Volgens mij is het precies dezelfde kastvorm als alle swatches, alleen glimt hij nu heel erg, daarom valt het op.
En het is niet voor niks dat ik hier een mening over heb, ik wil al langer een swatch sistem51, ik vind ze alleen net niet mooi genoeg.
Maar dit gaat de goede kant op, vooral de twee blauwe zijn niet verkeerd, maar eerst eens i.r.l. zien.
Bovendien momenteel geen budget, dus ik stel het voorlopig toch nog even uit.
Inderdaad: die blauwe Boreal, daar zou ik het wel op kunnen😜
Maar dat geld in principe toch ook voor andere fabrikanten? Ik heb net even gegoogeld en zie dat het uurwerk volledig machinaal gemaakt is, dat zal de prijs wel flink drukken. Alsnog niet veel geld voor een zwitsers uurwerk met 90 uur gangreserve en een afwijking van max. 7 seconden per dag.
Ja dat is natuurlijk zo. Punt is dat merken binnen de Swatch Group (en dat zijn er nogal wat) een gigantische gezamenlijke slagkracht hebben en messcherp kunnen inkopen bij toeleveranciers. Meer nog dan andere merken / groepen.
Een gebrek aan diversiteit in hun designs kan je hen alleszins niet verwijten, er zijn topmerken die al 50 jaar met het zelfde verhaaltje komen…
Oh ja, daar had ik niet aan gedacht. tissot hamilton en certina zitten daar ook in. Hebben dan natuurlijk schaalvoordelen en mogelijkheden om de prijs te drukken.
Ik wil niet negatief doen, hoor. Maar die bandaanzet is al 33 jaar hetzelfde. Ik ben bang dat als je er nu nog niet aan gewend bent, dit ook niet meer gaat gebeuren.
OT: een hele verbetering t.o.v. de eerste serie 51s. Vooral de blauwe versies gaan de goede kant op. Maar ik ben nog steeds niet om. Swatch heeft in het verleden best een paar fraaie modellen gemaakt. Ze kunnen het dus wel. Ik ga nog even rustig afwachten hoe de derde generatie 51 wordt.
BTW, 90 gangreserve vind ik wel top!
Ik heb hem…interesse?
Ik misschien wel