Dat is eigenlijk wel jammer.
Die SBGY heeft echt een mooi handwind springdrive 9R31uurwerk
En een mooie power reserve op de achterkant
Maar ook niet echt heel spannend als je er achter door het glaasje tuurt.
En zo’n lederen bandje lijkt mij ook niet duurder om te maken dan een stalen band.
Het zit hem dan denk ik in het duurdere uurwerk.
Mooie indices die een beetje lijken te zweven. Van zo’n kleur wijzerplaat moet je houden, maar vind dat overlopende van licht naar donker naar de rand mooi.
PS het uurwerk schijnt wel echt een hogere afwerking te hebben. En Seiko plaatst nieuwere uurwerken hoger in de markt.
Als deze er komt met een op het gras in de ondergaande zon op Mt Iwate geïnspireerde wijzerplaat dan ben ik helemaal blij
Het is toch ook gewoon dezelfde als die Grand Seiko al tientallen keren heeft gebruikt of mis ik iets? Voor een LE ter 20 jarig bestaan had ik dan op z’n minst een unieke wijzerplaat verwacht.
Ten tweede heb ik nog nooit een rode wijzerplaat met bladmotief en gradient van ze gezien, dus ik vind het even exclusief genoeg. Mooi ding. Ik wil er wel eentje.
Credor has announced another model celebrating their 50th anniversary. The GBBD945 50th Anniversary Gold Feather UTD Skeleton mixes both lacquerware and metal engraving artisanal techniques.
Two types of engraving are utilized with the “grained” engraving that creates a soft atmosphere, and a “mirror” engraving that creates a sharp outline.
Hij lijkt toch helemaal niet op een SBCN005, en het is geen quartz. Maar voor een 300 Professional gebaseerde Marinemaster ziet hij er niet slecht uit. Hij zal uiteraard vrij groot en dik zijn, dat laatste ook vanwege de ongelukkige keuze van het wat dikke 8L uurwerk.
Oh, en het is jammer dat ze de datum scheef hebben gezet in plaats van netjes rechtop.