…voor die centen liever een Calatrava of een DD binnenharkt. ![]()
Uhh nee…
Dat zeg ik helemaal niet. Ik concludeer alleen dat GS kennelijk zelf deze horloges van gelijke waarde acht. Dat lijkt mij wel wat ambitieus. Of de markt het ook zo ziet, vraag ik me af. Ik denk namelijk persoonlijk dat over het algemeen men GS niet op een gelijk level met Patek zal schatten.
Sorry?? Haha, dat valt gelukkig best mee!
Maar vergeleken met Elon Musk of Jeff Bezos wel ja. Maar dit argument snap ik ook niet. Mijn punt is dat GS de 18K gouden modellen wel erg ambitieus qua prijs in de markt zet. Er zal vast wel ergens een steenrijke Japanse zakenman ofzo zijn die het ervoor wil betalen ja.
Dat geloof ik graag. Met “bescheiden vermogenspositie” bedoel ik niet dat je onvermogend zou zijn, maar dat je waarschijnlijk niet puissant rijk bent, dat je toch nog keuzes moet maken. Anders kan ik je opmerking niet helemaal plaatsen.
't Is geen argument, meer een gedachtengang. Als je het geld hebt om ca. 40k stuk te slaan op één of twee van dat soort horloges, dan zou de keuze voor de meeste mensen eerder uitvallen op een Calatrava of een DD, vanwege het prestige, de naam, de herkenbaarheid etc. Ik denk dat deze twee GS’s het niet van dat publiek moeten hebben, maar eerder van een vele male vermogender publiek dat het station van “kijk mij eens” al lang gepasseerd is, en waarbij het niet uitmaakt of ze 35k, 40k of 50k kosten, of in relatie tot een DD misschien 5k-10k goedkoper hadden moeten zijn. Vandaar ook de uiterst kleine oplagen.
Ik heb sowieso de indruk dat GS de hele range aardig in de lift zet. Of ze het waard zijn laat ik ff in het midden maar ik heb de indruk dat ze int relatie tot mijn eventuele budget steeds verder weg lopen ![]()
Dit moet je even uitleggen aangezien gouden horloges van Vacheron, IWC, Omega, Chopard, Cartier (om maar wat voorbeelden te noemen) ook allemaal in deze prijsklasse te vinden zijn.
Volgens mij zitten IWC (bijv. een gouden portugieser) en Omega er voor een gouden horloge met alleen tijd en datum nog wel ruim onder. Alleen die nieuwe Constellation Observatory van Omega is ook heel ambitieus geprijsd maar daar speelt dezelfde discussie.
Een 18k gouden Cartier Tank kost €16K, een Santos 18K. Een JLC reverso in goud zit je rond 25K. Een A. Lange Saxonia is 27.5K. Een Rolex 1908 zit je op 27K.
Wat dat betreft is 45K of 33.5K voor bovengenoemde modellen van GS toch gewoon best fors of zie ik iets over het hoofd? Hoe een merkt een horloge prijst, zegt iets over waar men zichzelf wil positioneren. Om jezelf als GS ruim boven IWC, Cartier, Omega, Rolex, JLC te positioneren vind ik ambitieus.
GS wil zichzelf kennelijk gelijkwaardig aan Patek Philippe en vacheron constantin presenteren. Of dat terecht is, laat ik even in het midden.
Ik ben zelf enorm fan van GS en heb er 2 die ik heel veel draag maar constateer net als @David_Gee dat ze behoorlijk in de lift zitten met hun prijzen. Dat ze alle dorpsjuweliers in de ban hebben gedaan en alleen nog via Schaap Citroen en dergelijke willen verkopen, was wat dat betreft al een eerste teken van waar men met het merk heen wil.
Beetje vulgair (sorry rolex bois) en toch ook weer saai (niet sorry)
Dit is toch een modelletje van een aantal jaren geleden?
Prachtig horloge!
Maar is dit niet een release uit 2015?
Gewoon.
Omdat het kan!
Oct.2026Release
SBGD228
Special strap included
The “Red Lion” jewelry watch, expressing the passion
and majesty of the lion
€290,000.00
Koopje! Denk dat ik er gelijk maar 2 bestel! ![]()
Nadere informatie:
HEC001J
This item will be released on May 30, 2026.
-
Limited 600
-
Caliber No.: 7B62
-
Movement Type: Solar Radio-Controlled
-
Accuracy: ±15 seconds per month (when not receiving radio signal)
Power Reserve:Approx. 9 months (fully charged), Approx. 2 years (power save mode) -
Jewels: 6
-
Overcharge Prevention Function
-
Instant Start Function
-
Power Save Function
-
Full Auto Calendar (until December 31, 2099)
-
Radio Wave Reception Function (Japan, China, USA, Germany, UK)
-
Automatic Signal Reception
-
Manual Signal Reception
-
Reception Result Indicator
-
Time Zone Adjustment Function
-
Automatic Hand Position Alignment
-
Case Material: Stainless Steel
-
Case Coating: Platinum DiaShield
-
Case Size: Thickness: 8.7 mm, Width: 37.0 mm, Length: 43.7 mm
-
Crystal: Sapphire Crystal
-
Crystal Coating: Super Clear Coating
-
Clasp: Three-fold Clasp with Push Button Release
-
Maximum Wrist Size: 203 mm
-
Water Resistance: 10 Bar (100 meters)
-
Magnetic Resistance: Yes
-
Weight: Approx. 100 g
-
Caseback: “LIMITED EDITION” Engraving
-
Comfotex
$515
Het heet dan wel een Grand Seiko, maar het is wel volledig in de geest van de Seiko Galante serie.
Jun.2026 Release
Elegance Collection
Hand-winding Spring Drive
SBGY043
A Spring Drive classic with an exquisite “Iwao Blue” dial.
Exterior
| Exterior: | Stainless steel |
|---|---|
| Case back: | See-through & Screw case back |
| Glass Material: | Dual-curved sapphire crystal |
| Glass Coating: | Anti-reflective coating on inner surface |
| Case size: | Diameter 38.5mm Lug-to-lug 43.7mm Thickness 10.2mm |
| Band width: | 19mm |
| Clasp type: | Three-fold clasp with push button release |
Mooie maten…
EUR 10 000,00
This item will be released on May 30, 2026
HBC001J
SEIKO PROSPEX DIVER SCUBA
-
Caliber Number: 6R54
-
Movement Type: Automatic with manual winding
-
Precision: +25 to -15 seconds per day
-
Power reserve: Approx. 72 hours(3 days)
-
Jewels: 24
-
24-hour hand (dual time display function)
-
Stop second hand function
-
Case Material: Stainless steel (Bezel: Stainless steel with ceramic display)
-
Case Size: Thickness:13.3mm, Diameter:42.0mm, Lug-to-lug:48.6mm
-
Crystal: Sapphire crystal
-
Crystal Coating: Anti-reflective coating on inner surface
-
LumiBrite: LumiBrite on hands, index(es) and bezel
-
Clasp: Three-fold clasp with secure lock & push button release, solid & slide adjuster
-
Bracelet Length: 200.0mm
-
Distance between lugs: 20mm
-
Water Resistance: 300m / 1000ft diver’s
-
Magnetic Resistance: 4,800 A/m
-
Unidirectional rotating bezel
-
Screw-down crown
-
Screw case back
$1,600
Bill Gates droeg een casio duro ![]()
Haha, ja dat klopt idd. Maar dan noem je qua verschijning ook wel echt de meest kleurloze en saaie man ooit op…