Nieuwe aanwinst (TW steel Tom Coronel Ltd. Edition)

zou zo mijn tekst kunnen zijn. Al Bundy zei het ook al; nothing like Big ones!!
Minder dan 47mm draag ik al niet meer. Heb overigens wel brede polsen, maar toch!
Jur

Of een horloge met een diameter van 48mm te groot is ?
ligt aan de grootte van je pols en de vorm van de lugs (bandaanzet)
ik draag zelf de laatste tijd veel horloges met een diameter van 46-48mm,


beide IWC’s met 47mm diameter, maar door de vorm van de lugs die vrij kort en afgerond zijn , toch mooi passend om de pols.


deze Longines Flieger meet ““slechts”” 44mm in diameter , maar door de vrij lange en minder afgeronde
lugs oogt hij groter om de pols.

de hoogte van de kast is ook nog een factor die meespeelt of een horloge
goed passend is, of niet.

groet André

Jur Schreef:

zou zo mijn tekst kunnen zijn. Al Bundy zei het
ook al; nothing like Big ones!!
Minder dan 47mm draag ik al niet meer. Heb
overigens wel brede polsen, maar toch!
Jur

Gezien de omvang van je polsen, zou ik niet graag een verschil van mening met je hebben, over bijv. horloges.

Gr.JanJ.

staat er nu een te koop op marktplaats, voor 600 euro. Het dubbele van de winkelprijs…

Overigens gisteren nog bij een juwelier hier in de buurt nog gewoon in de etalage zien liggen (normale prijs uiteraard)

mooie klokkies!

ach wat is goed passend, de TW steel heeft een rubberen band die vanaf de kast nog wat ruimte neemt en niet zo flexibel is als leer uiteraard. Daardoor sluit hij bij de aanzetten niet direct aan op de pols. Ik vind het niet storend, draagt juist bij aan het ‘oversized’ effect.
Bovendien draagt ie lekker! :wink:

De automaten van TW Steel zijn uitgevoerd met een zwitsers eta uurwerk, ook erg klein ten opzichte van de kast trouwens.
De achterkant is uitgevoerd met een saffierglas van ongeveer 30 mm t.o.v. een 48 mm kast…