Nieuwe collectie Universal Genève online

Vind ze best goed gelukt. Maar die prijzen…! :speak_no_evil:

1 like

Kak. Deze is betaalbaar:

Kak.

Driewerf kak!

8 likes

Kan me niet voorstellen met welke rechtvaardiging de polerouter dan 5k duurder is.
Zal wel een duur uurwerkje zijn geweest.

Polerouter (no) Date 37mm en 14k
Polerouter Date is 39mm en 14k zwart op leer.
Blauwe Date lijkt op staal te komen en is 16k
Bruin Date in goud 32k

2 likes

15k is veel geld, maar:

• de ontwerpen lijken met respect voor het origineel gemaakt;
  • 37mm is prima;
  • microrotor uurwerk is toch wel technisch vernuftig. Baltic deed het ook al maar daar kan je toch zeggen dat de uitwerking niet probleemloos was.

Wél was een glossy plaat nog veel leuker geweest. Én een reissue van de vintage bracelet opties.

2 likes

Die blauwe komt op een soort brick-achtige bracelet.

Eens. Ik denk dat ik alleen met prijzen wat hoog zijn als je ze vergelijkt met vergelijkbare horloges van andere merken. Dan vind ik een IWC ingenieur op staal ineens best een deal… ondanks dat de polerouter met microtor komt.

1 like

Zeer vet in dat blauw en op dat staal.

Als deze kast tussen de 24 en 27mm zit en niet te dik wordt heb ik hevige interesse.

Ow ja zie het; tof!

Werkje, de microrotor is serieus gegroeid :stuck_out_tongue:

2 likes

Staat bij de case of ze er een zichtbodem op gelepeld hebben?

Maar mooi uurwerk in elk geval.

See-through

2 likes

Nice. En FatC waterresistance.

Ik vraag me af in hoeverre dit een nieuw uurwerk is vs gekocht/aangepast van laurent ferrier/parmigiani etc.

Dat gaan mensen wel vertellen die er meer verstand van hebben.

Ik vind het inderdaad een leuke release. Polerouter en compax zijn met smaak opnieuw beschikbaar straks, en ze doen genoeg bijzonders in de geest van het oude UG met die juwelenlijn en die Lempicka.

1 like

En ik vind de vintage exemplaren al overpriced. :sweat_smile:

Maar voor de goede ode: tot nu toe is die hele website nog een retrofantasie toch? Ik ben heel benieuwd hoe de horloges er in het echt uitzien.

1 like

Wat is een retrofantasie?

Volgens mij moet dit de nieuwe collectie worden, vandaag is de release. Ik zit eigenlijk te wachten tot de Fratello’s / Hodinkees van deze wereld met product fotos komen.

De Nina’s hebben ook een microtor chronograaf movement:

Die op staal is wel lekker hoor.

8 likes

Mooie plaatjes, retrostijl vormgeving, geen echte afbeeldingen van de horloges.

Toch wel de max hoor; revival done right.
No compromises, gewoon vol doorgegaan.

Ik denk dat de retrostijl vormgeving past bij de vibe van een dood merk revivalen.
En ja, dit zijn renders dus het is nog wachten op de echte product shots / “reviews” / “hands on”.

Maar als ze wbt afwerking in de buurt komen van de modellen lijkt het mij in elk geval erg prima.

Ben ik ook benieuwd naar. Ziet er wel mooi uit in elk geval. Kenissi heeft al eens een microrotor gemaakt, dus misschien uit die hoek?

Ik zal in elk geval vrees ik budget moeten gaan vrijmaken. Ik denk dat ik toch wel een 39mm polerouter date wil hebben.

1 like

Tof zo een herstart of doorstart. Leuke horloges met idem specs. Prijzen zullen vast niet mals zijn.