Nieuwe (Grand / King) SEIKO modellen 2026. We gaan door!

Bedoel je de male end link? Is meer een ontwerpkeuze dan een kwaliteitskenmerk.

Ik heb een aantal GS’en gehad, van instapquartz tot Shunbun en de banden altijd meer dan prima gevonden. Niet niveau Rolex/Omega maar bijvoorbeeld wel ver boven die van m’n Nomos Club Sport.

1 like

Ben wel benieuwd hoe deze band voelt, want als je je met een prijs van 7500 euro gaat mengen met merken als Rolex en Omega moet je het wel gewoon goed doen. Ik ben het wel met je eens dat het waarschijnlijk een ontwerpkeuze is en niet perse te maken heeft met verfijning.

1 like

Ronde band op gefacetteerde kast past toch echt niet?
Omega doet het omgekeerd met die flatlink op de speedy’s met lyre lugs.

Ik begrijp dat niet.

Wegens mijn vakantie…Kort door de bocht:

Verder lezen:

First Look: Seiko Adds 4 new References to its Prospex Speedtimer Mechanical Collection

7 likes

Zijn dit door Seiko vrijgegeven afbeeldingen?

Lekkere tekst op de wijzerplaat “Seiko Days”

Hoort nog een 3 bij. Best wel triest voor zo’n groot bedrijf (gesteld dat dit Seiko afbeeldingen zijn)

Oh, en dan zeg ik maar niks over 24 bar.

3 likes

Het zijn suggestieve foto’s rondom het thema auto,
waarvan Seiko eerder modellen heeft uitgebracht.

Bijvoorbeeld Datsun:

3 likes

HCB007, HCB008]

New Presage Japanese Garden Models

Mag toch hopen van niet. Vond het sowieso al belabberde afbeeldingen maar de teksten op de horloges zijn helemaal vernaggeld.

Nouja, het is niet alsof er geen groot rond object de boventoon voert op die facetten :grimacing:

Maar die heeft geen variabele kromtestraal, die bandschakels wel!

Nog wat ge-update Solar 's…

These models are very similar to previous models released with updates to the bezel text and price point.

Wegens mijn vakantie…Kort door de bocht:

2 likes

2 likes

Goeie vakantie!

1 like

Thanks!

1 like

Laten ze deze maar snel in de Japanse garden begraven.

:disappointed_relieved:

3 likes

Ik vind het ook geen gezicht. Diverse recepten in een schaal gemikt :slight_smile: Jammer want die texturen op de wijzerplaten zijn wel mooi. Laat ze het lekker daar bij houden…

Dat zal dan de grootste aanpassing wel zijn :see_no_evil:

Dat waren overduidelijk niet de officiële foto’s, onderstaand de officiële Seiko foto’s. Dat kun je zien aan de slecht uitgelijnde interne bezel :crazy_face:

Even zonder dollen

10 likes

Mooi dat de gangreserve op de achterkant zit.

1 like

Ik zie em niet hoor :face_with_monocle:

U bedoelt wellicht de datum aanduiding?

1 like

T is denk ik bedoeld voor de lui die t horloge over een duikpak ofzo willen kunnen dragen. Dan is t wel royaal. En voordeel tov de oude marine master clasp is dat je bij de nieuwe niet zelf tegen de lelijke extentie aan hoeft te kijken :sweat_smile:

1 like

Voor meisjes.

Seiko lanceert vijf nieuwe Lukia-horloges met rechthoekige kasten en radiogestuurde zonne-energie-uurwerken

Release 9 oktober 2026.

De Seiko Lukia Grow HEG001J, HEG002J en HEG003J zijn vrijwel identiek: elk model heeft een roestvrijstalen kast van 28,9 x 20 x 7,2 mm met gebogen saffierglas, een waterdichtheid van 10 bar en een met onyx bezette kroon.

De Seiko Lukia Grow HEE005J en HEE006J zijn voorzien van een grotere titanium kast van 37,4 x 24,6 x 7,7 mm. Beide modellen hebben een parelmoeren wijzerplaat met Romeinse cijfers en blauwe uur- en minuutwijzers. De HEE005J combineert zilver met Seiko’s matte „Lady Gold“-afwerking, terwijl de HEE006J de gouden esthetiek tot het uiterste doorvoert. Beide modellen zijn bovendien voorzien van gebogen saffierglas, zijn waterdicht tot 10 bar en hebben een nikkelallergie-bestendige constructie.