Als de timing toch de juiste mocht zijn… Zeker.
Maar, maar… het is zo’n snoepje!
Daar zou ik de Serica en SPB317 wellicht de deur voor uitschoppen.
Iets met vader, leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van Seiko limiteds.
Rustig laten gaan, die hype. Ik heb twee van die 6L limiteds voor een mooie prijs weten te scoren nadat de nieuwscyclus voorbij was.
3 likes
Nico
7 maart 2024 om 21:35
489
Heb voor die 093 3550 gegeven.
Vond ik fors.
Maar eindelijk in 38…
Ik moest.
1 like
Otis
7 maart 2024 om 21:55
490
Als ik jou zo afgelopen tijd heb horen spreken over dat model, en de rust die je hebt gekregen met de verkoop van andere horloges… een prima bedrag!
1 like
Nico
7 maart 2024 om 21:56
491
Je hebt opeens funds voor andere hobby’s.
Ik vind mooi.
Naar mijn gevoel eerst even mooi geweest.
1 like
Nico
7 maart 2024 om 22:22
492
Één vat vol tegenstrijdigheden
Mooi. Lees het net.
1 like
Nico
7 maart 2024 om 23:35
495
Nog nooit zo’n band om de pols gehad tbf.
1 like
PDB
8 maart 2024 om 06:08
496
Hij ziet er echt mooi uit, maar 40mm voor dit soort horloge is gewoon te groot. Ik had het graag in 36mm gezien zoals eerder ook al is gezegd.
Edit:
Deze zijn gewoon 13mm dik .
2 likes
TagEd
8 maart 2024 om 06:43
497
Dat zou je niet zeggen, als je zo naar bovenstaande foto kijkt.
Maar, idd te groot, wijzers vind ik niet mooi en kastvorm nogal doorsnee/niet erg spannend. Seiko kan dat echt een stuk beter.
1 like
Welke referentie is dat joh?
TagEd:
doorsnee/niet
Or did you mean Klassiek?
1 like
TagEd
8 maart 2024 om 07:06
499
Ja, misschien wel. Aan de andere kant de kast van de (moderne/huidige serie) KS is eigenlijk ook klassiek. Maar die vind ik dus wel heel gaaf en boeiend.
1 like
Grappig genoeg zou ik, als ik qua kastvorm moest kiezen voor een “one-and-done” horloge, eerder de klassiere ronde vormen kiezen van de GS en de Presage in dit trio. De Presage is bijvoorbeeld 2mm groter en 1mm dikker dan de KS, maar in principe zijn de bovenste twee van dit trio het comfortabelst om te dragen.
Er is een subtiel verschil tussen “gaaf” en “altijd inzetbaar” of “fijn om te dragen”.
Mijn take-away is dat klassieke horlogekasten eigenlijk gewoon stiekem de beste horlogekasten zijn. Dat is misschien wel merk-onafhankelijk.
Maar we gaan er aan voorbij dat ze hier een poor man’s GS Kirazuri plaat hebben gemaakt. Dit is toch prachtig?
Ik wil instinctief de roze, maar man, die groene is geweldig.
8 likes
Pjotr
8 maart 2024 om 09:23
502
Poeh ik vind de SPB463 t/m 467 wel echt heel mooi. Ik vond de presage lijn vaak of té ingetogen of té flashy vwbt de wijzerplaat. Deze raken voor mij de sweet spot.
De vraag is alleen of je niet veel blijer wordt van een tweedehands instap GS van Chrono24 uit Japan voor €700 meer (Ruwweg inc tax en import). Dunner, net wat meer elegant en echt een Quartz icoon. Twijfel!
1 like
Pjotr
8 maart 2024 om 09:24
503
No date of meegekleurde datumschijf was roze een no brainer geweest.
1 like
TagEd
8 maart 2024 om 19:07
504
Ja, da’s wel een voorwaarde waaraan een horloge voor mij sowieso moet voldoen: gaaf én fijn om te dragen.
Maar goed, ik heb dan ook nog nooit een
Fate_Amenable_To_Change:
KS
omgehad. Misschien een keer proberen. Want ik vind dit, om de een of andere reden, erg mooie horloges.
Ben het overigens met je eens dat die
Fate_Amenable_To_Change:
prachtig
is!
1 like
daffie
8 maart 2024 om 19:17
505
Ik vind ze ook prachtig! Alleen de wijzers niet…jammer genoeg.
2 likes
TagEd
8 maart 2024 om 19:38
506
Nee, dat vind ik dus ook. En die kast; die vind ik ook wat lafjes…
Nou ja, ik val in herhaling. Waarschijnlijk de leeftijd.
1 like
daffie
8 maart 2024 om 19:45
507
Nee idd de kast is ook niet zo spannend.
1 like
Aamon
12 maart 2024 om 13:27
508
Bij gebrek aan nieuwe heren releases… .
Released 9 maart 2024:
SEIKO ssvw231 GROW.
Collab Edenworks
Seiko brengt veel collabs uit met Edenworks ( een bloemist in Tokyo)
Based on the philosophy of "connecting flowers to the future without throwing them away", this is the online shop of edenworks, which draws out the potential of flowers with its unique sensibility and creates designs and creations that maximize the...
Misschien leuk voor je vrouw/ vriendin/minnares ?
3 likes