Nieuwe Retro Zenith modellen

Ladder bracelet.

1 like

Merci :v:

Moest gelijk aan The Joker van Badman denken.
Wel grappig.

1 like

Ik zag dit plaatje op OF voorbij komen;

1351441-79304db0fefd59988f010b73fc579c09

3 likes

Zenith komt ook met een heruitgave van de Defy

10 likes

Voor @ryan is dit geen nieuws :wink:

En @WatchWalker verwacht nog meer nieuws:

1 like

Interessant :slightly_smiling_face:

Ik begreep dat er een nieuwe moderne defy aankomt. Een 41 mm dus

Ik vind hem wel tof :grinning:

(foto van monochrome)

Hier origineel en de heruitgave naast elkaar.
Ik vraag me oprecht af wat de meerwaarde is. En dat bedoel ik letterlijk. €6000 euro is een smak geld voor een horloge dat er al is.

2 likes

Beter te zien? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Sinds wanneer is een horlogehobby rationeel? Je hebt helemaal gelijk. En toch moet ik hem hebben :grin:

3 likes

Idd gemiste kans, als eigenlijk wel meer van dit soort details.

1 like

Moest de originele versie vandaag evenveel waard zijn als bvb. een 5513, dan zouden ze ook geen nieuwe kunnen uitbrengen want dan zou de waarde van de originele kelderen. In 2022 een compleet nieuw model uitbrengen, geen enkel onderdeel is immers nog bestaand, met deze specificaties en dat in een zeer kleine oplage vind ik nog een hele prestatie voor die prijs. Wie doet hen dat na?

2 likes

Absoluut geslaagd, inderdaad.
Gelukkig zijn er nog merken in het luxe segment zoals Zenith.
Voor wie iets klassieks wil: Rolex of Omega.
Voor wie wel eens wat uitdagender wil: Zenith

3 likes

Wat als ze een batch met kasten en dials, wijzers en uurwerken hebben gevonden in een lade?
250 om precies te zijn? Het is niet onmogelijk… Alleen Zenith kennende hadden ze die vondst deel laten uitmaken van het verkoopverhaal. En terecht.

Maar wat je zegt, het is een bijzonder ding…

1 like

De enige cosmetische verschillen zijn weliswaar het saffier glas, de doorzichtige achterkant en de luminova wijzers, maar de kasten, band, wijzers, glas en binnenwerk zijn dus echt wel van deze tijd en geen onderdelen uit 1969. Het zou te mooi zijn geweest…

1 like

Vind het niet mooi die half / half wijzerplaat. Hoe gaat deze in de toekomst genoemd worden, de Chronomaster Yin Yang?
Vaak zijn dit soort horloges toch de modellen die in waarde gaan stijgen. Niet zo populair bij de introductie en na jaren opeens heel begerenswaardig.

In dezelfde kleur is ‘ie prima afleesbaar hoor.

7 likes

En ook minstens 10x mooier :star_struck: deze blijft zo gaaf!

1 like