Nieuwe Grand Seiko Hi-Beat 36000 GMT LE SBGJ021

Een prachtig horloge helaas ver buiten budget

1 like

7K?!?! Voor een Seiko. ben ik het mentaal nog niet bereid om uit te geven. Ik heb al moeite met meer dan €500 :joy:

Maar hij is wel mooi. Misschien in de toekomst

2 likes

Heb nu meerdere keren een Grand Seiko om gehad maar ze pakken me nog steeds niet…misschien een drempel maar die is voor mij nog te hoog :joy::joy: dus blijf het proberen en woe weet !

Pas als de drempel overkomelijk is ben je mentaal rijp voor een GS…:wink:

We gaan het zien in de toekomst en misschien is hij niet besteed aan mij :wink:

Zo gaat dat meestal met iconen…achteraf spijt krijgen dat je het toen niet hebt gedaan.

Deze is elke eurocent waard!
't Zijn alleen wel veul eurocenten!

:joy:

1 like

Kan ik me indenken maar na 3 verschillende keren op andere momenten gepast te hebben blijft het nog steeds achterwege het gevoel…vandaar ga ik me er nog niet aan wagen…

Moet eerlijk bekennen dat ik ze in de etalage en op foto zeer mooi vind, maar nog nooit heb gepast.

:flushed:

1 like

Limiteds hebben ze ook bij rolex. Uit de fabriek rollen jaarlijks zo n miljoen horloges volgens ablogtowatch. Dat is toch Limited :wink:

iemand een idee over de resell waarde van een GS?

In Nederland? Dat lukt een stuk lager als in landen als Japan waar het merk meer populair is en men vaker het onderscheid weet tussen een Seiko, GS en Credor.

Op het forum zag ik een poos geleden een GS duiker die flink was afgeschreven. Terwijl de nieuwprijs meen rond een Submariner ofzo lag.

1 like

:cold_sweat: Tjaaaa, dan denk ik dat ik toch eerder voor de sub ga

Voor dat geld…enz. … enz. …

Tja, dacht dat staal iets van tegen de 6k kost en titanium zelfs bijna 7k. En de stalen ging dacht ik tussen de 3 a 4k vd hand. Dat zie je met een in zgan staat verkerende Sub niet zo snel gebeuren.

Dat gezegd te hebben zijn het wel echt super geweldige klokjes waar de afwerking behoorlijk hoog is, dan wel volgens sommigen zelfs hoger dan die van Rolex, Breitling enzo. Hoe dan ook de algemene occasion gewildheid ligt wel een stuk lager. Dus als resale value je belangrijk vindt, dan zit je zeer waarschijnlijk met een Rolex beter. Sowieso in Nederland.

1 like

Een GS koop je voor jezelf, niet voor de verkoop.
:slight_smile:

7 likes

Het kriebelt bij mij weer mbt een GS. Grote kans dat ik binnenkort een keer aan de Quartz ga…

2 likes