No Date.... Tudor Blue Bay VS Rolex 114060

-dvh- Schreef:

Beetje bevooroordeeld. Maar ik zeg de Sub.
Door de kleur en de grovere kartels langs de
bezel. En de kroon.
Net ff wat dikker en wat stoerder allemaal.
Behalve het bevooroordeelde gedeelte volledig eens, het oogt wat robuuster.

Dan toch de Tudor black bay! :slight_smile: Veel stijlvoller in mijn ogen.

vierport Schreef:

Wie gaat het winnen? En waarom?

Ik heb dezelfde Tudor en de Rolex met date.
Als geld geen rol speelt de Rolex of anders 2 Tudors voor de prijs van 1 Rolex…

http://i867.photobucket.com/albums/ab231/vierport/
ultimate/DSC_0085_zps91bc6c1a.jpg

.

tja… persoonlijk vind ik de Tudor Black Bay met Rode Bezel onwijs mooi… gewoon omdat het in feite het zusje van de Rolex Submariner is… maar met wat kleine verschilletjes… 't is inderdaad allemaal net wat sjieker, zonder te dressy te worden… 't blijft een stoer horloge…
die Ring achter de kroon, in dezelfde kleur als de Bezel… dat soort details doen het voor mij… en dan de snowflake wijzers… gelukkig nog niet zoveel gekopieërd als de wijzers van de Sub… die vind je terug op vele hommages van “would-be” merken…

De Sub, iconischer.

De Black Bay zou ik meer bijzonder vinden als ze em met een blauwe wijzerplaat hadden. Doet me denken aan de ouwe Snowflake.

Nog liever dat ze 't met de Pelagos doen. Blauw icm titanium en die blokjesindexen… :}

Laat ik nu beide horloges willen hebben :slight_smile:
De Tudor is meer bereikbaar, die omt er nog een keer. En de Sub moet er eigenlijk ook nog een keer komen, maar dan wel de 14060M two-liner. Nieuwe versie is echt te lomp tegenover de oude.

Ik ben gek op duikers en dan is Sub wel een must-have vind ik.
Ik moet echt eens leren sparen.

Ik ben wel een beetje tegendraads en zou de Tudor als eerste van de tafel pakken om eens nader te bekijken.
Deze vind ik op het eerste gezicht het mooist.

mcfr Schreef:

En de Sub moet er eigenlijk ook nog een keer

komen, maar dan wel de 14060M two-liner. Nieuwe
versie is echt te lomp tegenover de oude.

De two liner heb ik ook echt overwogen, maar in dit vergelijk wilde ik twee nieuwe modellen laten duelleren.

Daarbij komt dat mijn recent verkochte Grand Seiko springdrive diver een hoog bling gehalte heeft. De nieuwe sub met cerachrom bezel vangt dit prima op.

Arie Kabaalstra Schreef:

tja… persoonlijk vind ik de Tudor Black Bay …
die Ring achter de kroon, in dezelfde kleur als de
Bezel… dat soort details doen het voor mij…

Je bent de eerste die dit detail noemt. Vind ik best bijzonder, want dit juist zo gaaf en had verwacht dat iedereen dit wel zou benoemen.

Heb nu een tijdje ervaring met de BB in rood op leer. Zou er meteen weer voor kiezen (ik vind het prijsverschil met de rolex moeilijk te verantwoorden voor mezelf). Had er zelf juist wel graag een datum op gezien, maar voor de rest wat mij betreft een van de meer geslaagde modellen van afgelopen jaren.

vierport Schreef:

Arie Kabaalstra Schreef:

tja… persoonlijk vind ik de Tudor Black Bay

die Ring achter de kroon, in dezelfde kleur als
de
Bezel… dat soort details doen het voor mij…

Je bent de eerste die dit detail noemt. Vind ik
best bijzonder, want dit juist zo gaaf en had
verwacht dat iedereen dit wel zou benoemen.

Ik vond t eerst maar raar. Nu ben ik t steeds leuker gaan vinden.

Bij de Tudor vind ik de kast te hoog en bij de Rolex de lugs te dik. Verder zijn ze allebei best goed te pruimen! :slight_smile:

Wat Eddy zegt. Rolex wint t ondanks de iets te brede lugs op de dikte van de kast en de band. Tudor is best wel dik, zeker bij een nato kijk je tegen de kast op. Band ook net iets te breed, zie liever een band zoals bij Rolex.

Tudor heb ik een tijdje gehad, Rolex heb ik nog. Zou ik weer moeten kiezen dan wordt t een nieuwe Seadweller. Mooiere lugs en hou wel van een matte plaat.
Alleen de listprijs is wel 2k hoger (meen uit mijn hoofd 8000 vs. 6000)

Nieuwe seadweller kan voor 7k.

Tom Koerts Schreef:

Zou ik weer moeten kiezen dan wordt t een nieuwe
Seadweller. Mooiere lugs en hou wel van een matte
plaat.
Alleen de listprijs is wel 2k hoger (meen uit mijn
hoofd 8000 vs. 6000)

En een SND voor 4900. Doelde op list

Tom Koerts Schreef:

En een SND voor 4900. Doelde op list

(tu) ZIjn de lugs van de dweller echt anders?

Ja. Lopen veel smaller toe. Lijken op de oude maar ietsje dikker. Voor mijn gevoel zijn verhoudingen wel redelijk gelijk gebleven

Tom Koerts Schreef:

Ja. Lopen veel smaller toe. Lijken op de oude maar
ietsje dikker. Voor mijn gevoel zijn verhoudingen
wel redelijk gelijk gebleven

Balen, dacht deze week es te kunnen gaan kijken, maar helaas… Gaat niet door. Ben wel erg benieuwd naar die verhoudingen. De sub vind ik te brede lugs hebben. De deepsea wat fors.

Tja wederom de Tudor.

Ik heb wat foto`s gemaakt en zal later wat commentaar geven:

…uhhhh, vind ze allebei mooi, mag dat ook?..:wink: