Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Aha. Zijn we door de treinen heen inmiddels?

1 like

Yep

Vliegtuigjes zijn nu HOT.

uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er Seiko Ufo’s aankomen… :rofl:

1 like

Misschien heb ik teveel berichten van @Climholland gelezen maar ik zie steeds Seiko Anal staan op die wijzerplaat :sweat_smile: Vliegtuigjes zijn idd HOT :wink:

6 likes

Hahahaha, dat herken ik wel.
Je zal.maar een sterretje in hetbglaasje van je Seiko Anal hebben.

6 likes

Net als jij ben ik ook verpest door het internet :rofl:

2 likes

Hoho, het zegt hooguit iets over mijn leesvaardigheid :blush: Nu snel weer verder met nieuwe Seiko’s!

2 likes

Ik moest er hard om lachuh haha, mooi man.
:brown_circle::wink:

1 like

Deze kenden wij al…

Deze is nieuw:

Seiko x Martin guitars

In 2024 is het 35 jaar geleden dat Kurosawa Musical Instruments in 1989 de exclusieve distributeur in Japan werd van Martin Guitar. Om deze gelegenheid te herdenken heeft SEIKO, een Japans merk met meer dan 140 jaar geschiedenis, een horloge ontworpen dat een eerbetoon is aan het Japanse en Amerikaanse vakmanschap.

Lengte: 48 mm x breedte: 40 mm x dikte: 11,3 mm
Mechanisch zelfopwindend (met handopwinding) / Kaliber: 4R35

LE350.

4 likes

Helaas gaat het om gitaren. Een instrument wat in mijn optiek bijna verboten zou moeten worden, althans voor solo’s. :slight_smile:

1 like

:astonished:, zeker niet.
Aanmoedigen die handel! :slightly_smiling_face:

2 likes

Nice , mooie details!
Alleen is de afwerking van de indices wel heel slecht he :face_with_peeking_eye:.

1 like

Omdat Chris van lange verhalen houdt, hierbij een recent artikel van fratello, waarbij de gitaar hobby vergeleken wordt met onze horloge hobby:

*Vind je het verhaal te lang, lees dan alleen *

*de conclusie *

in de voorlaatste alinea.

4 likes

Ik vind jouw post al te lang, en ga dus niet klikken. :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi artikel, het is inderdaad een mooie vergelijking.
Het is inderdaad cool dat je er kan leren op spelen, dat geeft inderdaad een heel nieuwe dimentie.
Al kan je natuurlijk ook aan horloges kan leren werken.
Dat zie ik een gitaarfan niet echt doen :sweat_smile:.
Dat van het hout en het ouder worden is inderdaad cool bij instrumenten in het algemeen.
Als de dingen beginnen verslijten veranderd het geluid enorm en krijg je een heel ander gevoel.
Danku om te posten, ik vind het zeer boeiend en i love guitarsolo’s :wink:.
Maar wel van het snelle, niet van het trage gevoel type :yum:.

1 like

De conclusie:

Het zijn hobbies die elkaar aanvullen. Oh nee, er zijn veel culturele verschillen. Oh wacht, voor mij vult het elkaar wel aan.

Thomas’ formele logica is net zo waterdicht als z’n kennis van het Latijn.

Wij weten allemaal dat de gemiddelde man op één of andere manier vatbaar is voor “going down rabbit holes”. En dat je van alles wel een rabbit hole kunt maken, of het nou om Pijpen tussen 1800-1930, Pianola’s, Postzegels, of Power Rangers Parafernalia gaat.

Overigens, het moet gezegd, ben ik niet vies van een stukkie gitaar, zo lang het maar geen witte-mannen-solo’s worden.

Kijk. Dat zou nou eens een mooie Seiko collab zijn. De Seiko 5 x Roger. Met soul-glo op de wijzerplaat. Ik zou 'm kopen.

Onzin. Goeie vriend van me vervangt al z’n snaren natuurlijk zelf, en heeft ook wel eens een element vervangen. Andere vriend van me die beschaafder is (want bassist) is bezig met de bouw van z’n eigen bas. Uit componenten, zeg maar, dus die scoort ergens een nek, maakt een body, en haalt dan bruggen, elementen en zo van internet af, om zo tot een bas te komen.

Hier uit de documentaire “It might get Loud” uit 2009: Jack White die een gitaar bouwt en vervolgens bespeelt. Geen mooie. Wel cool.

“Who says you need to buy a guitar?” - Priceless.

1 like

Zilver?

Of toch lekker goud!

:stuck_out_tongue_winking_eye: :wink:

1 like

Eerst en vooral wil ik toch weer even benadrukken dat je weerwoorden altijd zeer fijn zijn :wink:.

I stand corrected.
Verkeerde aanname van mij :wink:.
Cool filmpje trouwens, klinkt zelfs niet slecht :+1:.
Witte mannen solo’s, wat bedoel je daarmee?:slightly_smiling_face:

Zilver :slightly_smiling_face:

Denk aan een witte man met een gitaar. Laat hem met veel distortion pedalen veel te zwaar aangezet ritme spelen in een rigide 4/4 signatuur, en laat hem dan op zeker moment even schurend of jankend een rauw klinkende solo uit die gitaar trekken, met een beetje pech nog in een set semi-standaard blues ladders ook.

The usual suspects. Iedereen van Toto tot Metallica tot inderdaad ook zeker Queen. Maar ook Linkin Park en Måneskin zijn daders. Het houdt niet op.

De beste gitaarsolo is piano of trompet. :wink:

Daarom vind ik dat Oris de ultieme muziek gerelateerde tribute horloges maakte met hun jazz - limiteds. De Art Blakey, bijvoorbeeld.

2 likes

Haha veel van wat ik dus wel goed vind :rofl:.
Algoed zijn we allen anders :wink:.
Mijn favoriet:

Sorry voor het ongemak in de oren :blush:.