Nieuwe King Seiko modellen

Vandaag bij mijn vaste juwelier kreeg ik te horen dat er 3 nieuwe King Seiko modellen in de aantocht zijn.

Deze keer zijn het 39mm en niet de (veel te kleine) 37mm

Een kleine zoektocht op internet leverde onderstaande foto’s

Adviesprijs zal rond €1950,- zijn.
72uur power reserve

Ik vond de 37mm wel echt een bijzondere verschijning en zeker de band was echt een heel stuk mooier dan wat Seiko normaal produceert.

Zou alleen wel liever alleen “King Seiko” op de wijzerplaat zien net zoals dat tegenwoordig bij Grand Seiko is.

Wat vinden jullie van deze nieuwe modellen ?

5 likes

Nieuwe Seiko modellen worden vaan ook in dit topic besproken.

2 likes

Ik heb ze nog niet in het echt gezien. Ik weet waar ik ze kan vinden, maar ik ga er bewust niet heen, omdat ik geheid overstag ga. De oude 37mm lijkt me wel heel leuk. Het is net weer even wat kleiner dan mijn horloges die allemaal rond de 40mm zijn.
Toch zou zo’n 40mm ook wel heel kunnen zijn. Die onderste spreekt me het meest aan. Zou het een linnen dial zijn of een hele fijne structuur die ze op de wijzerplaat hebben gemaakt?

Beetje jammer is de datum. Die had van mij wel weg gemogen, dus ik denk dat ik dan toch eerder voor de oude modellen zou gaan.

1 like

Dit heb ik denk ik gemist……

Volgens mij wordt Grand Seiko ook niet besproken in dat topic.

Zo. Fixed that for you.

Ze zijn mooi hoor, en een klein tandje platter dan de 37mm, wat wel weer goed is. Maar toch… Als ik dan naar de nieuwe tortoise-shell limited kijk die er aan komt van 37mm:

Hopsakee.

12 likes

Ik heb de 37mm om de pols gehad vandaag en vond hem niet helemaal in proportie.

Kleine kast met redelijk lange lugs.

De juwelier in kwestie gaf ook aan blij te zijn met de nieuwe maten.
Hij kreeg de 37mm niet echt verkocht en de meeste mensen(mannen) gaven toch aan hem wat te klein te vinden.

1 like

Ech nie!
Dat was toen periode correct, niet in 2023.

Zoals de pro het al heeft gemerkt:

want

Size matters, sorry Chris.
En niet onbelangrijk:

Ik zou voor de Cream gaan, of blauw.
Nu nog goed nadenken over de forse prijs.
:thinking:

Oh ja, de datum had er van mij ook af gemogen.

1 like

Tja. Helaas is het te grote horloge nog steeds een ding. Ik vraag me af of dat wereldwijd ook zo is, trouwens.

Dat is de idee. Het is een vintage her-uitgave. :thinking:

Zoals gezegd: In de hoofden van een bepaald contingent mannen. :slight_smile:

Die was er al af op de periode-correcte 37mm. :+1:

2 likes

Ik vind de nieuwe king seikos tov de vintage modellen sowieso uit proportie. Lugs zijn veel te breed

37 of 39mm maakt me dan niet zoveel uit, al vind ik 35/36/37mm voor een wat netter horloge helemaal prima.

40-41 zoals de moderne GS is geen porem imho.

Ik vind ze erg saai… Terug naar 37mm vind ik dan wel weer een goede ontwikkeling. Die knotsen van horloges doen me toch een beetje denken aan de tijd dat de dassen alsmaar breder werden.

1 like

De 37mm vond ik heel, heel vet, maar jammer genoeg nog niet met eigen ogen kunnen zien. Goed om weten dat hij er nu ook in 39mm is. Even moeten gaan passen om te weten wat het beste is! (maar dikke miserie om een dealer te vinden die deze ‘mid-range’ prijsklasse in huis heeft…)
En…, ik ben in principe absoluut geen anti-datumvenstermens, maar hier vind ik 'm ook minder passen

Geen idee waar je woont, maar Van Hell Juweliers in Amersfoort heeft in ieder geval de 37mm modellen op voorraad. Misschien dat ik van de week ook maar eens moet kijken of ik tijd vrij kan maken om naar Amersfoort te gaan :see_no_evil:… alleen passen kan toch geen kwaad?

Vlaams-Brabant, België :slight_smile: . Ik ken geen enkel adres in België waar ze de Kings hebben :frowning_face: .
En je weet goed genoeg dat passen veel kwaad kan…

Even ter referentie voor diegene die ze nog niet heeft gezien in real life. Dit is de 37mm variant op mijn 17.5cm pols. De band is inderdaad erg comfortabel en voelt heel degelijk aan.

En op leer:

8 likes

Man man man… staat je goed! Dit had ik helemaal niet moeten zien :joy:

:joy::see_no_evil:

2 likes