Goed gezien ![]()
Groen en goud accenten, altijd mooi!
Hij staat tenminste al horizontaal, dan stoort het me al veel minder.
Weg laten is de beste optie of gewoon ouderwets op de 3.
Ik vind het dat eigenlijk wel fijn. Voor een every day watch, vind ik het heerlijk en datum te hebben. En op deze plek vind ik prima:)
Weglaten is inderdaad de beste optie.
Het is een verademing als een datumvenster recht op 3 uur staat in plaats van schuin op half 5.
Maar om aan de ISO 6425 norm te voldoen moet elk uurmerk verplicht lume bevatten, wat op 3 uur zo een gepropt, minuscuul lumeblokje oplevert.
Dan liever de ouderwetse indeling op 3 uur zonder dat extra blokje, of weglaten.
Als er toch een datum op moet, vind ik de half 5 positie alsnog prettiger omdat de 3-uursindex dan tenminste volledig en symmetrisch blijft.
Weer wat geleerd ![]()
Seiko onthult twee nieuwe roestvrijstalen chronografen met saffierglas
HGK001 , HGK002
De nieuwe chronografen HGK001 (crème/goud) en HGK002 (grijs/roségoud) van Seiko zijn beide voorzien van een 8T63-kwartskaliber, een stalen kast van 40 mm en saffierglas
$440.00
Goed dat ze er mee komen. Esthetisch niet de mooiste oplossing en 15mm is wellicht wat overdreven… maar beter mee verlegen dan om verlegen, zeggen ze dan. ![]()
Ik vind deze kleuren combi niet zo fraai persoonlijk.
Ik ook niet. Maar dat is wel vaker zo bij Seiko.
Yup
Same same.
Je moet er even aan wennen. Ik zie hem wel om je pols hangen Daffie. Geef het wat tijd en je leert hem/haar/het waarderen. ![]()
Neh laat mij maar ff sudderen in ![]()
![]()
Model is niet verkeerd , komt vanzelf in andere uitvoeringen ![]()
**De Seiko 5 Sports Motocompo viert Honda’s coolste scooter met een felgele Limited Edition
(kost slechts 390 euro)**
NieuwLimited Heren
HDB010
5 Sports
Field series
EUR 390,00
Geïntroduceerd september 2026
Een opvouwbare scooter uit de jaren tachtig als inspiratiebron voor een horloge? Alleen de Japanners krijgen dat voor elkaar.
Seiko en Honda slaan de handen ineen voor de Seiko 5 Sports Motocompo, een Limited Edition die het 45-jarig bestaan viert van misschien wel Honda’s meest eigenzinnige creatie.
MOTOCOMPO
Een recreatieve scooter die in 1981 door Honda op de markt werd gebracht.
Het model had een compacte, lichtgewicht carrosserie met een leeggewicht van 42 kg. De MOTOCOMPO werd aangedreven door een 2,5 pk tweetaktmotor van 49 cc; en was uitgerust met inklapbare stuurstangen en voetsteunen, plus lekvrije systemen voor brandstof, motorolie en accu.
Case: 36.4mm diameter x 12.5mm thickness x 44.4mm lug-to-lug - stainless steel with black hard coating - curved Hardlex on top - mineral glass back with dedicated logos - 100m water-resistant
Stukken leuker dan het horloge…
Het horloge is niet per se mooi maar misschien in het echt wel mooier dan op de foto’s?
Helaas wel net te duur als “grap” voor naast mn motocompo.
Maar toch jeukt het wel om deze te bestellen… Het is wel een top kleur voor de zomer