Nieuwe Seiko modellen 2024. Nu zijn we link!

Dat is eigenlijk wel jammer.
Die SBGY heeft echt een mooi handwind springdrive 9R31uurwerk :ok_hand:t2:
En een mooie power reserve op de achterkant :pray:
Maar ook niet echt heel spannend als je er achter door het glaasje tuurt.
En zo’n lederen bandje lijkt mij ook niet duurder om te maken dan een stalen band.
Het zit hem dan denk ik in het duurdere uurwerk.

Mooie indices die een beetje lijken te zweven. Van zo’n kleur wijzerplaat moet je houden, maar vind dat overlopende van licht naar donker naar de rand mooi.

PS het uurwerk schijnt wel echt een hogere afwerking te hebben. En Seiko plaatst nieuwere uurwerken hoger in de markt.

Als deze er komt met een op het gras in de ondergaande zon op Mt Iwate geïnspireerde wijzerplaat dan ben ik helemaal blij :joy:

Omdat een horloge een super objectieve aanschaf is natuurlijk… dat moet het wel zijn!

Mag linea recta onder de kerstboom.

1 like

Thx. Waarschijnlijk was mijn analogie sowieso wat té hoog gegrepen voor de gemiddelde Seiko aanhanger…maar enfin. :joy:

1 like

:rofl::rofl::popcorn:

Het is toch ook gewoon dezelfde als die Grand Seiko al tientallen keren heeft gebruikt of mis ik iets? Voor een LE ter 20 jarig bestaan had ik dan op z’n minst een unieke wijzerplaat verwacht.

1 like

Die eerste is echt prachtig :ok_hand:

Eindconcusie: Japanners houden van krasplaatjes :crazy_face:
Overigens vind ik hem exclusief genoeg.

1 like

Grand Seiko krast niks. Dat is punt één.

Ten tweede heb ik nog nooit een rode wijzerplaat met bladmotief en gradient van ze gezien, dus ik vind het even exclusief genoeg. Mooi ding. Ik wil er wel eentje.

1 like

Grappig ik vind het een wolk motief, als is de sea of clouds weer iets anders.

En deze is er inderdaad nog niet in een rode tint geweest… prachtig.

Ja deze is er wel van een paar jaar terug.

Maar zelfs dat durf ik geen gekras te noemen.

9 likes

Credor has announced another model celebrating their 50th anniversary. The GBBD945 50th Anniversary Gold Feather UTD Skeleton mixes both lacquerware and metal engraving artisanal techniques.

The watch has the highly skeletonized 6899 calibre that is just 1.98mm thick. The platinum 950 case measures 37.4 x 8.1 x 43.2mm

Speciale website, met prijsje erbij:

This model is a limited edition of 12 units.

6 likes

Gelukkig maar. Ik zou ze niet dagelijks tegen willen komen. Bah.

Prachtig!
Dit zijn kunststukjes waar het vakmanschap afspat.
Alleen Grote Merken zijn hiertoe in staat.

2 likes

Nog wat details:

The model features the lacquer art of Kaga Maki-e master Tamura Isshu who hand draws the Maki-e eagle’s feather motif on the dial

The crest mark is painted with Takamaki-e, a technique that requires highly skilled and advanced maki-e techniques

Two types of engraving are utilized with the “grained” engraving that creates a soft atmosphere, and a “mirror” engraving that creates a sharp outline.

Inderdaad, zoals John zo treffend formuleert:

5 likes

De SSK035
GREEN LANTERN

Ligt ergens in de winkel!

7 likes

Ze zijn er!

SLA079

Website met specs:

12 likes

Indrukwekkend

15 likes

Ziet er in iedergeval weer uit als een Marinemaster✔️
en niet zoals het drama model hiervoor🥴
Het is weer Marinemaster waardig.
:pray:

4 likes

:kissing_heart:

Hij lijkt toch helemaal niet op een SBCN005, en het is geen quartz. Maar voor een 300 Professional gebaseerde Marinemaster ziet hij er niet slecht uit. Hij zal uiteraard vrij groot en dik zijn, dat laatste ook vanwege de ongelukkige keuze van het wat dikke 8L uurwerk.

Oh, en het is jammer dat ze de datum scheef hebben gezet in plaats van netjes rechtop.

4 likes