Nieuwe Citizen duikers

Ahh uitverkocht ook.
Iemand me net voor geweest. :disappointed:

Bij de dutyfreeislandshop waren ze maandagavond nog te bestellen, maar ik twijfelde iets te lang, en toen was de blauwe gelijk al uitverkocht…:unamused:

Ik vind de blauwe heel mooi, zeker voor dat geld.

Gr. Marc

Ze zien er best aardig uit, maar inderdaad qua specs zeker geen echte opvolger van de NY0040. Laten we hopen dat ze die nog eens updaten met onder andere saffierglas, dan blijft er weinig te wensen over.

Bij dit nieuwe model lijkt de achterkant heel goedkoop uitgevoerd, vind ik jammer. Maar goed, misschien moet ik mijn verwachtingen wat bijstellen voor deze lage prijs.

1 like

Maken ze een model dat lijkt op een duiker maar dan zonder schroefkroon en maar 100m. No way, met die specs denk ik eerder aan een net horloge.

Mijn allereerste duikhorloge lang geleden was een Citizen. Daar moest ik toendertijd flink voor sparen. Na het behalen van mijn duikbrevet heb ik hem toen gekocht en ik heb er veel mooie duiken mee gemaakt. Ik heb dat horloge nog steeds en doe hem ook nooit weg. Dus met Citizen heb ik wel wat. Ik vind het design van deze nieuwe horloges erg mooi. En grote horloges vind ik persoonlijk geen probleem. Maar ‘slechts’ 100m en geen schroefkroon… dat is voor mij geen echt duikhorloge. Erg jammer! Ik had liever (voor een hogere prijs) een 200m of 300m met schroefkroon gehad. Dan was het interessant geweest. Nu niet…

De NH8381-12L is voorzien van een 8200E loopwerk. Niks mis mee, want dit uurwerk (althans de 82xx reeks) is al zo’n 40 jaar in productie en heeft bewezen een werkpaard te zijn, die jaren probleemloos de tijd bij houdt. De NY0040 heeft een 8203 uurwerk, die qua specificaties gelijk is. Ik had een beetje gehoopt dat ze met een nieuw of vernieuwd loopwerk waren gekomen.
Deze serie is dus een beetje te vergelijken met een Seiko 5 mini monster (zelfde uurwerk, 100m, geen schroefkroon) .Ik heb zelf een witte mini monster SNZF45, die ik met heel veel plezier draag. Dus misschien komt deze er ook een keer, of ga ik toch voor de BN0151-17L, eco drive. Is meer een duiker en ook geweldig om te zien, voor een paar tientjes meer.

1 like

Doe mij dan maar de ouderwetse lefty :thumbsup:
Veel meer een eigen smoelwerk.

Grt.

46 mm is perfect. Ziet er op mijn pols uit als 42 mm. En 42 mm. is mijn favoriete maat. Daarom heb ik het liefst 46 mm.

Groeten,

Tecco

best een mooi ding ! vooral die blauwe. maar met de goudkleurige bezel en bruine band ook niet gek .

Deze is wel wat anders als die andere…ook wel mooi!