Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Die was eigenlijk een voorloper van de (her?)lancering van Grand Seiko buiten Japan.

Ze hebben nadien nog dergelijke dials in Grand Seiko horloges gestoken. Om nog te zwijgen van dit quartz gangwerk dat in de GS gebruikt werd

2 likes

De wijzerplaten en wijzers zelf zijn enorm mooi, ik had gewoon geen 150 tot 200 euro meer verwacht voor de 3e wijzer. Nh34 horloges uit China zijn voor een appel en ei te verkrijgen, dus de kosten zullen niet in de movement zitten.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn blauwe cocktail time en er zal ooit vast nog een model bijkomen, ik hoop gewoon dat er ooit modellen komen met een 6r movement.

1 like

Ik hoor wat je zegt, maar aan de andere kant heb ik betere ervaringen met 4R en 7S uurwerken dan met 6R35’s. Eerlijk gezegd vind ik het uurwerk dikke prima, maar zit ik nog op een uitvoering met box saffier te wachten. Mogelijk in 38x11mm. Met een 6L uurwerk is ook prima.

Ik zou dus voor een SJE-versie van de OG blauwe cocktail time rustig 2000 ballen neerklappen als ze dat deden, nu ik er bij nadenk. Gaat nooit gebeuren, maar toch. :slight_smile:

1 like

Mijn 6r’s draaien beter dan de 4r, maar kan natuurlijk een uitzondering zijn.

Box saffier zou het compleet maken, maar als we dan toch dromen, waarom geen GS met een springdrive voor 7500 :smile:

1 like

Ja, vind 'm wel wat hebben!

Deze vind ik ook wel cool! :point_down:

:partying_face:

Oef, die is mooi!

5 likes

Ze zijn zeker leuk, maar persoonlijk had ik er liever dauphine wijzers in gezien.
Met een prijs van € 3.200 zitten ze vrij hoog. Daar koop je ook een GS quartz voor, en kun je met het wisselgeld nog eens een diner financieren.
Keuze’s.

2 likes

:+1:

Nice shot😇

Waren deze nieuwe King Turtle modellen al besproken? Ik zie ze nu net. Blijkbaar hebben ze het cyclops laten vervallen.

Ik weet niet of ze al officieel zijn hoor. Ik denk het bijna wel omdat het persfoto’s zijn.

https://www.watchuseek.com/posts/57921474/

1 like

Wat scheelt het dan met de oude modellen ?

Edit. Scheelt 2 mm.

Van 43.8 naar 41.7

2 likes

Mee eens Wil. Ik vind de prijs ook extraorbitant hoog. Voor deze prijs zit je in de buurt van Grand Seiko, en ik dan de meeste mensen wel kunnen beamen dat dat toch nog een klasse hoger is dan King Seiko.

En…
De dikte van 13.4 naar 12.3!

2 likes

Zijn dat niet de oude USA turtles van 2021:

Wél mooi!

2 likes

Ai… ik denk dat je gelijk hebt. Wel gek want ik zag hem ook al voorbij komen in een post op Instagram. Dus ging er echt vanuit dat het iets nieuws was. :sweat_smile:

1 like

Ik zie wat close up foto’s van de Samurai. :face_with_monocle: De afwerking van de wijzers en indices zijn wel even een paar stappen onder het niveau van de iets duurdere duikers van Seiko. :grimacing:

Of ben ik te kritisch? :cowboy_hat_face:

4 likes

Te kritisch ?
Nee.
Maar tegenwoordig zijn dit de instapmodellen toch.

Ja misschien heb je ook wel gelijk. Prijs is 650 euro volgens mij? De beter afgewerkte SPBxxx zijn natuurlijk het dubbele.

1 like

Zo geborsteld met af en toe een mogelijk schoonheidsfoutje onder macro? Tja. Dat heeft elke instap-Seiko duiker ooit gehad.

Wat erger is is dat ik ook Rolex GMT’s vast heb gehad waar de verf van de GMT wijzer er uit zag alsof ze van een afstand op de het horloge gezwierd was. En een Patek Aquanaut van 60K waarvan de indice op 2 gewoon scheef zat. :slight_smile:

Kortom, ja, voor een instappertje en een toolwatch ben je te kritisch.

2 likes

8 likes

Mooi, wauw :drooling_face: