Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Ik vind LE500 voor The Final Zimbe wel erg weinig. Voor mij hadden dat er ook 5.000 mogen zijn.

Tenminste… Als het ècht de allerlaatste Zimbe is.

Ik vind hem mooi :+1:

Ik dacht dat dit te maken heeft met nieuwe iso certificering voor 200 meter duikers

Leuk ding, maar niet meer dan dat :grin:Wijzerplaat met vlekken :ok_hand:t2:
Ik denk dat iedereen wel klaar was met Zimbe en dat weet Seiko ook.
Als ze er 5000 maken krijgen ze die moeilijk verkocht, 500 lukt nog…

1 like

Gefeliciteerd! Ziet er top uit. Goede maat voor je, zo te zien :+1:

Even los van het feit dat ik het cooler had gevonden als ze de nieuwe versie met iets kleinere case en de datum op half vijf hadden gebruikt, is dit gewoon een solide moderne MAS. Leuke wijzerplaat, mooie kleurstelling, ik vind het wel wat. Hij is mij te groot en lomp, maar het is ontegenzeggelijk een cool horloge.

Ze zijn met de lumed marker op 3 gestopt in dier voege dat dat nu gewoon een kardinale indice is, met een ronde datum cut-out op half vijf. Ik heb twee horloges met die implementatie en vind ze geweldig.

Soit, de onderste Alpinist heeft een andere vorm, maar in beide gevallen zie je het niet echt tot je de datum wilt zien.

Hoe meer ik er naar kijk, hoe beter ik 'm vind. Dit is echt beter dan de oude iteraties.

Mwoah, ik weet niet of iedereen er überhaupt iets van wist. Ik verzamel nou 8 jaar horloges, en heb veel Seiko’s gehad, maar nog nooit een Zimbe live gezien, ik ken alle modellen niet, en ik weet ook niks van de range af, afgezien van het feit dat het iets met een haai is.

Haaien, die associeer ik met Squale. Evengoed: “er klaar mee zijn” suggereert dat het een bekend fenomeen is. :slight_smile:

3 likes

Dit vind ik inderdaad ook meer dan prima. Die Laurel Alpinist blijft echt een prachtig horloge. Welk uurwerk hebben ze hier ingestopt?

Blijft belangrijk voor de veiligheid van hun kern doelgroep, de desk divers.

3 likes

Daar zit een 6L35 in, net als in mijn King Seiko.

Ik moest lachen. :rofl::rofl::rofl:

2 likes

Geen problemen mee. Voor iedereen die denkt dat dit iets recents is. Dat werd al veel eerder toegepast.

4 likes

Top,
Zat erop te wachten🥱
staat netjes.
:heavy_check_mark:

1 like

Het wordt wederom een speciale

Yokohama Takashimaya

Méér volgt zodra er duidelijke foto’s zijn.

Toen lelijk, nu lelijk.

Mag je mening zijn, hoeft het het nog geen feit te zijn.
Maar dat zijn meerdere hier op het forum o.a in het Seiko gedeelte.

Zet ze in de groep:
Azijn zeikers.

1 like

Mag je vinden natuurlijk, maar ik krijg toch sterk het idee dat sommige vooral elkaar naar de mond praten.

2 likes

Dit is mijns inziens niet vergelijkbaar met de Seiko. Bij Seiko onderbreekt de lume op 3 de seconden, maar de andere lume markers niet.

Ff goed kijken?

1 like

Kunnen ze ook niet…
:face_with_monocle:

Wat bedoel je? De marker op 3 gaat bij de Seiko toch door de seconden? Bij alle andere uren toch niet?

Geen idee wat je bedoelt, even verduidelijken met een foto?

De lume op 3 is buiten de diameter van de andere gepositioneerd. Bij die Oris is dat niet het geval.

3 likes