Da’s leuk lezen, zo’n enthousiaste post.
Mooi verhaal en prachtig horloge.
Prachtige introductie en ik begrijp en deel je voorkeur voor dit specifieke model
Prachtig enthousiast verhaal; ik heb het van begin tot eind gelezen en het blijft boeien tot het eind!
Heel veel plezier met deze bijzondere klok.
Prachtig horloge, geniet ervan
Dit is zeker een horloge om blij mee te zijn. Mooi model met een prachtige (merk)geschiedenis. Veel draagplezier toegewenst maar dat gaat vast en zeker goed komen.
ja mooi mooi en wat komt er bij zo’n band veel kijken he? gaaf! geniet ervan!!
Proficiat! Prachtig die nieuwe wijzerplaat. Persoonlijk zou ik n glazen achterkantje willen, maar begrijp dat puristen em met metalen deksel willen.
Gefeliciteerd, de Reverso blijft een prachtige dresser. Heb deze zelf ook gehad maar, zoals je zelf ook constateerde, ‘gebeurt er niet zoveel’. Na een half jaar weer van de hand/pols gedaan. Hoop dat hij beter ‘klikt’ bij jou, veel plezier er mee.
Prachthorloge, blijft toch iets speciaals, de Reverso. Mooie motivatie waarom je voor deze gegaan bent. Alvast veel draagplezier toegewenst met de JLC die je na het nodige zoeken gevonden hebt
Douglas MacArthur, een Amerikaanse topgeneraal uit deTweede Wereldoorlog, die ook WW1 en de Koreaanse Oorlog meemaakte, had ook een Reverso.
Die is een tijdje geleden geveild.
Mooi verhaal! Prachtig resultaat, gefeliciteerd met de aankoop!
Maarre… 1 ding: als je zo’n purist bent, waarom het horloge aan de rechterpols?
Ik snap dat je hier blij van wordt…
Gefeliciteerd met je aanwinst en veel draagplezier !!
Mijn vrouw is het helemaal met alle voorgaande sprekers eens, en kijkt nog eens op haar Duetto
Veel plezier met je horloge
@MeistersingerFa: bedankt en ik hoop dat dit een voorzet is dat anderen ook mooie presentaties maken. Hoeft niet altijd maar soms is het weleens leuk om te zien waarom iemand juist voor een bepaald horloge is gevallen. En die catalogus is een compleet boekwerk! Wees er maar zuinig op en veel kijkplezier.
@Master_Fan: heb alleen een naamsverandering ondergaan. Ben nog steeds dezelfde met hetzelfde profiel en berichten. Vond deze naam wel toepasselijk.
@HorlogeHalle: haha, mooi om te lezen dat het zo makkelijk weg leest. Ik heb geprobeerd het niet te lang of te technisch te maken. Zo te lezen is dat gelukt.
@Firly: bedankt voor je compliment. Ja de Reverso is een mooi horloge en is er in vele varianten en afmetingen. Dat maakt het al anders dan een Speedmaster, heb je er 1 gezien heb je ze over het algemeen allemaal gezien. Bij een Reverso heb je meerdere maten, wijzerplaat varianten (+achterkanten) waardoor de combinaties bijna oneindig zijn en dan heb je nog het verschil in metaalsoorten. Jou gekozen model is ook prachtig.
@RobertGerard: wetende dat er zoveel werk aan te pas komt en nog durven we te klagen dat de bandjes te duur zijn.
@marnixmoed: ja een open achterkant heeft ook zo zijn charme. Maar dan kom je bij de Reverso al gauw uit bij de Grande modellen die voor mij te groot zijn. Daarnaast prefereren veel mensen bij de Speedy ook een dichte bodem (waaronder ikzelf) dus ik heb geen moeite met een dichte achterkant bij dit model.
@Cal219: jammer om te horen dat jij hem toch ook weg hebt gedaan. Ik vind het nog jammerder dat JLC dit model niet gewoon standaard in de collectie heeft naast de Grande Taille. Dan had jij de jouwe misschien ook nog gehad. Ik hoop zelf ook dat hij beter “klikt” dan mijn vorige, we zullen het vanzelf merken maar voor nu is de klik er volop.
@johngo: bedankt voor je reactie. Dit wist ik nog niet maar bewijst maar weer de robuustheid van deze horloge’s. Maakt gelijk alle G-Shocks overbodig.
@Jaco: goeie vraag. Ik heb zelf even opgezocht waarom mensen hun horloge links dragen en de reacties zijn toch dat mensen die linkshandig zijn hun horloge rechts dragen (ik ben rechtshandig en draag mijn horloge rechts) of dat mensen het horloge links droegen ivm het opwinden van hun horloge. (ik wind mijn horloge op als hij van mijn pols af is in de ochtend) Dus de enige reden die ik kan bedenken is omdat ik mijn horloge’s al sinds kinds af aan rechts droeg, misschien wel juist omdat ik rechtshandig ben zodat je onder het schrijven op school even je werk kon onderbreken en naar je mooie horloge … uh de tijd kon kijken. Heb even een foto bijgevoegd van mijn allereerste horloge, ik zal ongeveer in groep 5 hebben gezeten toen ik hem kreeg van mijn ouders. Hij doet het overigens nog steeds perfect!
@hendrik: jou vrouw heeft goede smaak. De Duetto is een uitstekende keuze voor een dame.
En nog een wristshot van gisteravond waar ik 'm weer gewoon rechts draag:
@anon10817008HF, @Lexaf, @Rob_Roll, @Logie, @gfvdb81, @dennis0105, @HorloG, @pdr, @Tissot62, @wbcoupe
Bedankt voor de reacties! En voor jullie geld hetzelfde als de heren hieronder:
@tompj, @Denny1919, @dion, @ryan, @harb,
Bedankt allemaal voor de leuke reacties, felicitaties en likes. Super aan degene die het hele verhaal hebben gelezen. Dan loont ’t voor een evt. volgende aanwinst er weer wat meer werk van te maken dan enkel wat plaatjes schieten.
@giceey, @Emdee, @Hieronimus, @Harpoen, @maniac2003, @Arno
En ook jullie, Dame en heren, bedankt voor de reacties. (kan maar 10 personen per post noemen dus vandaar even zo)
Kolere wat een mooi horloge. Zal maar niet vragen naar de prijs. Zou zeker in mijn 3 piece watch collection thuishoren.
Heel, heel erg mooi. Ik heb de afmetingen niet gelezen, geloof ik. Zijn deze er ook in verschillende afmetingen verkrijgbaar? Hij oogt vrij groot op de wristshots.
Alles is relatief ;-). Als je 2 jaar naar iets op zoek bent dan overwint het hart het toch van het verstand…
@Vintage1982: de afmetingen weet ik zo even niet uit mijn hoofd. Dit is de kleinere uitvoering vergeleken met de Grande Taille en de Duo-face, foto’s vertekenen meestal.
Jouw verhaal alleen lukt het om enorm veel respect af te dwingen voor het merk, doe je goed!
En natuurlijk veel plezier met je NA!