Nieuwe Seiko 'Turtle' Topic

Ik heb ze beiden gehad (2 x een Sumo, 1 x een nieuwe Turtle).

De kwaliteitsbeleving zit IMO vooral in het ontwerp en ook wel een beetje in de afwerking.
De Sumo ziet er nu eenmaal duurder uit door het speciale ontwerp (b.v. de lugs, de deels verzonken bezel,…) dan de Turtle maar toch had ik geen ‘last’ van een andere kwaliteitsbeleving tussen de twee omdat ik van te voren al vond dat de Sumo eigenlijk te goedkoop is voor wat het levert en de Turtle eigenlijk (nu) redelijk goed op de juiste prijs zit.
Kortom, als je de Sumo ziet als een ‘koopje’ en de Turtle als een goedkopere duiker dan is er niets aan de hand omdat het verschil in kwaliteitsbeleving er mag zijn :slight_smile:
Ik heb overigens een Turtle Padi in voorbestelling dus het staat dan 2-2 :wink:

3 likes

Op de foto’s lijkt de blauwe turtle blauwer dan de Sumo. Ik weet niet of dat ook echt zo is.

Hoe bevalt de bijgeleverde rubberband van de srp777 en srp779? Ik vind de stalen band te breed en ben op zoek naar een leuke band voor oo de srp775

Yep,

Sumo is, vind ik, een klasse hoger. Maar, zoals @merl imo terecht zegt, dit komt doordat een Sumo gewoon te goedkoop is.
Ik las laatst in een FB-groep een leuk quote: “What if I told you that Seiko makes a $ 1,000 watch and sells it for $ 500. Sumo.”:wink: Maar wel de spijker op z’n kop.

Wat betreft de Turtle. Ik vind het een net horloge. Niks mis mee en ja, qua looks vind ik 'm gewoon te gek. Maar ja, ik ben dan ook gek op zo’n retro cushion case en ben altijd al erg gecharmeerd geweest van de 6309. Dus voor mij hebben ze het in Japan helemaal goed gedaan. Prima horloge voor de prijs. En blijft gewoon zo dat een ‘Swiss made’-versie van dit horloge minstens twee keer zo duur zou zijn.:wink:

Lekker kopen, dus!

Klopt, ik ben zelf de trotse eigenaar van een Cayman. Ik vond de Tactico heel mooi, heb jij hem al in huis? Ik ben benieuwd naar je ervaringen, o.a. het kwaliteitsgevoel. Ik zag dat ze nog beperkt beschikbaar zijn…

1 like

Helemaal eens met @merl en @TagEd
Sumo is gewoon een stapje boven de new turtle in eigenlijk alles wel en wordt voor wat het is tegen een te lage prijs aangeboden en new turtle tegen juiste prijs. Maar zijn allebei toppers

1 like

Uitlevering begint naar verwachting begin juli.
Ik ben geen moment bang voor een tegenvallend kwaliteitsgevoel.
Daarvoor heb ik te veel Crepassen in mijn handen gehad.:wink:

1 like

Hoewel dit een oude turtle is en ook een oude monster zitten ze elkaar niet in de weg. Voor een beetje variatie zou ik bij de nieuwe turtle misschien voor een zwart/gouden uitvoering gaan, gewoon om iets meer variatie te hebben.

Uploaden…

6 likes

Mmm, toch maar de Sumo iets duurder gaan verkopen, want die is inderdaad gewoon te goedkoop.
Blauwe wijzerplaat van Turtle en Blumo zijn even blauw, ik ben bezig om rubber banden in deze kleur te laten maken (koop voorlopig de Supernato in staalblauw, die staat helemaal goed bij de srp773 :slight_smile: ). Er komt een hele zwik nato banden aan, meer kleuren, 18-20 en 22mm. 30 cm lang en de ringen dusdanig geplaatst dat ze goed zitten.

3 likes

Al een paar dagen hints laten vallen richting me vrouw over de leuke Vaderdagsactie bij Rob (monsterwatches) Maar het leek aardig kansloos.
Nu vanavond zag ik in mijn ooghoek dat mij dochtertje en me vrouw wat aan het smoezen waren.
Komt me dochtertje naar me toe en zegt ze: Papa.?
Dus ik zeg: Ja schat wat is er ?
Ga maar kopen… Ik zeg: wat moet ik kopen?
Nou die Horloge, mag van mama :blush:

13 likes

Haha geniaal!

1 like

Hoe is de turtle ten opzichte van de skx?
Turtle ben je toch 100 euro meer voor kwijt en vraag me af of hij dat waard is.

Ben super blij met mn SKX007 die ik nu een paar dagen heb maar soms spookt het idee door mijn hoofd on de SKX weer te verkopen en de turtle SRP777 te kopen.

De Turtle heeft als grootste voordeel Hand winding en Hacking en de 007 niet

Ik zou de turtle gewoon ergens gaan uitproberen. Valt ten opzichte van de skx flink breder naar mijn mening. Maar ik vond hem niet te groot. En ja, wat hierboven geschreven is dat is het grootste verschil.

Ja, hacking en handwinding zijn al genoemd. En verder, de SKX is voor mij de ultieme no-nonsense tool diver en de Turtle is imo echt een ander horloge. Je hebt duidelijk ‘meer horloge’ in je hand en om je pols. Hij is ook echt een stukje forser en heeft niet dat slanke van de SKX. Daarnaast vind ik de Turtle met z’n retro looks gewoon super lekker smoelen. Ik heb al dagen geen enkele behoefte om iets anders te dragen… :heart_eyes:

Wat betreft de prijs; ik heb de SKX altijd belachelijk goedkoop gevonden. Zeker wat je via grijze of directe import betaalt. Dat staat gewoon niet in verhouding. Maar je hoort mij niet klagen, natuurlijk. De nieuwe Turtle vind ik eigenlijk ook gewoon scherp geprijsd. Hij voelt goed, solide en zit mooi in elkaar, vind ik.

Maar eigenlijk moet je ze natuurlijk gewoon allebei hebben!:slight_smile:

1 like

Klopt, maar om dat nou veel meer voor te betalen, ik weet het niet.

Ik vind op foto’s de SKX ook mooier op een stalen band staan dan de Turtle.

Ik ga hem vast een keer in het echt proberen😄

Thanks voor de uitleg. Alebei zou het beste zijn maar dat gaat voorlopig niet gebeuren.

Ik moet hem een keerte proberen en dan zien of de kast vorm me in het echt ook bevalt.

1 like

Volgens mij is er 9 juli weer een Rikketik. Daar staat Rob ook. Kun je er live een paar zien!

Ja al vaker over nagedacht om daar naartoe te gaan. Maar is 1:45 minuten rijden vanuit hier. Best een eind helaas.

1 like

Als je nog nooit geweest bent, moet je dit eigenlijk wel 'n keer proberen. Een ervaring op zich, voor de echte WIS. Voor mij ook niet naast de deur, hoor. Maar toch paar keer geweest al en altijd wel weer leuk, vind ik. Gewoon lekker dagje uit van maken.

1 like