Nieuwe (Grand / King) SEIKO modellen 2026. We gaan door!

Dat was inderdaad ook het eerste wat mij opviel…Klein, sierlijk dikkertje.
(Het horloge, niet jij… :laughing:)

2 likes

Maar wel 13mm dik. Dat is echt onacceptabel.

Ik helemaal teleurgesteld :pensive:

1 like

12,9mm is idd dik, MAAR de kast zelf is stuk dunner, het glas is domed en dat voegt een 2tal mm toe aan de dikte, maar op de pols voelt dat niet zo.

2 likes

Klopt. Maar de uurwerken zijn ook relatief dik.

Wil je slank en rank dan beter miyota

1 like

Ik weet gewoon van mezelf dat ik met spul van boven de 12mm vaker tegen dingen aanknal.

Ook kunnen die horloges wat topzwaar aanvoelen, zeker op leer.

Ik wil hem eerst maar eens om de pols zien. Wanneer de kast helemaal recht loopt, ziet dat er heel anders uit dan wanneer deze schuin naar binnen afloopt. Precies zoals hier al gezegd wordt… de dome voegt al millimeters toe. Ik vind een platte onderkant en rechte zijkanten wat lomper over komen. Al is dat natuurlijk ook niet bij ieder merk het geval.

Sorry hoor maar wil je nou echt jezelf wijsmaken dat iets van 2mm verschil in dikte op je pols ervoor zorgt dat je vaker ergens tegenaan stoot. :joy::joy::joy:

Wijsmaken? Nee, het is mijn ervaring. Dat heb je over het hoofd gezien…

Verder heb je het goed gelezen, mijn complimenten :wink:

Dank je!

Wel knap dat je met een horloge van 11,9mm wel door een deur kunt zonder ergens tegenaan te lopen maar dat het met 12,1 niet lukt.

Kan natuurlijk, het horloge is dikker dus de kans is ook groter.

Wat ik me dan nog wel afvraag is hoe je hebt vastgesteld dat het bij 12mm is niet bij 0,1 meer of minder…

2 likes

Stelletje Azijn-zeikers
1 mm 2 mm te dik W.T.F

:person_in_lotus_position:

Hier kan je zien wat ik bedoel; midden glas is idd dan 12,9mm hoog, maar randen allerminst…

Is de 40mm versie van zelfde horloge!

Ik vond de 40mm versie zeker niet te dik, en ik ben daar ook gevoelig aan :wink:

Heel simpel, alleen bij horloges van boven de 12mm heb ik deze ervaring gehad.

Ik vind het dus niet prettig horloges van boven de 12mm te dragen.

Grappig dat je mijn uitspraak dan zo letterlijk uitlegt

Betekent dat dan, dat ik horloges van 11.9mm draag? Nee. Natuurlijk niet. Eerder 11.5mm maximaal, inclusief bol glas. Dus eerder in de orde van 11mm of daaronder. Liever nog onder de 10.

Het verschil tussen 12.4 en 10.7 merk ik iig heel erg goed, snap niet dat jij dat niet snapt. Of wou je voorstellen dat je dat verschil niet merkt? Waarom dan geen 15? Of 17?

Ja ik weet het, hap hap hap. Ik moet niet bijten in dit aas.

Als je dan ergens iets mee moet raken, dan maar met het glas. Daar gebeurt bijna nooit iets mee. Tenzij je heel lomp doet.

New: Daimaru Department Store Exclusive

SBGA523

Limited 200

to be released in October 2026

Een wijzerplaat met een blauw verenpatroon , symbool voor een wens naar grote vooruitgang .

De pauwenveer, een symbool van Daimaru, is levendig afgebeeld op de wijzerplaat in een opwaarts hellend patroon, dat vooruitgang en ontwikkeling symboliseert. De doorschijnende, prachtige blauwe kleur geeft het horloge een overweldigende elegantie om de pols.

Kastafmetingen: 46,2 mm (hoogte) x 40,0 mm (breedte) x 12,5 mm (dikte), Gangreserve: Circa 72 uur (circa 3 dagen) bij volledige opwinding,

Grand Seiko

Daimaru Limited Edition Model SBGA523 Herenhorloge
¥ 825.000

4 likes

Nog wat méér plaatjes van de SBGA523

7 likes

En op de pols

8 likes

Toffe wijzerplaat!

1 like

Vind ik dus van niet, afschuwelijk die diagonale strepen.

:-1:

5 likes

Smaken verschillen :smile:

1 like

Jul.2026 Release

GRAND SEIKO

SBGZ011

Masterpiece Collection

Case size: Diameter 40.0mm Lug-to-lug 45.2mm Thickness 9.6mm
Band width: 19mm

Caliber no.: [9R02]

USD 84,000.00

2 likes