Omdat ik nu toch al even naar hun Chronomaster lijn aan het kijken ben (momenteel de white panda met verwisselbare bezels), vroeg ik me af er onder de leden mensen kennis of ervaring hebben met die verwisselbare bezels.
Het lijkt me wel leuk qua concept maar ik vraag me eigenlijk af hoe degelijk en duurzaam het is in alledaags gebruik en op langere termijn.
Dus laat maar weten als je meer weet.
Bedankt alvast.
Goedemorgen!
Al een tijdje kijk ik met een schuin oog naar de F77 in de 37mm-variant. Nu begint het echt te kriebelen en ben ik me iets meer aan het verdiepen in de verschillende modellen, waarbij de titanium versie mijn voorkeur zou hebben.
Heeft iemand ervaringen met de verschillen in de mark I en II modellen?
Sluiten beide versie goed aan om de pols? Heb nl de indruk dat de mk II, maar naar beneden buigende lugs heeft?
alvast bedankt voor jullie reactie!
Nice. Welke?
Een Depthmaster
Ah cool! Ben benieuwd naar de foto’s
enig zicht op wanneer ie er is?
Denk ergens halverwege volgende week, hij is net onderweg ![]()
Die heb ik zeker. Ik heb de mark 1 gehad en de mark 2 nog in bezit.
Kast van de mark 2 is 1 mm groter en valt bij de lugs iets ruimer. Hij oogt daardoor meer aanwezig op de pols. De lugs kantelen naar beneden, waardoor hij mooi je pols beetpakt. Dit is echt een sterke verbetering ten opzichte van de 1. De mark 1 heeft lugs die rechter staan en daardoor meer van je pols uitsteken, waardoor hij op de verkeerde manier groter uitvalt.
Verder is de afwerking hetzelfde gedaan. Mark 2 zou ook iets dunner vallen dan de 1.
Specs:
(Mark II)
(Mark I)
Met betrekking tot de kasten: ik zou zeker voor een mark 2 gaan. Valt heel lekker om de pols, waar de 1 in dat opzicht nèt niet was. Die hangt teveel over de pols en oogt een stuk langer in omvang. Desalniettemin zijn ze allebei overigens heel tof.
En natuurlijk ook nog even wat foto’s voor de sfeer.
De mark I die ik had:
De mark 2 die ik nog heb:
Bedankt voor de uitleg!!
Ik zie op de foto dat deze kast ook wel een opknapbeurt kan gebruiken. Ik ga em eens opzoeken.
Jij laat er geen gras over groeien. Staat je goed!