Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Gezien de geschiedenis van zowel Seiko duikhorloges in het algemeen en de Marine Master lijn in het specifiek vind ik dat wel wat zonde. Doet me nogal sterk denken aan de recentere G-klasses of het gebruik van de M badge op diesel BMW SUV’s. Je holt de capaciteiten uit die aan een bepaalde badge verbonden zijn. Of die capaciteiten nu in de praktijk benut worden of niet.

4 likes

Ze hebben hier het exact omgekeerde gedaan. Ze hebben een lelijke SUV die niemand sinds 1990 nog off road gebruikte van een M-stickertje voorzien en er zowaar een mooie sportieve coupé van gemaakt. Da’s een verbetering.

Die kolderieke en tering lelijke LED vlinders voor op die lelleke BMW misbaksels, daarentegen, dat is geen vooruitgang.

Kortom: Heritage intereseert me niet zo lang het product nu maar beter wordt dan het gisteren was.

Andere lezing: ze hebben een naam verbonden met unieke en doelgerichte tool watches gebruikt om een veel minder doelgericht horloge aan te prijzen. Ik snap dat duikhorloges veel minder noodzakelijk zijn dan vroeger maar die manier van handelen vind ik toch niet authentiek. Geen probleem met de horloges in kwestie maar ze voldoen niet aan de vereisten van de badge naar mijn mening.

3 likes

Zo lang het bijzonder hoogwaardig afgewerkte duikhorloges zijn met een waterdichtheid die twee maal zo hoog is als de ISO normering voorschrijft, en zolang daar voor Seiko een bovengemiddeld goed uurwerk in zit mag het van mij rustig Marinemaster heten.

Daar heb ik geen vijftien mm hoge kast bij nodig. :upside_down_face:

1 like

De oude Marinemaster was een heel duidelijke terugkeer naar de 6215, zowat het eerst serieuze duikershorloge van Seiko inclusief de monocoque kastconstructie. Het was een onderscheidend horloge dat de belangrijke rol van Seiko in de geschiedenis van het duikershorloge benadrukte. Deze nieuwe versie vind ik zowel op technisch als design gebied ondermaats en veel te conventioneel. Een nieuw doordrukje van de 62MAS voor een smak geld met de Marinemaster badge zat ik nu ook niet bepaald op te wachten, daar heeft Seiko volgens mij al meer dan genoeg versies van uitgebracht intussen…

3 likes

Seiko has announced four new Astron models

Details volgen…
.

6 likes

Het is blauw wat de klok slaat deze releases zo te zien.
:innocent:

1 like

Vergeet niet dat de Marinemaster er ook in blikjes tonijn is geweest. Het is een label wat op meerdere designs gebruikt is.

Wie dem auch sei, de nieuwe serie lijkt mee te gaan met de Zeitgeist en lijkt me een grotere kans hebben om commercieel succesvol te zijn bij een breder publiek.

Seiko mag van mij in deze economisch uitdagende tijden succesvol zijn, opdat ze maar voort mogen bestaan.

Dat lijkt me beter dan vast houden aan een traditie die alleen aan een niche appelleert om vervolgens met opgeheven hoofd ten onder te gaan.

1 like

Ik denk niet dat het voortbestaan van Seiko zou afhangen van wat authenticiteit in 1 productlijn, maar ik begrijp je punt. Ik vind het gewoon altijd jammer als er weer maar eens een verdunning plaatsvindt van een productgroep zoals vandaag de dag zo vaak gebeurt.

“”

light blue textured dials inspired by the Starry Sky.

“”

1 like

The SSH157 (SBXC157 JDM) has a titanium case measuring 43.3 x 13.4 x 49.5mm and utilizes the 5X83 GPS calibre

The SSJ027 (SBXD027 JDM) has a titanium case measuring 41.2 x 12 x 48.6mm and utilizes the 3X62 GPS calibre.

The SBXY077 has a titanium case measuring 41.3 x 10.6 x 46.9mm and utilizes the 8B63 radio sync calibre.

The SBXY079 has a titanium case measuring 39.6 x 9.5 x 45.4mm and utilizes the 7B72 radio sync calibre.

Bovenstaande 2: LE 1500.

Onderstaande 2: LE 600, JDM only.

Prijsjes zoeken we nog even op.

6 likes
2 likes

En de prijsjes van beide
SBXY modellen:

3 likes

Ze zijn wel mooi. Dat zullen de prijzen ook wel zijn.
Wel jammer dat ze met de bracelets weinig of geen variërend zijn.

1 like

En geïntegreerd. Hoe ze het voor elkaar krijgen om een 9mm dik quartz horloge lomp te laten lijken.

Kijk, de hele Astron serie vind ik vele malen erger dan wat er met de Marinemaster gebeurde. Astron was ooit een gouden luxe horloge met een C-shape ontwerp en een accuraat quartz uurwerk er in, en ze hebben er een kolderieke travestie met GPS en uiterst lompe ontwerpen en drukke wijzerplaten van gemaakt.

image

Wat mij betreft is dit de enige Astron die de naam ooit waard was.

3 likes

Ja Ja Ja…

Die Jappen kunnen het altijd mooi brengen…
,:face_with_peeking_eye:

1 like

GPS-modellen zijn functioneler en moderner, maar lijken kwetsbaar

Met een bijpassend blauw jeans shirt best wel aardig:

En een blauw jeans shirt hebben we toch allemaal?

10 likes

Die ssh157 is niet mis :kissing_smiling_eyes:

1 like

Wat een plaat :drooling_face:

2 likes