Nieuwe limited edition Panerai Luminor Marina '70 years of Luminor'

Als ik Panerai bij andere zie denk ik toch elke keer weer… dat ie te groot en te plomp is.

Van mij mag iedereen er een kopen. Ik doe het niet.

De enige Panerai die ik wel zou willen. Alleen de WR is erg jammer en de prijs net even te hoog.

1 like

Ja 30 meter voor een Panerai met een crown protector systeem zo groot als een satelliet schotel. Dat gaat er bij mij niet in

Niet geslaagd.

Past wel prima bij de dom perignon shiners :laughing:

2 likes

Helaas kopen die Rolex en geen Panerai :joy:

Nou nou nou, het zijn een paar extra lijntjes lume.

6ef7dfb24cffd1c714c341d022395093

Ik vind hem wel geslaagd hoor, gaaf ding.

4 likes

Ja zoiets… 42mm maybe. 44+ zeker niet.

Het is wel de look hoor… zo’n oversized klatser. Maar die look bevalt me persoonlijk niet.

Als ik al een Panerai zou doen in elk geval met crownguard… en wat kleiner. Radiomir vind ik -voor mij- niet de “typische” uitstraling van Panerai hebben.

Ik vind ze geslaagd! Vooral die blauwe dial, heel gaaf :sunglasses:

Lelijk.
Doe maar normaal.
Verder vind ik veel van Panerai mooi vooral de 025 :slightly_smiling_face:
Dat gezeur over groot snap ik nooit zo. Alles onder de 40mm is een meisjeshorloge lijkt wel :yum:

2 likes

Niet slecht. Maar limited, dus veuuuul te duur !
Dan ga ik eerder voor die groene limited van een tijdje terug, die was ietwat democratischer geprijsd.

Klopt precies. De Richemont groep heeft in 1997 slechts de naam en een paar patenten gekocht, en verder alles in Italië gesloten en ontslagen. Ze zijn toen vanaf 0 opnieuw begonnen in Zwitserland. Het huidige Panerai is dus 23 jaar oud. De heritage en history is nu slechts marketing materiaal (zelfde is gebeurd met Hublot).
Het originele Panerai heeft zelf trouwens maar 4 jaar complete horloges aan de civiele markt geleverd (1993-1997). Daarvoor maakten ze, marine meetinstrumenten, richtmiddelen en wijzerplaten. De horloges lieten ze destijds vervaardigen door Rolex.
In totaal zijn er slechts 1600 horloges vervaardigd, voordat Richemont (in die tijd onder de naam Vendome) het merk kocht.
Die 1600 horloges hebben dus wel een directe link met die rijke historie en heritage, en dat is goed te merken aan hoge waarde die ze tegenwoordig hebben.

Het nieuwe Panerai vind ik een prachtig merk, met eigen gezicht, hoogwaardige techniek, materialen, afwerking, en wel of geen heritage doet daar geen afbreuk aan.
Geschiedenis is niet altijd bepalend voor succes, kijk maar naar bv Richard Mille.

1 like

Vindt het wel gaaf, heb ook wel een zwak voor Panerai. Als zou een 40mm beter passen op de pols

Mee eens!

1 like

:yum:

1 like

Het is inderdaad een Tron-horloge. Ik vind de lume specifiek niet mooi. Het proces waarmee de kast is gemaakt is cool, het uurwerk is cool, maar ze maken er een Las Vegas lichtshow van die naar mijn smaak als een tang op een varken slaat.

Ach, ik denk dat @RLC eerder op de additive manufacturing methodologie doelt waarmee de kast is vervaardigd. En misschien op het in-house uurwerk wat te boek staat als “maar 6mm dik”, ook al is dat niet echt, eh, moeilijk. :slight_smile:

Huh!? Er is alleen wat meer luminova gebruikt dan gewoonlijk.

Mij doet het denken aan;

imagehttps://www.astuning.nl/Files/3/2000/2961/CategoryPhotos/1000/40659.jpg

2 likes

Mooi ding. Heb je hier het modelnummer/referentie van?

1 like

Deze lumebakken zijn verschrikkelijk en natuurlijk weer een limited edition zodat ze nog meer kunnen vragen voor deze klokjes.

Nee doe mij dan maar een simpele pam 512 oid.

Maar even een paar plaatjes. Gewoon omdat het kan. Heerlijke horloges!

4 likes

Die zijn tenminste wel mooi :grin:

1 like