Nieuwe aanwinst: raden maar!

Ik zou idd zoals de anderen voor me zeggen: Breitling Windrider Chronomat Evolution. Maarrrrr … ik zie niet het begin van de datumaanduiding, daar zit bij jou een chronometertje. En de inkleuring van de cijfers op je bezel is zwart… Is dit een nieuw model? Of toch een oudere? Mijn naam is haas…

Allez jongens !

Nobody dares ?

Het is inderdaad een chronograaf - heeft 3 subdials. Maar ik zeg nog niet hoe ze gepositioneerd staan.

Een tip -after midnight - chronograaf met 3 subdials: op 3-6-9

is het deze?

Betere foto’s…? (:smiley:

Jaaah! Goed man, ik dacht bij de pushers al dat de afwerking niet “Breitling” was. Niet ten nadelen van dit horloge overigens.

@Pierz, wat is dat voor type horloge? Ziet er goed uit!

Hmm, effe de woensdagen doorworsteld, Pierz ?
Enfin, toch gefeleciteerd met je speurwerk !

Weet je, ik heb zelfs PM’s gekregen over (oud model) Blackbird, Calisto, … iedereen dacht aan Breitling.

Nu, Poljot IS ook op één of ander manier gerelateerd aan Breitling.

Enfin, met deze wou ik gewoon maar bewijzen dat de beste wijn soms tussen de oren wordt gemaakt. :wink:

Als beloning, de rest van het verhaal:

nee, je kunt meer foto’s plaatsen. ik heb er momenteel 14 staan.

Thx Breeze, het lukt nu:

The watch is powered by the mechanical caliber 31682 with 25 jewels - this caliber is produced bu Poljot in Moscow. They use the original Swiss production machines which were solf from Switserland to Russia in the 1970’s. At that time only quartz watches were very wanted and nobody guessed, that the mechanical calibers will celebrate such a comeback…

Het horloge heeft geen snelkoppeling voor de datum, dus het is effe heen-en-weer draaien tussen 10 en 12.

De pushers zijn niet “screwed”

De rechtse sub-dial is een minuten-teller.

De onderste sub-dial is een 24-uren aanduiding ( day/night)

De linkse sub-dial is een secondenwijzer.

Luminova van de wijzers + cijfers is zeer goed.

Diameter = 43 mm

Hoogte = 14 mm

En nu ga ik weer wat werken :wink:

Henrik Schreef:

Betere foto’s…? (:smiley:

Tja, mijn witbalans stond niet goed, maar je kent dat hé: nieuw horloge en je wil zo snel mogelijk wat foto’s nemen.
In je opwinding vergeet je dan weer wat instellingen op je camera…

Misschien nog even vermelden dat deze Poljot de naam “Jetfighter” draagt.

Ook de achterkant is voortreffelijk afgewerkt trouwens. Hie nog enkele fotootjes van de mijne: (Marc’s foto’s zijn vééél beter)

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Tsja, nu zie ik het; een Breitling! (-:

Morse Schreef:

Misschien nog even vermelden dat deze Poljot de
naam “Jetfighter” draagt.

Ook de achterkant is voortreffelijk afgewerkt
trouwens. Hie nog enkele fotootjes van de mijne:
(Marc’s foto’s zijn vééél beter)

http://i209.photobucket.com/albums/bb115/samaden/P
1110508.jpg

http://i209.photobucket.com/albums/bb115/samaden/P
1110458.jpg

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Neen, hoor, die tweede van jou is veel beter, want die is in daglicht genomen.

Ik vond het te -brrrr- koud buiten, dus ik heb er kunstlicht op gezet.

@ Jur: Het is natuurlijk geen Breitling, maar hij heeft toch bepaalde Breitling-kenmerken :smiley:

En voor zijn geld is ie behoorlijk goed afgewerkt imho.

Enig minpunt is dat de pushers niet geschroefd zijn en dat de bezel van een Breitling wel wat steviger draait.

Ok, om eerlijk te zijn had ik het al opgegeven nadat ik geen breitling had kunnen vinden. De afwerking vond ik wel wat matig voor een breitling trouwens :slight_smile:

Ik was eigenlijk gewoon aan het bladeren naar poljots toen ineens deze voorbij kwam. Een gelukje dus. En heel eerlijk gezegd weet ik alleen dat het een poljot is, maar niet welk model.

Maar het is een erg mooie klok!

Man, ik wou dat mijn beste foto’s zo “slecht” waren!

Kijk even hieronder, dan weet je’t meteen. (was overigens één van m’n “woensdagfoto’s” :smiley: )

MVG,

Morse

Een Poljot Black Jetfighter 24 dus, dan moet ik die van mij eigenlijk ook maar eens te voorschijn halen.

Arjay

Mooie Breitjot (tu)
Ik kende deze nog niet.
Is het een volledig stalen horloge ?