Nieuwe aanwinst Speedy 1973 en gebruiksaanwijzing

@ BH_

Hier een crop genomen met mijn camera, nog dezelfde mening ?
Zeg niet dat ik een vuile lens heb lol
Met het blote oog oogt ie gelukkig beter

2 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een gelouterde aanwinst!!
En met de nodige documentatie vormt het een waardevolle eenheid.
Ik wens je er derhalve een mooie tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Gaaf horloge!

Dit vind ik een mooi horloge! Lekker gebruikt en met karakter ! Tis geen nieuwe hè

1 like

Ja ik meen te zien dat hij ooit licht is gepolijst. Kan dat vanaf deze foto’s niet met zekerheid zeggen.

Ik heb geleerd dat bij speedy kasten dat je niet enkel naar de ‘randen’ moet kijken (rode pijl)

Maar je moet naar het puntje van de lug bekijken. Bij een handmatige schuurbeweging heb je de neiging om op het end ‘naar binnen te klappen’:

Dat resulteert dat je in het puntje vaak een afvlakking ziet (in geel gebied)

Ik zal straks even naar wat foto’s van mij zoeken om het wat duidelijker te maken.

Zie je, toch nog discussie :slight_smile:

1 like

Edit

Mooi horloge, lekker genieten! :+1:t3:

#BH_
Bedankt voor de toelichting

Mooie aanwinst en je mag toch zien dat hij leeftijd heeft imho !

Vrij simpel, als ie gerelumed was had ik m laten liggen.
Ik wil dat eenvoudigweg niet.

2 likes

Waarom zou je de lumen wel bij werken? Je koopt een oud horloge i.p.v. een nieuwere mooiere in deze benadering. Ik begrijp dit niet, net als gerestaureerde auto’s of motoren. Een Rembrandt of van Gogh even over schilderen omdat deze ietsjes verkleurd is of de lak wat gescheurd is?
Deze aanschaf is ongetwijfeld goed overwogen en de keuzes waren van nieuw tot heel oud en alle uitvoeringen en kleuren. En deze was de beste passende bij de wensen van de koper op dit moment. Een Heel logische keuze naar mijn mening. Ik koop hem niet over als deze opgeknapt in de blauwe hoek geplaatst word. En origineel en echt overweeg ik het zeker.

2 likes

Shining, je hebt dezelfde zienswijze als ik.
Ik heb ook oldtimer motoren, sommige gerestaureerd tot fabrieksnieuw andere met een kras of pukkeltje in de lak.
De ene is een plaatje en de andere is een gebruiksvoorwerp met patina.
Ik restaureer die dingen graag, maar alleen als ze in hele slechte staat zijn.
Maar goed, horloges zijn geen motoren.
Fixeren zoals @Rmen9 zei zou ik minder moeite mee hebben.
Als ik echt zie dat het erger wordt.

1 like

De reactie die als bot ervaren zou kunnen worden, was de opmerking van Emilio zelf. En hij bedoelde het gelukkig niet zo.

Als je de lume wil bijwerken op deze speedy, weet je denk ik niet zo goed hoe het gros van de vintage liefhebbers hier over denkt en wat het met de waarde doet.

1 like

Zeker lekker zo laten die mooie verweerde look :+1:

Mooie klok😊 lekker zo laten. Het is vintage.

Ach er zijn best wel prachtige vintage uurwerken te vinden hoor, allemaal kwestie van zoeken en de nodige flappen op tafel te leggen.Je verzameling opwaarderen in de loop van tijd geeft ook genoegdoening.

1 like

Mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt…?
Ik weet dat je het niet moet hebben over prijn bij een vintage horloge,
Maar ik heb zelf een speedmaster pro uit ‘69 georven van mijn vader en draag hem elke dag.
Maar ‘73 is mijn geboorte jaar… vandaar de vraag.

1 like

Die ziet er nog wel heel erg mooi uit! :ok_hand:

1 like

Heb m niet meer hoor, ligt nu bij Metropolis collection.

Je hebt deze verkocht? Dan ben ik dus te laat