonlicht hele fijne krasjes op.
Heeft iemand daar nog tips voor?

Ik denk niet dat je de sluiting glanzend wilt hebben (dat krijg je met polijsten), maar waarschijnlijk geborsteld. Met van die strepen in 1 richting. Er bestaan verschillende middelen voor. Als amateurtje heb ik wel eens een soort vezelpen gekocht. Die wrijf je geleidelijk in 1 richting over de sluiting heen. Voor diepe krassen heeft 't bij mij niet geholpen. Wel voor de lichte. Ook is het lastig em 't netjes te krijgen wanneer de borstel richting niet recht is. Maar voor deze sluiting is 't wel te doen. Let wel op dat er een soort “kleur” verschil kan zijn. Het is net wat anders mat/geborsteld dan ie van de fabriek af komt.