Nivada only

Nieuwe aanwinst!

16 likes

Gefeliciteerd ziet er tof uit :+1:t2:

1 like

Echt een bruut horloge!

1 like

Thanks heren! :sunglasses:

1 like

Ik kon niet vinden waar de meteoriet wijzerplaat van de f77 van gemaakt was, dus nagevraagd.

Please be informed that the dial of the F77 Meteorite is made of Muonionalusta meteorite - a genuine iron meteorite known for its distinctive Widmanstätten pattern. This natural structure gives each dial a unique and striking appearance, making every piece truly one-of-a-kind.

ChatGPT:

Found in Sweden, specifically in the Muonio River area, hence the name.

Fragments have been recovered across a wide area, as the meteorite likely shattered on impact with the ice sheet.

Age: Estimated to have formed about 4.565 billion years ago, making it older than Earth.

Origin: Likely from the core of a shattered planetesimal — a small protoplanet — that existed during the early formation of the solar system.

Arrival on Earth: Believed to have fallen to Earth during the last Ice Age, around 800,000 years ago.

2 likes

9 likes

Het is rustig hier

10 likes

Ik wacht op de metalen versie die wordt half augustus geleverd:

5 likes

Cool! De onyx dial is echt heel gaaf.

1 like

Eindelijk binnen, F77 MK2 metal:

11 likes

Kon niet wachten dus twee besteld.
Dus als iemand nog een keer een canvas bandje zoekt:

14 likes

8 likes

In mijn e-mail:

A New Chapter of Limited Editions Begins September 18

2 likes

6 likes

Blijft wel een mooi exemplaar, hoe zit het met de coating? Is het echt goud en hoe dik?

18kt verguld!

7 micron. Klinkt als weinig, maar ik moet toegeven dat het degelijk is. Is IP-verguld, waardoor echt wel beter verguld is dan items van vroeger. Ik heb helaas (oeps) met de clasp hard tegen een stalen deurpost gestoten. Zit daardoor een aardige kras op de clasp, maar je ziet er zeker geen staal doorheen.

Ik heb erg vertrouwen in de duurzaamheid van deze goudlaag wel.

Omdat ik nu toch al even naar hun Chronomaster lijn aan het kijken ben (momenteel de white panda met verwisselbare bezels), vroeg ik me af er onder de leden mensen kennis of ervaring hebben met die verwisselbare bezels.
Het lijkt me wel leuk qua concept maar ik vraag me eigenlijk af hoe degelijk en duurzaam het is in alledaags gebruik en op langere termijn.
Dus laat maar weten als je meer weet.
Bedankt alvast.

Goedemorgen Nivadaïsten,

8 likes

Mijn enig overgebleven exemplaar (Nivada dan hè… :wink:). Maar die gaat dan ook niet weg!

8 likes