Nieuwe release: Omega Seamaster 300m PARIS 2024

Ik, vrouw :slight_smile: ,zou deze seamaster best willen dragen, als deze 39mm zou zijn.
42mm…daar moet je toch als vrouw berenklauwen voor hebben.

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik kan je met grote zekerheid antwoorden met…

NEE!

3 likes

Wat een gehannes zeg met vreemde Omega limiteds.
Het is zo’n gaaf model. Doe eens wat aan die vreselijke band en blauw en zwart is gek genoeg daar is geen vreemde 007 of olympische limited met kinderachtige secondewijzer voor nodig.

1 like

Ik denk dat ik deze wel in het echie wil zien! Ik vind hem stiekem namelijk wel lekker! :sunglasses: witte plaat icm met wat goud… :yum:

1 like

Ik sla een beurt over :open_mouth:‍:dash:

Ook niet mijn cup of thee…

Gouden medailles, gouden bezel en wijzers… ok ik snap de link, maar icm die witte wijzerplaat wordt het wel een beetje een Frans-Bauer-stijl-horloge.

Ik vind hem wel vet. Alleen die band… Wanneer gaan ze daar bij Omega nou eens wat aan doen? Kijkende naar de Speedmaster, kunnen ze het blijkbaar wel.

1 like

Ik maak deel uit van het vrijwilligers team voor de OS. Ik ga er vanuit dat deze onderdeel is van het tenue aldaar :joy:.

Ik vind de band karakteristiek voor het horloge. Omega heeft in het verleden vele versies uitgebracht van dezelfde modellen. Dit is samen met de Speedmaster een van de weinige modellen die te herkennen is als Omega qua ontwerp (samen met Ploprof natuurlijk.) De band is kwalitatief echt heel goed met microverstelling en persoonlijk stoort de taper mij totaal niet!
Bedenkt je ook dat het ongelofelijk veel verschillende links kost en ontwikkeling om een 5 link bracelet te laten taperen. Elk linkje word immers smaller naar de sluiting toe. Bij een oyster style bracelet is dit vele malen makkelijker te realiseren.:sunglasses:( dit alles komt van een Explorer eigenaar met een band die zwaar taperd.? Tapert? 🫡)

1 like

Ik kan mij hier helemaal in vinden :sunglasses:. De armband vind ik prachtig op de 300m, is van hoge kwaliteit, zit heel erg goed en is makkelijk verstelbaar. Het past bij dit horloge en maakt het uniek (net als die gekke pukkel op 10 uur :sweat_smile:).
Neemt niet weg dat de band op een pols van 16/17cm erg grof oogt, 18+ cm is beter (mijn 19+ cm slikt het uitstekend).

Bij dit ‘vrouwelijkere/sierlijkere’ horloge (PARIS 2024) vind ik de armband niet mooi staan. Daar past een subtielere band bij, überhaupt mag het horloge wel kleiner in dit geval. Iets te polariserend sierlijk/grof bij elkaar voor mij :crazy_face:.

1 like

Waar komt dit verhaal toch vandaan? Er zit een perfecte micro-adjust in de clasp om dit op te vangen. De band van een BB58 en een BB Pro zijn niet hetzelfde he :wink:

Wat betreft de Omega band is dat een van de redenen waarom ik de Seamaster niet zou kopen. Ronduit lelijk die band.

Omdat ik dit helaas zelf ondervonden heb met de BB58. En met mij nog velen.
Ik heb een 17 1/2 cm pols en hij zag mij te los of te strak zelfs met de micro verstelling. Gewoon niet comfortabel.
Dat de band van de Pro anders is is mij bekend maar daar schijnt dit issue hetzelfde te zijn.
Ik hoop dat ze bij een nieuwe BB58 de sluiting van de nieuwe Pelagos gaan gebruiken. Anders voor mij geen Tudor meer.

De clasp is misschien een beetje lomp maar functioneel is hij erg goed bij Omega.

Maar terugkomend op deze nieuwe release, ik zou hem overslaan.

1 like

Zal ik het je nog sterker vertellen? De Pelagos heeft dezelde T-fit clasp als de Pro (die was eerst met de nieuwe clasp)

Plaatje geleend van Worn and Wound

1 like

Zelfs deze mooie sluiting zorgt niet voor de juiste fit bij een hoop horloge liefhebbers

Met een beetje geluk heb je een polsmaat dat hij wel goed zit.

1 like

Niet echt mijn smaak en dan zeg ik het heel netjes :upside_down_face:

Denk van 20mm auf 16mm terug laten gaan dat helpt een heleboel!!

Draagt ook een stuk beter!!

1 like

Yes, in lijn met de update van de Speedmaster band.

Die is top

1 like

Ik zie goud en zilver(kleur). Ik mis het brons.

Ik vind hem mooi.