Nieuwe aanwinst: Submariner 16800

Magnifiek! Proficiat ermee

Prachtige klok. Geniet ervan!

Proficiat!

Volgens zijn nummer is hij van 1982. Ik zie op verschillende plekken dat de glossy dial in/na 1985 werd gebruikt. Tegelijk lees ik dat Rolex standaard (tenzij de eigenaar anders aangaf) bij een service beurt de glossy dial monteerde. Hier blijft het tritium netjes binnen de witgouden omranding van de markers.

De dial op de mijne is zeer gelijkmatig van glossy weer enigszins mat geworden en de indices zijn zeer gelijkmatig gelig/roomkleurig geworden. Vandaar dat ik vermoed dat dit een service dial is die redelijk snel is gemonteerd.

Mooi, mooi en nog eens mooi

Mooi hoor, geniet ervan!

Wat is een service dial? Ik heb altijd gedacht dat een vervangend dial ofzo was. Dus niet de originele dial

Mooi exemplaar, proficiat!

In dit geval een dial die bij een service beurt (standaard) wordt venieuwd. Zoals wel meer merken bij een beurt standaard een aantal onderdelen zoals wijzers vernieuwen.

1 like

Ik zie het idd ook ja. Jammer dat ze die platen als het ware preventief vervingen. Ikzelf vind trouwens ee plaat die er nu in zit mooier dan de matte plaat door de opgelegde indexen. Maar ik kan me goed voorstellen dat vintage liefhebbers het vloeken in de kerk vinden.

Thanks voor de info. Wist niet dat ze dat deden. Ik ga mijn DJ laten servicen. Even bij vermelden

Mooie klassieker

Gaaf! Gefeliciteerd!

Erg fraai, veel plezier ermee :+1:

1 like

erg mooi klokje , veel plezier ermee

Ik zou toch eerst even informeren als je de Rolex zelf jouw DJ wil laten services. Ik heb begrepen dat je er niets over te zeggen hebt. Rolex doet gewoon wat ze wil en niet wat jij wilt.
Daar zijn in het verleden hele topics aan gewijd.

Groeten, Tom.

C[quote=“diverman, post:40, topic:68980, full:true”]
Ik zie het idd ook ja. Jammer dat ze die platen als het ware preventief vervingen. Ikzelf vind trouwens ee plaat die er nu in zit mooier dan de matte plaat door de opgelegde indexen. Maar ik kan me goed voorstellen dat vintage liefhebbers het vloeken in de kerk vinden.
[/quote]
Het is enkel vervelend als je bij de aankoop je hier niet van bewust bent en het niet terugziet in de prijs. Vervolgens bij verkoop krijg je dan ineens misschien wat minder terug.

In mijn geval wist ik het voor aankoop en was het in de prijs verwerkt. Daarnaast vind ik voor de lange termijn deze plaat mooier en beter, omdat hij wel mooi verkleurt, maar het tritium niet ‘uitloopt’. Ik vind het verder ook geen schande omdat het gewoon volgens Rolex gebruik zo is gedaan en alles origineel is. Geen bij elkaar geraapt zooitje dus, maar gewoon een horloge met Rolex service door de jaren heen.

1 like

Heel mooi. Heb mijn oog laten vallen op een 1680 uit 1978 maar heb nog niet besloten welk horloge de collectie zal moeten verlaten op de fondsen te verwerven voor een dergelijke aankoop…

Maar geniet van dit prachtige horloge!!

1 like

nice!!

Proficiat Tom met deze aanwinst!
Een topper en zoals je zelf al aangeeft een mooie toolwatch, waarbij je vooraf wist waar je aan toe was door de onderhouds-geschiedenis en een goede prijs.
Vintage kopen brengt altijd risico’s met zich mee en ik denk dat je dan meer hebt aan een duidelijke onderhouds-geschiedenis dan aan een “correct” exemplaar waar je misschien teveel voor betaalt.
Naast de plaat is 'ie ook gepolijst zo te zien?
Mijn eerste keuze zou echter wel naar een “correct” en ongepolijst exemplaar gaan, maar de nadelen (o.a. prijs) wegen zo zwaar dat dat 'm waarschijnlijk nooit wordt. Dan toch misschien ooit een fraai exemplaar als deze, en dan lekker dragen!