Nivada Grenchen Chronomaster Aviator Sea Diver remake

Was een van mijn eerste vintage horloges. Nu worden daar toch echt wel knettergekke prijzen voor gevraagd.

(foto uit 2015)
https://www.instagram.com/p/8dFlilnQqZ/

2 likes

Heel gaaf. Wat koste deze dingen in 2015 ongeveer?

Ik kocht er ooit een voor 85 euro met nog wat verzendkosten uit de Joe Es of Ee…

Moet ca. 2005 zijn geweest.

1 like

Gekocht voor een 250EU. Twee jaar later verkocht voor 550EU incl wereldwijde verzending. Nu x3

Waw ongelofelijk
X3… I wish hahaha

1 like

Mwah. Als je ebay een beetje in de gaten houdt kan je ze voor 12 a 1300 dollar wel op de kop tikken.

1 like

^

1 like

Heel heel mooi.
Nou dit weer…

1 like

Hier nog een andere kleur optie. Niet mijn favoriet maar ook zeker niet lelijk IMO.
€1600,- gaan ze kosten, eerste 500 gaan voor een early bird prijs van €1360,- (15%) in juni.

2 likes

Mooie horloges, waarom krijgt Nivada Grenchen geen aandacht op HF?

Ze komen nu ook met een Depthmaster (nieuwe duiker).

2 likes

Goede vraag! Ik vind zelf hun moderne interpretatie van de Chronomaster Aviator Sea Diver erg geslaagd! Hij is er zelfs in variant met en zonder faux-patina en automatisch en handgewonden voor de kieskeurige liefhebber.
Ook de nieuwe Depthmaster vind ik een mooie.

Omdat er geen Rolex of Seiko op de plaat staat.

4 likes

Vraag ik me ook al jaren af. Vooral de vintage exemplaren zijn prachtig.

2 likes

Ik dacht eerst, hey dat is leuk!
Maar met de “pacman” indices weet ik het nog niet zo.

1 like

Dit is wel nice :ok_hand:

3 likes

Die vind ik zelf juist wel leuk. Geeft het een hoog vintage gehalte :smiley:

2 likes

Ik heb deze incoming, ik zal snel wat pics plaatsen! @Kaan zijn dit jouw horloges? Of gewoon een spannend triootje gevonden op google :yum:

Echte horlogeliefhebbers kopen een Seiko en een Rolex en gaan dan pas starten met de hobby😂

Heerlijke uitstapjes naar Nivada, Longines, Doxa, Bulova, Stowa, NTH…genieten!

3 likes

Neeh niet van mij, had ik ergens online geplukt :slight_smile:
Misschien dat ik ook ooit één probeer. Kek horloges hoor :ok_hand:

1 like

Ik kocht er ooit nog een voor 300 USD…
:see_no_evil:

1 like

Ik heb een tijdje geleden in de clinch gelegen met "de klantendienst"van ‘Nivada Grenchen’.
Het is weer zo een re-launch van een merk, zoals er tegenwoordig wel meer zijn.
Wat mij er van deed afzien is dat ze de onderdelen blijkbaar uit China halen en de assemblage in Zwitserland doen.
En dan vind ik ze zeer prijzig, want je betaald uiteraard ook nog de importkosten.

1 like