Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Het is een mooie demonstratie van het feit dat je, als je een machine learning model een stomme vraag stelt, een stom uitziend antwoord kunt krijgen.

4 likes

Aan dat is goed nieuws. Tuurlijk, het is en blijft een coating. Maar als je hem dus met een beetje beleid gebruikt, houdt die coating goed stand. Lekker

1 like

Nog niet bevestigd!

Seiko ( Presage ) Riki Watanabe

Hier méér informatie over Riki Watanabe:

Lekker Seiko foto’s spammen… :laughing:

Aha, het werkt ( bij deze website) dus niet…

Nou, op deze manier van " link kopiëren" zullen we alleen maar oude Seiko modellen kunnen zien via monochrome etc…

Test:

Kopiëren

Is deze methode fout? Wie zegt het?. Foto staat niet op mijn apparaat!

1 like

Maar wel op de server van HF! :scream:

1 like

Als je de link kopieert in een apart tabblad lukt het wel om deze te bekijken. Anders krijgen we
Schermafbeelding 2024-01-15 152923

1 like

Dit is toch gewoon huilen

1 like

Shit!
Sorry Nelis.
Dombo probeert zijn best te doen…

(Deze staat wél op mijn apparaat èn op HF. Ik hoop dat Catweazle geen bezwaar maakt!)

3 likes

Die website staat denk ik geen deeplinks toe en daar is best wel wat voor te zeggen.

Stel dat jij een afbeelding host die viraal gaat. Dan krijg jij via deeplinks zoveel traffic op je server dat die plat gaat. Dat wil je ook niet, even plat gezegd.

1 like

Kun je dit uitleggen aan een dombo zoals ik?

Novità Seiko 2024 - page 4 Novità Seiko 2024 - page 4 - Seiko Contemporanei

Kijk!

Hier heb je de hele z**i… :upside_down_face:

@Chlorophyl

Akkoord?

1 like

Hij is wel leuk. Was deze laatst ook al niet voorbij gekomen?

1 like

Neen, niet met dit typische Didoni font, wat kenmerkend is voor Riki Watanabe.

1 like

Test

https://www.watchuseek.com/threads/new-and-upcoming-seiko-watches.2393034/post-57475891

Ga maar kijken!

Dit wordt helaas een topic zonder plaatjes, alleen maar links klikken…
Niet leuk!

Als je op een afbeelding rechts klikt en dan doet ‘copy image address’ dan is dat de rechtstreekse link naar die afbeelding:

Schermafbeelding 2024-01-15 162731

Bij plakken in HF als hyperlink van de ‘link’ zou dat dit resultaat moeten opleveren:

https://upload.forumfree.net/i/ff10633946/644413-l0101.jpg

1 like

Thanks! @xfactory

maar…

het plaatje krijg je dus niet direct te zien. Je moet dus eerst de link klikken.

En dat betekent een topic zonder foto’s, met alleen maar links om op te klikken.

Overigens…

Als ik op mijn laptop kijk, niet ingelogd, krijg ik de foto niet te zien, alleen het bericht Forbidden…

Wél ingelogd op mijn android mobiel, zie ik de foto wél.

Klopt… Niet echt veel ‘fun’ op deze manier…

Ben nog even aan het zoeken hoe het misschien kan met ‘embedded hyperlink’. Dan komt de foto misschien zo toch tevoorschijn.

1 like

Rechterklik op het plaatje in kwestie.

Kopieer de URL.

Paste hier:

Echter, als je hele site geen deep-linking toestaat kom je er niet, want dan zal ook die methode het niet doen. Zoals hierboven, dus.

De hele site van Gruppo 1881 laat het niet toe om te deep-linken. Als @Aamon al z’n zooi daar weg heeft kan hij het linken van plaatjes wel schudden.

Het enige wat ik me voor kan stellen wat wel eens onder de radar zou kunnen vliegen is als je hier een screenshot post van een plaatje op zo’n website. Omdat je de Exif data niet meepakt en omdat je het image verandert zal het Seiko met een automatische crawler niet opvallen dat er een image gekopieerd is.

Zo dus. Er staat nu een plaatje op HF, maar dat plaatje heeft geen spoor van metadata, of zelfs ook maar de oorspronkelijke maten en proporties, wat naar het oorsponkelijke rendertje verwijst.

Het enige wat ik me nog voor zou kunnen stellen is dat ze een web crawl met een image searcher zouden doen, maar dan ben ik bang dat ze heel, heel veel geld uitgeven om dit soort renders op te sporen.

Als jij lid bent van gruppo 1881… Tja. We zouden natuurlijk ook gewoon de release informatie via de reguliere kanalen af kunnen wachten, uiteraard. Want als er in 2024 een emaille Seiko wordt ontwikkeld en uitgebracht maakt het mij niet uit of ik in Februari de foto van één of andere obscure club Italiaanse Seiko watchers krijg, of via een regulier persbericht in Mei bij ome Fratello, zeker als het horloge in Augustus pas te bestellen is.

2 likes

Neen.

Ik ben (alleen) lid van HF.

En inderdaad, we kunnen gewoon afwachten tot Fratello, Monochrome, Ablogtowatch, Hondinkee, etc etc de nieuwe Seiko modellen presenteren.

En nadat we die bekende websites zelf reeds gelezen hebben, kunnen we hun Seiko foto’s hier op HF kopiëren.

Maar dan is het inmiddels toch oud nieuws, zoals elke journalist weet. Het spannende, het nieuwe is er dan toch al af. Het wordt saai.

Gruppo Seiko 1881 is gewoon een gerespecteerd Italiaans horlogeforum, gewoon HF Italië.

Als hier de keuze is om voortaan
( oude ) foto’s te kopiëren van bovengenoemde horloge platforms, dan is dat zo.

Besef goed: de genoemde horloge platforms laten slechts een zeer klein gedeelte zien van de nieuwe Seiko releases. Wat hun uitkomt…

Ik ben het helemaal met je eens dat die onzin vanuit Seiko ongewenst is, maar toch goed om op te merken dat ook deze screenshots tegen de regels zijn ondanks dat dat niet opgemerkt gaat worden en ik deze strategie zelf ook ga overwegen :slightly_smiling_face:

1 like