Nieuwe (Grand / King) SEIKO modellen 2026. We gaan door!

Zal begin 2027 naar klanten verzonden worden…?

Is reeds nu tweede hands, gebruikt, leverbaar op o.a. chrono 24:

2 likes

Dat was dus de uitgave voor de Japanse GS club leden.

Nou ja, het is in ieder geval een mooie GS

8 likes

Seiko has announced the SRPM09 (SBSA323 JDM) HUF limited edition. This model is produced in collaboration with HUF the streetwear and skateboard lifestyle brand founded in 2002 by professional skateboarder Keith Hufnagel. The green transparent dialled model takes its inspiration from the 1970s Time Sonar models. It has a stainless steel case measuring 39.4 x 11.6 x 48.1mm and utilizes the 4R36 calibre. This is a limited edition of 7000 units with 1000 of these for the Japanese market. It is provided in a HUF branded tin with a cleaning cloth.

3 likes

Is huf een andere naam voor Heineken ofzo? :clown_face:

5 likes

Ik kan het niet helpen maar ik moet meteen aan een kratje Heineken denken bij dit kleurenschema.

Edit; je bent mij net voor Herman. Haha

3 likes

Nein nein nein nein nein nein! :rofl:

3 likes

Heineken Undercover Fieldwatch

5 likes

King Seiko is voor mij het nieuwe Grand Seiko geworden.

Wie kan zich ook vinden in dit gevoel?

4 likes

Met de SJE083, een iets luxere KS had ik niet het gevoel een (heel) dure Seiko in m’n handen te hebben.

Eerder het gevoel een “goedkope” Grand Seiko te hebben. Nu hoor ik dat GS er toch nog echt een trapje boven staat qua afwerking van de wijzers enzo… Maar toch, ik vraag me af of ik dat zou merken.

Ze begonnen ooit ook als een soort interne battle of the bands hè

3 likes

Voor de liefhebber, uit Spanje te halen voor een nette prijs:

1 like

Dat is wel jammer om te horen. Ik heb zelf de 62MAS duiker, SJE093 en de SJE083 leek mij er een mooi setje mee te vormen. Want ik ben wel onwijs verrast over de 093. Dat horloge vind ik echt wel on-par met heel veel duurdere Zwitserse horloges.

Ik ben benieuwd. Ik heb zelf ook nog nooit een GS gehad dus ik denk dat je er alleen achterkomt door het proberen. Heb je nu een GS op het oog? :slightly_smiling_face:

1 like

Ik bedoelde dit juist om de SJE083 te prijzen!

Sommigen zullen denken: is dat niet veel te veel geld voor “maar een Seiko”? (dit zullen mensen bij de sje093 ook wel denken maar die zijn blind)

Maar zo kijk ik er niet naar, ik vond het juist weinig geld voor iets wat qua kwaliteit en pracht in de buurt van Grand Seiko komt.

De SJE083 (en 093) zijn gewoon heel, heel erg goed!

Volgens mij zit er een verschil van interpretatie…:laughing:

Ja, ik kijk wel naar GS, maar vind de horloges of the groot, of te klein, of te dik. Ik heb een hekel aan dikke horloges. 12mm met een plat saffier is al te dik voor mij.

Ik denk dat je met die SJE093 toch behoorlijk een GS hebt. Qua aandacht, kwaliteit en ook uurwerk. (en prijsniveau :laughing:)

De GS zonder label, zullen we maar zeggen

Kijk nou toch wat mooi.

Ga nog spijt krijgen van de verkoop. Sterker nog, dat heb ik al.

7 likes

Aha dan heb ik het (gelukkig) echt verkeerd gelezen. :melting_face:

Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Toen de limited SJE093 net uitkwam dacht ik ook; “een veel te dure Seiko”. Maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch de sprong in het diepe heb genomen, want deze ‘dure Seiko’s’ zijn gewoon knettergoed. Ik denk dat je het niet alleen hoeft te vergelijken met GS maar ook makkelijk met Omega en Tudor.

Denk ik ook. Ik ben ook bang dat een GS alleen nog maar kan tegenvallen omdat je verwacht dat het allemaal nóg beter wordt, maar dat misschien niet perse zo is.

Ik begrijp ook niet waarom je hem te koop hebt gezet? :grimacing:

3 likes

Ik ga ff in de PB’s verder om het on topic te houden hier,

Excuus andere deelnemers / geïnteresseerden

1 like

Best leuke wijzerplaat…

3 likes

Er staat er nog een te koop in het blauw…je kunt hem zó terugkopen…

Idd, ik dacht heel even dat t rode driehoekje n rood sterretje was :upside_down_face:

Andere prioriteiten nu, maar hij komt een keer terug dat is zeker

1 like