Even offtopic dan, als je van olijven houdt moet je dit eens proberen.
Rucolastamppot met zwarte olijven en karbonade
Bereidingstijd: 30-60 minuten Gang: Hoofdgerecht Keuken: Italiaanse keuken Smaak: Hartig Techniek: Koken Soort gerecht: Hoofdgerecht Uit eigen keuken: Nee (i)
Ingrediënten voor 4 personen
•1 1/2 kilo kruimige aardappels
•zout en peper
•1t knoflook
•1potje zwarte olijven zonder pit(240g)
•2z rucola a75g
•4haaskarbonades
•5el italiaanse roerbakolie
•1zakje geraspte parrano-kaas
Bereidingswijze
•Aardappels schillen,in blokjes snijden en wassen.In pan met weinig water en zout aardappels afgedekt in ca.20min.gaarkoken.
•Knoflook pellen en snipperen.Olijven afgieten en fijnhakken.Rucola grof snijden.
•Karbonades met peper en zout bestrooien.In koekenpan 2el roerbakolie verhitten en hierin karbonades op matig vuur in ca.5min.per kant bruinbakken.
•Aardappels afgieten,deel van kookvocht opvangen.Aardappels in pan met rest van roerbakolie tot puree stampen.
•Knoflook,olijven,rucola en kaas door puree scheppen.Eventueel nog wat kookvocht toevoegen om stamppot smeuig te maken.Op smaak brengen met zout en peper.Karbonades op of naast stamppot leggen.
Naast horloges is koken ook een passie en hobby van me dus kan wel genieten van zo een recept. Heb in het verleden veel in de Horeca gewerkt. Ook als kok.
Maar thuis voor vrienden koken is natuurlijk leuker.
Ja, doe ik hier ook in huis. Gewoon koken voor het gezin en af en toe voor vrienden en familie. Met de kerst doen we dat altijd, ieder maakt een gerecht en zo hebben we een vier gangen diner. Gelukkig hebben we een fulltime kok in de familie!
Die stampot maak ik eens in de drie maanden, het is vrij machtig, maar heerlijk. Lekkere zwarte olijven en de pittige smaak van Rucola sla. Met het vlees kun je varieren, alles is er lekker bij. Of vegetarisch, doe je er niets bij.
Mooi hoor…En ga m zeker keer proberen dat recept. En vlees hoort er wel bij vind ik. En als je geen vlees eet neem je lekkere paddestoelen. Sommige smaken net als vlees.
Ja, ik zit wel te overwegen 1 dag in de week geen vlees of vis te eten. Het schijnt dat imitatievlees van lupine bonen goed te eten is. Dat spul is alleen erg prijzig voor iets dat naar nootachtige kip smaakt.
Ja, ging redelijk offtopic na wat opmerkingen over smaak die je langzaam tot je moet laten komen. Ik weet in ieder geval wat ik dit weekend weer ga maken
Hu? zit ik even een Breiling topic door te lezen
krijg ik ineens een gillende honger.
Inderdaad zeg! Even waarschuwen de volgende keer, is bijna net zo erg als zo’n kookprogramma kijken. Verschrikkelijk, tenzij ik het gerecht op dat moment op mijn schoot heb
OT: Die Transocean’s vind ik echt super, zullen wel weer duur zijn, maar toch (tu)