Nieuwe Timex -reissue

Zeker, ook gezien de prijs. Ik was benieuwd, timen gebruikt ook Chinese mechanische uurwerken in sommige modellen.

Na 12 dagen : order cancelled.
Goe bezig Timex !

Ik hou me beschikbaar voor een overname. Met of zonder Casio bandje.

1 like

Het had wat voeten in aarde maar het is gelukt, het Timex “sluit klepje” overzetten op een band die ik nog had liggen😁


Dan krijg je dit
De donor (met een ander cheapo bandje)

14 likes

Nog maar eens een ander bandje


2 likes

Nee. Sorry. :joy:

1 like

Nee dit is ‘m niet hoor :scream:

1 like

Nee, inderdaad geen winnaar.:grimacing:
Ik heb de originele bracelet onder handen genomen. De achterkant en vooral de hoeken aan de achterkant fijn geschuurd en hij zit nu een stuk comfortabeler, zonder harentrekkerij.

Gewoon even stukje pols waxen
 :sunglasses:

Zijn er nog HF leden die nog een willen bestellen? I.v.m. aanschaf van de 40mm Batman automaat gaat mijn nieuwe 3 weken oude Timex Q naar de blauwe gedeelte.

Deze net besteld. Lol. Heb de originele laatst kunnen oppikken op de Rikketik. Straks eens ‘zoek de verschillen doen’ als deze reissue binnenkomt :slight_smile:

13 likes

Leuk ding! Ik vind Timex best aandoenlijk.

2 likes

Sinds gisteren bezitter.

Na meer dan 50 pogingen ben ik er nog steeds niet in geslaagd om de minutenwijzer precies op de marker te krijgen. Bij quartz is dit altijd wat moeilijker, maar is me altijd gelukt met minder dan 10 pogingen bij andere quartz horloges.
Bij het indrukken van de kroon verspringt de wijzer telkens. Ofwel voorruit ofwel achteruit, maar ik vind geen vast stramien. Ook het 5 minuten doorwinden of 5 minuten terugwinden voordat je de kroon indrukt brengt niets.

1 like

Bij mijn Timex Q-re-issue zit de minutenwijzer er ook iets naast. Ik denk dat het wel opgelost zou kunnen worden door de secondewijzer verzetten, fysiek er af halen en zeer precies terugplaatsen.
Mij persoonlijk boeit het vrij weinig, dus ik laat het lekker voor wat het is.

1 like

Ik vind deze nog leuker dan die rood blauwe. Wat een vintage-heid om je pols.

1 like

Zag die nieuwe q timex vanmorgen wat een enorm gave uitvoering

3 likes

Mocht iemand interesse hebben: mijn Timex Q reissue mag vertrekken :+1: Stuur maar pb.

Info video over geschiedenisTimex.

4 likes

interessant. Dit wist ik niet. Gelukkig zijn de re-issues Quartz.

Leuk filmpje, ben ik voortaan nóg zuiniger op opa’s niet te servicen Timex klassieker :grin:

1 like

De nieuwste reissue van Timex valt niet tegen. Ziet er strak en fris uit en lijkt als 2 druppels water op het origineel. Mooie aanvulling van de collectie :grinning:

14 likes