Nieuwe aanwinst ...omega dynamic chrono

Je bent goed bezig Seamster (tu)

Kom ik de Dynamic chrono’s nou meer tegen als de Dynamic date uitvoerigen ?

Veel plezier ermee.

bedankt :smiley: , ik weet niet wat je meer tegen komt maar daar zullen een aantal mensen best een antwoord op kunnen geven :wink:

Mijn ervaring is dat de Chrono vaker te koop aangeboden staat dan de date-only.

Mogelijke oorzaken:

  • De Chrono is niet groot in diameter naar de moderne huidige maatstaf van velen. Zeker de verhouding diameter/hoogte is bij de Chrono voor velen een argument om hem toch weer van de hand te doen.

  • De Dynamic Chrono is modulair opgebouwd. (Eta basis met DD opbouw). De puristen vinden dit een mindere oplossing voor een (automatische) chronograaf. Dit is ook de hoofdreden dat ik de date-only de voorkeur geef boven de Chrono.

  • Een modulaire Chrono is altijd wat duurder en ook moeilijker te servicen. Veel van de aangeboden Dynamic Chrono´s zijn dan ook aan een (relatief kostbare) beurt toe.

  • De Chrono heeft geen datum !!!

groeten,
Hans Mennink

hoi hans,

wat kost een beurt van een dynamic chrono ?
bvd

Ik kan je alleen de prijs noemen die Omega vraagt voor een servicebeurt.
Het caliber 1138 valt bij Omega onder de categorie 3 van mechanische chronografen. De prijs die hier bij hoort volgens de site van Omega is CHF 420 voor een exemplaar met leren band, en CHF 450 voor een exemplaar met stalen band.
Tel daarbij de zeer pittige verzendkosten op die Omega standaard berekend, en je bent toch een aardig bedrag kwijt.

Voor de Dynamic Chrono zou ik eerder aanraden om een servicebeurt te laten verrichten door een goede vakman. Zelf kan ik Freddie aanbevelen, en ook Wesselink en Vreeker te Alkmaar.

Ik zie dat andere forumdeelnemers ook goede ervaringen met anderen hebben.

gr,
Hans Mennink

seamaster gefeliciteerd ermee! ik vind dit een erg mooi horloge, mocht ik geld over hebben dan zou ik hem zo kopen ( iets wat dus niet zo gauw het geval is :frowning: )

een omega is altijd mooi en dit is èèn van de mooiere

bedankt voor je info, hij loopt verder maar ik was wel benieuwd naar de prijzen…

ps: ik heb het net even omgerekend en het valt me nog mee een chrono kost bij breitling een heel stuk meer en een beurt van een eenvoudige seawolf kost bij breitling al ongeveer het zelfde.

maar vooral fijn te horen dat er nog netjes onderhoud kan worden gedaan aan oudere omega’s , ik zit wel te denken om misschien de speedmaster mark 4 een beurtje te laten geven…maar hij loopt wel erg netjes.
wat zouden jullie doen , pas een beurt als hij afwijkt met het lopen of gewoon een beurtje voor de zekerheid ?

Als ik een horloge van een particulier erbij gekocht heb, dan bekijk ik eerst een paar weken hoe het horloge zich houdt. Loopt ie regelmatatig, is de accuratesse gelijkmatig, zijn alle functies OK…
Als er iets aan mankeert, dan laat ik ze een beurtje geven.

In andere gevallen laat ik het horloge servicen als ik merk dat het horloge zich anders dan anders gaat gedragen.

Als ik een kostbare vintage koop van een juwelier of horlogerie, dan beding ik altijd een servicebeurt bij de verkoop.

gr,
Hans Mennink

bedankt voor je info …ik zal het even aankijken.

Hoe komt het nou toch steeds dat ik van dit soort foto’s hebberig word…
Proficiat, zeer fraai exemplaar! :slight_smile:

hans cp

er zijn vandaag een aantal bandjes binnen gekomen dus meteen maar even kijken hoe het staat…ik ben er nog niet helemaal over uit…maar het maakt hem in ieder geval wat voller op de pols.

Ik denk dat die linkse ( struisvogel ) het mooist staat . global watch com ? Hoe gaat het bestellen daar tevreden ?

Er is maar een mooie bandje om de Dynamic en dat is een Hirsch Carbon. Moet je eigenlijk wel aan de oude kunnen aankomen. Die was nog mooi mat, de nieuwe is zo glanzend…




http://www.uhrenarmband-versand.de/shop2/index.php/user/Uhrenbandversand
bestellen ging prima en snel…

…ziet er goed uit (tu) ik heb nog zoiets liggen , maar die is helaas 22mm

voor de liefhebber

wij hebben nog een nieuw exemplaar van deze Omega Seamaster Dynamic in de voorraad
originele winkelverkoopprijs € 1190,-- met stalen band die we uiteraard terplekke op maat maken
ref 5240.5000 serie no 55634644

Juwelier Jos Geerling Bussum officieel daeler voor o.a. Omega MeisterSinger Nomos Eberhard, Frederique Constant, Eterna, Porsche Design

Hallo Liefhebber, juwelier Jos Geerling.

Heel aardig dat u “meedenkt” en het forum laat weten dat u dit fraaie horloge te koop heeft. Ik geloof echter niet dat het bedoeld is als platvorm voor commerciele partijen. Ik kan me wel voorstellen dat u dit toch meldt, want zoveel exemplaren zullen er niet meer liggen NOS in de winkels.

Nog even een opmerking: U spreekt van een Seamaster Dynamic. Dit is onjuist. Het getoonde horloge, en het referentienummer door u opgegeven betreft de Dynamic Chrono. Omega heeft in het verleden (1984) wel een Seamaster Dynamic gemaakt, echter dat betrof een quartz horloge.

Via mijn pagina over de Dynamics uit de jaren 90, krijg ik veel respons (ook uit het buitenland). Het design spreekt blijkbaar nog steeds (of opnieuw) heel veel mensen aan. Ik vind het dan ook onvoorstelbaar dat het model niet beter aansloeg toentertijd. Hoe dan ook, ik heb een aantal mensen die me vragen of ik nog NOS exemplaren van de Chrono te koop weet. Ik neem aan dat de verkoopprijs niet gelijk zal zijn aan de adviespprijs.

Groeten,
Hans Mennink

Mijn pagina over de Dynamics is te vinden op http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/omegadynamic.htm

Mailen kunt u me via h.mennink@chello.nl

Quote Hans Mennink :
Heel aardig dat u “meedenkt” en het forum laat weten dat u dit fraaie horloge te koop heeft. Ik geloof echter niet dat het bedoeld is als platvorm voor commerciele partijen.

Met alle respect Hans maar dit wordt door meer internetverkopers gedaan hier op het forum en bij de meeste wordt het gedoogd.

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee maar ik vind wel of allemaal of niemand.En niet die wel en de andere niet , omdat we er dan toevallig belang bij hebben.

Hoi Peter,

Ik heb er in dit geval ook niet zoveel moeite mee. Want de Dynamic is een model dat niet meer in productie is.

Wel heb ik heb andere fora onder zien sneeuwen in een vergaarbak van commerciele en semi-commerciele, vaak irrelevante meldingen. Zou zonde zijn dat als dat hier ook zou gebeuren.

Ik denk ook dat als de Chrono in kwestie geplaatst zou worden op de verkoopsite van dit forum, het in no-time verkocht zou worden. (niet tegen de toenmalige adviesprijs overigens)

groeten,
Hans Mennink