Seiko heeft zojuist de Alpinist voorzien van een update. Horloge lijkt meer op de Sarb017 Alpinist. Prospex logo is kleiner geworden. Nu voorzien van de tekst Alpinist op de wijzerplaat. Zwart datum venster net zoals de Sarb017. Meer gilt accenten nu ook op de compass ring. Inhouse Seiko 6R55 uurwerk met 72 uur power reserve. Nu met goudkleurige rotor, helaas wel met lelijke sticker op de display caseback. 200 meter water resistant. Case 39,5mm.
De nieuwe Seiko Alpinist komt in 3 varianten. Groen, zwart en licht blauw. Prijs 900 dollar, zal wel 900 euro worden in Nederland.
Ik vind het een hele verbetering ten opzichte van de vorige generatie. De kleuren zijn goed dit keer, maar het feit dat de kast schijnbaar nipt dunner is geworden lijkt me erg fijn. Als ze dat ding op 12mm krijgen heb je zomaar de dikte van een Ranger of OP te pakken.
De Alpinist tekst is ook gewoon cool. Ik keur het allemaal goed.
Excuses, ik weet nog niet goed hoe alles werkt. Ik heb al mijn berichten hier verwijderd! De horloges zijn zeer mooi vormgegeven overigens, oprecht. Mijn persoonlijke voorkeur zou uit gaan naar de groene wijzerplaat in combinatie met de lederen band.
Gefeliciteerd met je TL1 status, uiteraard. Wat de wijzerplaten betreft, dit zijn standaard 20mm banden, dus je kunt ook goed een zwarte Alpinist scoren om vervolgens met eigen leren bandjes te gaan klooien.
De groene is minder flexibel inzetbaar qua kleuren banden, de zwarte gaat alles slikken wat je er aan bevestigt. Dat is ook direct de reden dat de originele groene die ik ooit had weg is gegaan. Ik vond het moeilijk combineren.
Dat hebben ze één keer gedaan, en geen hond die dat ding kocht. Het zou me verbazen als ze dat nog een keer deden. Maar als hier andere versies van komen hebben ze m’n interesse. Fantastische horloges.
Thanks! Ik begrijp het; groen is qua wijzerplaat moeilijker te combineren, eens. Echter vind ik deze de mooiste uitstraling hebben. Voor het gemak zou de zwarte makkelijker zijn
Over smaak valt niet te twisten, dus de schoonheid ervan is aan eenieder; maar waar is het handig voor? Er verzamelt troep omheen, datum wordt alleen iets beter leesbaar onder bepaalde hoeken, het krast en butst makkelijker omdat het uitsteekt…
Bedankt voor de informatie. Wat een mooie uitgave nu er meer gouden tekst zichtbaar is. De tejst 3 dagen had niet nodig geweest. De sarb017 vind ik nog wel steeds de mooiste denk ik.
Dat ben ik met je eens, maar we moeten niet vergeten dat de voorganger van de groene sarb017 ook een datumvergroting had.
Nee. Ik vind het ook direct een dismissable offense bij vervolg-verkoop. Er zijn mensen die dingen hebben gedaan met een föhn en zo, maar ik zou er nooit aan beginnen.
Trouwens, die glacier in het blauwe… als hij iemand vindt op MP die 900 ballen biedt zou ik het aannemen, want ik heb de mijne destijds voor 700 Euro nieuw gekocht en voor 550 door verkocht, dus die 1000 Euro vraagprijs is … eh… optimistisch. Maar als je van zo’n horloge zelf de loep af joopt geef ik je er in ieder geval geen stuiver meer voor.
Ik snap niet helemaal waarom ze nu nieuw 990 Euro zijn. Ik had een prijs van 850 verwacht of zo. Oh well, ik zie er vanzelf wel eentje tweedehands voorbij komen.