Nieuwe Grönefeld - de 1941 Principia Automatic

Terwijl het andersom veel mooier zou zijn…

Allemachtig, bij sommige kleurencombinaties draag ik deze liever ‘this side up’:

gr, HJR

3 likes

Goed dat ze naast hun wildere designs ook wat ingetogener modellen gaan aanbieden!

1 like

Eerlijk gezegd vind ik hem voor dat geld niet onderscheidend genoeg. Eigenlijk zakken ze hier ietwat in m’n achting.

Zeker ook van een artist’s studio als Grönefeld, want dat ze dan een soort van Revolo-achtig “make it your own” webshop dingetje maken is alleen maar goedkoop.

Een Revolo van 30.000 ballen. Zo jammer.

Als ik zoveel geld stuk sla op een horloge wil ik een compromisloze visie van een horlogemaker zien.

Je gaat toch ook niet naar een driesterren restaurant om vervolgens ketchup en HP saus op tafel te hebben staan?

6 likes

image

Ik vind hem te druk en eigenlijk ook een allegaartje wat design betreft.
Maar ja, kritiek leveren is zo makkelijk he? :grin:

1 like

Die eerste :heart_eyes:

Het blijven kunststukjes, vooral door het prachtig afgewerkte uurwerk wat er in zit. Wat dat betreft vind ik het echt zonde dat ze voor zo’n simpele, dichte rotor hebben gekozen. Daar is toch veel meer mee te doen op een manier die minder het zicht op het uurwerk ontneemt. Daarnaast vind ik hun andere modellen veel leuker omdat je juist ook aan de voorkant ziet dat het speciale uurwerken zijn (jumping second e remontoir mechanisme). Die zijn dan helaas wel weer een stuk duurder :stuck_out_tongue:

2 likes

https://www.tubantia.nl/oldenzaal/horloges-maken-is-bij-the-horological-brothers-uit-oldenzaal-nog-echt-handwerk~a799add2/

Stukje uit de krant van vandaag over de twee broers.

3 likes