Monopusher is erg mooi.
De reguliere Master Collection doet het m niet voor mij. Dan zie ik liever de onlangs gereleasede blauwe Central Seconds.
Welke is dat?
De monopusher chrono is de enige die me kan bekoren, maar is met z,'n 41mm beetje aan de grote kant voor mij …
Ik wil nog altijd wel eens een Longines in erbij, ooit, een vintage dreddrr of een Dolce Vita
Ah ja. Central power reserve.
Die moet je echt eens als de originele zien. Zo mooi.
Zoals vaker met Longines: mooie horloges maar de maatvoering is echt hit and miss. Neem die monopusher: geweldig ding met een prima kastdikte maar dan wel 41 mm.
Als dit horloge 38 mm was dan had ik hem serieus overwogen.
Zeker, ik had ‘m ook graag willen hebben in een 38 mm
Niks tegen het merk. Maar in deze serie zie ik niet echt iets waarvan m’n hart sneller gaat kloppen. En de monopusher? Hmm, te groot en ik vind die combi van kroon en pusher niet zo. Deden ze eerder toch mooier, vind ik.
Longines Conquest Munich 1972 Chronograph ref. 8614
101
modellen! Ik vind het een Mega collectie van allemaal puike horloges zonder uitschieters in Positieve of negatieve zin.
Lijkt Swatch wel ![]()
Toch iets meer pushen op massa is kassa? Maar daardoor wel betaalbaarder waarschijnlijk
Lug tot lug is maar 48.6 dus ook goed draagbaar op kleinere pols
Prachtig merk met rijke geschiedenis, een eigen smoel. Ingetogen, chique en een tikkeltje romantisch. Heb zelf een Master Collection gehad in 38mm, prachtige dresser en een alleskunner, want was een banden swapper. Wat me opviel was toen al de kwaliteit van de plaat, en de band. Zie dat ze nu opgelegde indices hebben, nog mooier. Knappe collectie in mijn optiek.
Pfff ik vind deze toch echt wel geslaagd en toch wat netter dat de 1926. Maar beide nog niet om gehad, dus binnenkort maar eens polshoogte nemen. ![]()
https://www.longines.com/nl/p/watch-longines-master-collection-l2-950-4-73-6
De Longines die ik wilde, welke in de catalogus zat, is er helaas al jaren uit en is in AD’s onvindbaar, de A7 1935 avigation. De Longines die ik graag als reissue zie, de 13ZN12, zit er ook niet tussen. Ik vind Longines echt tof, maar er zit gewoon niks tussen voor mij.
Ik vind een rehaut met seconde 5, 10, 15, 20 enz een beetje vreemd kijken op deze master collectie.
Heb ooit eens zo’n longines moonphase overwogen, maar zo’n rehaut is me te sportief voor een dressy horloge.
Klopt, en longines gebruikt deze kast al meer dan 20 jaar, de dial komt ook al jaren in meerdere variaties voor.
Plus, de longines is wel mooi.![]()