Nieuwe Nomos At Work serie

Aha, ik zie het. Quick release bandjes juist. Dus heel eenvoudig wisselen!

Zoals aan de eerste, van die beugel-vormige lugs.
Daar hou ik niet zo van.

1 like

Die Silvercut versies vind ik geweldig! Maar 39mm i.c.m. de vrij lange lugs van m.n. de Tangente; spannend…

Mijn beeld van Nomos als sympathiek, no-nonse value for money horlogehuis lijdt wel een beetje onder alle limiteds, verwarrende namen en het steeds wildere kleurgebruik. Het lijkt wel Omega! :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

De Orion, erg fraai zeg.

Mooi hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind juist die versie de mooiste lugs hebben.

Wat mij fascineert aan Nomos is juist dat ze gedurfde kleurcombinaties gebruiken die toch nooit wild worden. Het blijven voor mij toonbeelden van rust.

Als die Metro Silvercut die bovenaan staat 36-38mm was had ik een tweede Nomos op het oog. Misschien dat 39mm net kan met de kortere wire lugs, maar ik betwijfel het ten zeerste.

Hij doet me er in ieder geval aan denken dat ik nog een shell cordovan moet bestellen voor de Ahoi.

1 like

Vwb die wire lugs: mijn Nomos Metro is 38mm en moet ook echt niet groter zijn.

1 like

De Metro Rosegold Neomatic 39 is wel erg mooi

1 like

Mee eens. Vaak zien geborstelde zilveren dials er goedkoop uit, maar dit is bijzonder mooi gedaan.

1 like

Dan hebben we beiden een andere definitie van ‘rust’. Voor mij moet kleur op een plaat in beginsel functioneel zijn en zou het gebruik in ieder geval tot 1 tint (naast zwart/wit/metaalkleurig) beperkt moeten blijven. Als het meer wordt en de releases volgen elkaar snel op word ik zenuwachtig. Noem me conservatief… :relieved:

Kan ik me goed voorstellen! Ken geen vergelijkbare dial en 38mm is voor dit horloge de perfecte maat.

Lijkt mij het mooist! :ok_hand: