Nieuwe aanwinst: Submariner 16800

Dat is een goede vraag voor de kenners!

Mijn (slecht geïnformeerde) beeld is dat bij een vroege service beurt de dial (zoals kennelijk gebruikelijk) is vervangen. Gezien de aanwezige verkleuring van de markers (roomkleur), zal dat wellicht bij de eerste of tweede service beurt geweest zijn.

Maar ik ben zeer benieuwd naar de mening van de kenners!

Wat een plaatje! Nieuwe wijzerplaat of niet, fraaie aanwinst!

De look van dat ding is vrijwel ongeevenaard. Enkel de Speedy komt m.i. in de buurt. Prachtig.

1 like

Mee eens! Ik heb ze nu beide, en dat is toch wel een erg fijn setje. De Speedy vind ik nog steeds het allermooist.

1 like

Is gewoon een late 16800. De vroegere hadden een matte plaat de latere een glossy met witgouden opgelegde indexen.

Volgens mij is het inderdaad een serviceplaat. Maar laat dat de pret niet drukken, prachtige aanwinst!

Prachtig horloge! :sunglasses:

Mijn beste,

Chapeau!!
Proficiat met deze verheven schoonheid.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Gefeliciteerd, mooi !!

Prachtig!! Een vintage sub staat ook op mijn lijst, maar weet nog niet welke.

Geniet ervan!!

Magnifiek! Proficiat ermee

Prachtige klok. Geniet ervan!

Proficiat!

Volgens zijn nummer is hij van 1982. Ik zie op verschillende plekken dat de glossy dial in/na 1985 werd gebruikt. Tegelijk lees ik dat Rolex standaard (tenzij de eigenaar anders aangaf) bij een service beurt de glossy dial monteerde. Hier blijft het tritium netjes binnen de witgouden omranding van de markers.

De dial op de mijne is zeer gelijkmatig van glossy weer enigszins mat geworden en de indices zijn zeer gelijkmatig gelig/roomkleurig geworden. Vandaar dat ik vermoed dat dit een service dial is die redelijk snel is gemonteerd.

Mooi, mooi en nog eens mooi

Mooi hoor, geniet ervan!

Wat is een service dial? Ik heb altijd gedacht dat een vervangend dial ofzo was. Dus niet de originele dial

Mooi exemplaar, proficiat!

In dit geval een dial die bij een service beurt (standaard) wordt venieuwd. Zoals wel meer merken bij een beurt standaard een aantal onderdelen zoals wijzers vernieuwen.

1 like

Ik zie het idd ook ja. Jammer dat ze die platen als het ware preventief vervingen. Ikzelf vind trouwens ee plaat die er nu in zit mooier dan de matte plaat door de opgelegde indexen. Maar ik kan me goed voorstellen dat vintage liefhebbers het vloeken in de kerk vinden.