Nieuwe Steinhart's (Aramar)

marijn Schreef:

aha, toch nog een reactie daarop. Ik reageerde
inderdaad wel wat overdreven. Zonder nare
bedoeling overigens. En zeker zonder lol.

en één die je van mij nooit gekregen zou hebben, als je hier niet gezegd had “Maar kijk uit, sommigen hebben lol om de boel flink op te stoken…” :wink:

louis Schreef:

Jammer dat de Sub nu wel heel erg uitgeknepen
wordt door Steinhart.
Benieuwd wanneer ie met een spider-dial
komt…

+5 Niet te geloven dit…

En ik maar wensen voor een betaalbare snowflake… Nu is er 1 en nu krijg ik eerder een afkeer. Was ik toch maar voor de snowflake mod gegaan van Rob :(.

Heb een heel klein rond “steentje” aan de blauwe bijgedragen…

Zou het overigens wel van tritium zijn?

Wacht nog steeds met spanning op een Steinhart “Clown” submariner. En helemaal mijn ding hoor deze modellen. Niets mis mee. Value for money.

Value for money, absoluut. Maar doe mij maar Tritons, Apollons enzo. Zelfs de Le Mans GT automatic vind ik erg origineel.

Een Tudor hommage vind ik persoonlijk hmmmmniks (terwijl ik een echte Tudor schitterend vind)

zie ik nu al “verweerde” wijzers op die snowflake? (of is mijn scherm ranzig…)

Nee, de wijzers zijn niet verweerd op hetgeen uit gaat komen, kon het niet beter krijgen met photoshop. De verkoop gaat erg lekker mag ik wel zeggen, vooral de Arctic loopt goed.

Zoltar Schreef:

Nee, de wijzers zijn niet verweerd op hetgeen uit
gaat komen, kon het niet beter krijgen met
photoshop. De verkoop gaat erg lekker mag ik wel
zeggen, vooral de Arctic loopt goed.

Er gaaf model ook. Zit er nu nog eens een bicolor Steinhart aan te komen?

Mooi vooral de snowflake…

Zoltar Schreef:

Nee, de wijzers zijn niet verweerd op hetgeen uit
gaat komen, kon het niet beter krijgen met
photoshop. De verkoop gaat erg lekker mag ik wel
zeggen, vooral de Arctic loopt goed.

Ik vroeg me trouwens iets af. Waarom heb je op de Pacific geen datumloepje gezet?

@ Dreski, bi-colour gaat er niet komen. Heb ik al een keer besproken met Steinhart en hij ziet er niets in, mede door slechte ervaringen van hem op dit gebied in het verleden.

@ JTrapman, ik heb bewust ervoor gekozen beide modellen een beetje uit elkaar te laten liggen vwb. de look, kleurstelling en ook glas. Daarnaast vond ik het bij de de Pacific mooier staan zonder loupe.

Zoltar Schreef:

Nee, de wijzers zijn niet verweerd op hetgeen uit
gaat komen, kon het niet beter krijgen met
photoshop. De verkoop gaat erg lekker mag ik wel
zeggen, vooral de Arctic loopt goed.

Fijn te horen dat ook die weer zo goed loopt.

Voor de Snowflake had ik de no-date versie gekozen, vind ik puurder van ontwerp.

Nou ik kon mn gevoel op geen enkele manier verantwoorden dus ik heb het toch gedaan. De bestelling voor de snowflake is geplaatst.

EvolutioNL Schreef:

Nou ik kon mn gevoel op geen enkele manier
verantwoorden dus ik heb het toch gedaan. De
bestelling voor de snowflake is geplaatst.

Een nieuw horloge is een nieuw horloge. Daarnaast is Steinhart prima kwaliteit (zeker voor het geld), dus ik wens je een hoop draagplezier (tu)

Op 1 of andere manier drijft Steinhart mij min of meer tot “wanhoop”. Nu ook bij deze Aramar varianten. Enerzijds heb ik erg de neiging om op de bestelknop te klikken, maar net voordat ik dat doe zit er een duiveltje op m’n schouder die mij ervan weerhoudt. Het zijn toch modellen die, als ik het voorzichtig uitdruk, gebaseerd zijn op andere horlogemerken. Aan de andere kant zijn de originelen uiteraard een veelvoud van de prijs van deze hommages en hoe “fout” is het nu eigenlijk om een horloge te kopen die je mooi vindt? Het is mij er absoluut(!) niet om te doen om anderen te doen geloven dat ik met een veel kostbaarder horloge rondloop dan in werkelijkheid. Nou ja, ik weet dat dit dilemma vaak tot discussie leidt op dit forum. Het is niet mijn bedoeling om die discussie hier opnieuw op te doen laaien. Uiteindelijk denk ik dat die bestelknop toch een keer wordt aangeklikt en dan wordt het denk ik wel een Steinhart, ik voel toch een bepaald zwak voor dit merk.

poster Schreef:

Op 1 of andere manier drijft Steinhart mij min of
meer tot “wanhoop”. Nu ook bij deze Aramar
varianten. Enerzijds heb ik erg de neiging om op
de bestelknop te klikken, maar net voordat ik dat
doe zit er een duiveltje op m’n schouder die mij
ervan weerhoudt. Het zijn toch modellen die, als
ik het voorzichtig uitdruk, gebaseerd zijn op
andere horlogemerken. Aan de andere kant zijn de
originelen uiteraard een veelvoud van de prijs van
deze hommages en hoe “fout” is het nu eigenlijk om
een horloge te kopen die je mooi vindt? Het is mij
er absoluut(!) niet om te doen om anderen te doen
geloven dat ik met een veel kostbaarder horloge
rondloop dan in werkelijkheid. Nou ja, ik weet dat
dit dilemma vaak tot discussie leidt op dit forum.
Het is niet mijn bedoeling om die discussie hier
opnieuw op te doen laaien. Uiteindelijk denk ik
dat die bestelknop toch een keer wordt aangeklikt
en dan wordt het denk ik wel een Steinhart, ik
voel toch een bepaald zwak voor dit merk.

bekende gedachtekronkel voor sommigen. is echter iets wat ieder voor zich moet beslissen. Laten we 't daar op houden, want deze discussie hebben we vaak genoeg gehad.

Wat jij hebt had ik ook, en heb gewoon de bestelknop gedrukt. Ik kan je vertellen dat het gevoel vervolgens gewoon verdwijnt! :wink:

Je hebt kunstenaars, ontwerpers en ambachtslieden, bij Steinhart zitten vooral goede ambachtslieden.