Nieuwe release Omega “music instrument”

Wat een waanzinnig gaaf ding. Hier kan ik echt wel van genieten, zowel van die vette kast met die prachtige aventurine plaat als van die fantastische complicatie. 10/10 WB.

1 like

Bizar vet, maar ik heb liever een huis. Daarnaast weet ik niet zo goed of ik dit nou in een speedmaster vind kunnen…

2 likes

Hier zie je de blauwe kleur beter

8 likes

De goedkoopste rattrapante is de Speedmaster Rattrapante. Dus ik had een stille hoop dat Omega ook een minute repeater zou kunnen produceren op een bereikbaar prijsniveau, maar helaas.

1 like

Allemaal vriendjes van elkaar onder de grote Swatch paraplu :slightly_smiling_face:

1 like

Inderdaad. Vraag me dan wel gelijk af of we dit uurwerk ook bij Blancpain terug gaan zien. Al zal het niet gelijk opvallen als je kijkt wat voor kalibers ze daar allemaal in huis hebben :blush::

https://www.blancpain.com/en/brand/watchmaking-technicity/our-movements

1 like

Mooie techniek, maar gaat wat ver voor een Speedmaster.

1 like

Ik dacht eerst meh, maar als ik deze foto en dat filmpje dan zie vind ik hem toch wel echt prachtig eigenlijk!

1 like

Volgens Reddit 450k usd :rofl:

326 gram alle Jezus wat een baksteen :rofl:

3 likes

Nou inderdaad; even een paar keer je arm op en neer en je hoeft niet meer naar de sportschool :smile:

1 like

Lijkt ook wat “stardust” op de plaat te zitten, zoals op de Megaquartz destijds. ( aventurine )

2 likes

Die is ook mooi, maar voor dat geld vlieg ik zelf mee naar de maan, lijkt me ook leuk😀

2 likes

Wil ik graag nog zeggen dat op de eerste foto’s het blauw héél klassevol is. Prachtig, vergelijkbaar met de HoneyBlue Daytona van Artisans de Geneve, nog altijd het mooiste horloge ever.

Dat Aventurine gespikkel zegt me minder. Dus al bij al goed nieuws: ik hoef deze Omega van een half miljoen niet noodzakelijk te kopen. Oef!

2 likes

Deze daytona vind ik al zoveel mooier dan deze omega van €450K (heb ik mij laten vertellen).

Met respect voor de techniek. Niemand zit serieus te wachten op een Speedmaster minute repeater van 450k.

Als dit niet goedkoper kan, vind ik serieus dat de mensen van omega zich eens achter de oren moeten krabben en dit überhaupt niet eens op de markt moeten brengen.

Dat een horloge door marktwerking zoveel waard wordt of zoveel kost kan ik begrijpen.

Omega voor ieder wat wils van €250 tot €450.000 :joy: :see_no_evil:

Ach ja is vast een markt voor. Er zijn zat mensen die horloges kopen puur omdat ze duur en/of zeldzaam zijn. 450k voor een Sjeik is ook niets natuurlijk.

1 like

Hoe meer (extreem) dure modellen, hoe “exclusiever” de merkbeleving. Ik snap Omega wel.

1 like

Het artikel van Fratello gaat erg diep in op historische relevantie, leuke leestip.

Verder blijft dit natuurlijk vooral iets voor achter het (vitrine) glas bij het museum denk ik :slight_smile:

1 like

260 inmiddels, ook daar moeten ze verdienen natuurlijk

2 likes

Naast het artikel zelf, ook macro foto’s van het toch wel erg mooie uurwerk!

Linkje:

2 likes