Nieuwe bezoeker: Casimir25

Hallo allemaal, bij deze wil ik mijzelf even voorstellen waar het gaat om mijn ‘verzameling’.

Vanaf dat ik een jaar of twaalf was vond ik horloges wel leuk.

Toen ik naar het voortgezet onderwijs ging (zo’n 45 jaar geleden) kreeg ik van mijn ouders mijn eerste ‘echte’ horloge, een witte Seiko Quartz. Bijna dezelfde als die mijn vader had. Beide horloges heb ik goed bewaard, maar ze doen het niet meer. Zal best te repareren zijn, maar aangezien ik er geen heel grote emotionele waarde aan heb, ga ik dat niet onderzoeken.

Later heb ik de stap gezet naar de kinetic modellen van Seiko. Ik vond het mooi dat er geen batterij in zat en de accu zelf kon opladen door voldoende te bewegen. De eerste kocht ik zelf, de 2e (titanium-versie) kreeg ik van mijn vrouw.

Ongeveer drie jaar geleden wilde ik een Apple Watch. Maar wat viel dat tegen! In de winkel voelde ik er helemaal niets bij. Veel te digitaal, en daar wilde ik juist een beetje vanaf. Ben erg gek van Apple, maar het horloge kon mij niet boeien. En elke dag opladen zag ik al helemaal niet zitten.

Op dat moment besloot ik wel mijzelf een ‘echt’ horloge cadeau te doen. Een automaat moest het worden. Na lang zoeken gekozen voor de Certina DS-1 Special Edition. Wat een prachtige kleur, die groene wijzerplaat. Beetje jammer dat er geen glazen onderkant op zat. Maar ja, als je het draagt zie je dat toch niet.

Nog nooit had ik zoveel geld aan een horloge uitgegeven. Maar er was wel iets van een virus dat mij had gegrepen. Steeds vaker ging ik naar horloges kijken.

(Heb nog wel een Garmin gekocht, voornamelijk in gebruik als stappenteller. De accu houd het ongeveer een week vol, maar het beeld heb ik zo donker mogelijk gezet!)

De blauwe Behring vond ik voor weinig (€52,50) op internet. Een Quartz, dat wel, maar met saffierglas. Dat vond en vind ik toch wel minimaal. Ben niet altijd voorzichtig, dus het glas van het horloge moet wel iets kunnen hebben.

Zo’n drie jaar met andere dingen bezig geweest en niet gezocht naar horloges. En toch begon het weer te kriebelen, begin dit jaar. Ik wilde horloges die meer qua kleur aansloten bij de kleding die ik op een dag wil dragen….

De Seiko Presage Sharp Edge is het geworden. Rustige kleur, prachtige wijzerplaat, mooie wijzers.

Dat had ik inmiddels ook wel uitgevonden: voor mij moet een horloge vooral ‘rustig’ zijn. Geen divers-modellen of overvolle wijzerplaten.

Kort daarna zag ik op internet de crème kleurige Seiko. Rustige kleur, saffierglas, wel Quartz, maar voor de prijs (van €230 voor €160) kon ik die niet laten liggen.

Wat ik toch nog miste was iets met een zwarte wijzerplaat. En ik wilde niet nog een Seiko.

Het is uiteindelijk een Hamilton Intramatic geworden, 38mm. Gevonden op Marktplaats en op dit forum. Na goed contact met de verkoper de deal kunnen maken, en hopelijk komt deze nieuwe aanwinst maandag 6 mei 2024 binnen.

En nu ik toch zo lekker met horloges bezig ben ook maar de registratie op dit forum gedaan. En vandaag de tijd genomen dit stuk te schrijven over mijn ontdekkingstocht op het gebied van horloges. Heb ook al het nodige gelezen en zal nog wel heel wat informatie opsnuiven.

Voorlopig moet de knip weer even dicht, dus veel lezen en genieten van de mooie plaatjes.

Vandaag zelf ook maar eens alle horloges op de foto gezet…

Vriendelijke groet,

Casimir25.

97 likes

Welkom…:+1:
Mooie collectie…

2 likes

Welkom Casimir, mooie collectie Seiko’s.

Veel plezier hier!

2 likes

Welkom!:grin::+1:

2 likes

Welkom :+1:

2 likes

Welkom en veel plezier ! :grinning:

2 likes

Welkom op dit liefhebbers-forum Casimir!

2 likes

Welkom :partying_face:

2 likes

Mooie collectie en welkom hier!

2 likes

Van harte welkom!
Leuke en volledige introductie inclusief collectie :+1:

2 likes

Welkom en veel plezier!

2 likes

Welkom op HF Casimir. Geniet van je persoonlijke horloge reis :+1:t2:

2 likes

Welcome😀

2 likes

Welkom! Leuke introductie en leuke collectie!

2 likes

Welkom op HF, leuk verhaal maar vrees dat je aanmelding hier op het forum snel zo overgaan tot de volgende aankoop. Desalniettemin geeft dit forum veel info en input op veel merken en modellen dus je zal er wel veel van opsteken, veel plezier met jou horloge reis. Owja ik vind die 2 Seiko SQ horloges dus wel gaaf en zou ze zeker weer tot leven wekken.

2 likes

Welkom bij je nieuwe verslaving

2 likes

Die van mij heeft al wel een nieuwe batterij maar dat hielp niet. Mogelijk nieuw uurwerkje nodig, maar wil dan ook nieuw ruitje. Offerte was rond de € 175,=….
Maar wie weet zijn er hier handige mensen te vinden.

2 likes

Mooie introductie en welkom :+1:t3:

2 likes

Dat zit er dik in dan, er zal vast wel een moedwillig persoon op het forum zijn die je hierbij kan helpen ( ik niet helaas).

En anders kan je altijd hier nog eens een kijkje nemen wat er bij jou in de buurt precies zit.

2 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes